درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 09:01   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 821صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 8 خرداد 1391 - 14:50
نکاتی چند در آداب و آئین تشریفات-7
هر تازه وارد در ابتداء ورود فقط یکبار سلام می کند ولی بعداً متناسب با نوع میهمانی تا حد امکان نزد دیگران رفته و در مدت کوتاهی سلام و احوالپرسی می کند.
  

آموزش- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا):

احترام متقابل

هنگامی که فاطمه (ع) بر رسول خدا (ع) وارد می شد، برای او از جا بلند می گشت. او را می بوسید و در جای خود می نشانید و نیز موقعی که پیامبر اکرم (ع) بر فاطمه (ع) داخل می گردید، فاطمه (ع) از جایش بلند می شد پدر گرامی را بوسه می داد و آن حضرت را در جای خود می نشانید.

 

لبخند

این کار هم شاید بدیهی باشد اما افراد بسیار کمی هستند که در زمینه شغلی این کار را انجام  می دهند. زمانی که مشغول صحبت کردن با کارکنان هستید و یا در حال سخنرانی می باشید اجازه دهید هر چند وقت یکبار لبخندی بر روی لبانتان بنشیند. آنقدرها هم که فکر می کنید کار دشواری نیست. با مشاهده یک لبخند گرم هر کسی احساس بهتری هم نسبت به خود و هم نسبت به شما پیدا می کند.

 

سلام گفتن

شاید به نظرتان سلام و احوالپرسی با همقطاران امر بدیهی باشد، اما آنقدرها هم که شما تصور می کنید پیش پا افتاده نیست. این کار چند لحظه بیشتر وقت شما را نمی گیرد اما در عوض باعث می شود که در نظر دوستان و همکاران تان فرد خوش مشرب، جالب و به یاد ماندنی جلوه کنید.


 

«احترام واقعی را بایستی از پیامبر اکرم (ص) آموخت که حتی به کودکان نیز سلام می کرد  »

سید جمال الدین اسد آبادی

 

چه کسی به چه کسی سلام می کند؟

·       کوچکتر به بزرگتر

·       زیردست به مافوق

·       آقا به خانم

·       میهمان به میزبان

·       تازه وارد به حاضرین:

هر تازه وارد به جمعی در ابتداء ورود فقط یکبار سلام می کند ولی بعداً متناسب با نوع میهمانی تا حد امکان نزد آشنایان و دیگران رفته و در مدت کوتاهی سلام و احوالپرسی می کند.

·       در صورتی که آقایان کلاه داشته باشند، هنگام سلام و احوالپرسی باید کلاه خود را بردارند و تا قبل از خداحافظی آن را بر سر نگذارند.

·       در سلام کردن معمولاً اسم طرف مقابل گفته می شود. به عنوان مثال « صبح بخیر آقای محمدی» یا «سلام خانم حسینی».

·       سلام کردن در حالی که سیگار به لب باشد، شایسته نمی باشد.

 

   معرفی کردن

 چه کسی به چه کسی معرفی می شود؟

 

·       کوچکتر به بزرگتر:

ابتدا نام بزرگتر آورده می شود سپس نام کوچکتر، به عنوان مثال:« آقای حسینی(بزرگتر)، اجازه می فرمایید آقای محمدی (کوجکتر) را به شما معرفی کنم» یا:

«خانم رفیعی(بزرگتر)، اجازه می فرمایید خانم رضوی(کوچکتر) را به شما معرفی کنم.»

 

·       معرفی آقا به خانم:

ابتدا نام خانم برده می شود و سپس نام آقای مورد نظر، به عنوان مثال:

«خانم حسینی اجازه می فرمایید آقای جمشیدی را به شما معرفی کنم.»

 

استثناء:
در حضور رهبر، رییس جمهور، نخست وزیر و شخصیت های مذهبی، خانم به آقا معرفی می شود.
 

·       خانم ها را برای معرفی نزد آقایان نمی برند بلکه در صورت نیاز به معرفی، آقایان نزد خانم ها می روند.

·       خانمی که نشسته است برای معرفی از جای خود بلند نمی شود، مگر این که با خانمی مسن تر از خود یا شخصیتی بلند مرتبه روبرو می شود که در این حالت برای سلام و علیک و معرفی از جای خود بلند می شود.

·       حتی المقدور میزبان میهمان ها را به یکدیگر معرفی می کند، در غیر این صورت میهمان هایی که اولین بار با یکدیگر برخورد می کنند خود را و در صورتی که همراهانی داشته باشند، آن ها را نیز به طرف مقابل معرفی میکنند.

·       برای معرفی یک نفر به یک گروه، ابتدا نام تازه وارد گفته شده و سپس اسامی یکایک گروه، نشسته و یا ایستاده معرفی می شود.

·       در هنگام معرفی بهتر است جملة «از ملاقات شما خوشحالم» گفته شود.

·       در معرفی باید اسامی را واضح و آهسته بیان نمود.

·       در صورتی که هنگام معرفی نام کسی را فراموش کردید و یا مطمئن نیستید، نباید اشتباه تلفظ کنید بلکه باید خیلی ساده، از او معذرت خواسته و مجدداً نام او را پرسیده و به شخص ثالث معرفی کنید.

·       در انگلستان، انگلیسی ها با کسی که به او معرفی نشده باشد طرف صحبت نمی شوند.

·       معمولاً شخصیت های مهم را به دیگران معرفی نمی کنند زیرا برای همه شناخته شده هستند، به این ترتیب تنها سایرین را به آن ها معرفی می کنند.

·       خانم مجرد به خانم متأهل معرفی می شود.

·       هنگامی که بچه ها به بزرگتر ها معرفی می شوند، احوالپرسی با بزرگترها می باشد.

·       موقع معرفی به کسی نباید زیاد خم شوید بلکه کمی سر را پایین آورده و یک لبخند و تکان دادن سر کافی می باشد.

·       اگر هنگام معرفی نام یا شغل شما اشتباهاً گفته شد، آن را مؤدبانه تذکر دهید و نام یا شغل خود را بگویید.

·       برای معرفی در میهمانی ها، میزبان نباید بیش از حد از یک میهمان تعریف نماید.

·       در میهمانی های رسمی خدمتکاران به میهمانان معرفی نمی شوند ولی در میهمانی های دوستانه می توانید آن ها را معرفی کنید.

·       به کار بردن اسم کوچک اشخاص مستلزم رابطه خیلی نزدیک و صمیمانه با آنها می باشد.

 
معرفی خارج از منزل

·       وقتی آقا با کلاه به یک خانم معرفی می شود، آقا حتماً کلاهش را بر می دارد و تا هنگام خداحافظی در همان وضعیت باقی می ماند.

·       آقایان نظامی هنگام معرفی به خانم باید ادای احترام نظامی انجام دهند و گاهی ممکن است کلاه خود را نیز بردارند.

 

دست دادن

چه کسی به چه کسی دست می دهد؟

چه کسی اول دست دراز می کند؟

 

·       بزرگتر به کوچکتر

·       مافوق به زیر دست (در نیروهای مسلح)

·       رییس به مرئوس (در نظام اداری)

·       هنگامی که کسی چند بسته یا پاکت در دست دارد و دست های او آزاد نیست، نباید دست خود را به سوی او دراز کنیم تا مجبور شود برای دست دادن بسته ها را زمین بگذارد یا همه را به یک دست یا زیر بغل نگهدارد.

·       هنگام دست دادن نباید دست طرف مقابل را فشرد، بخصوص اگر انگشتری در دست داشته باشد و یا زمان دست دادن را طولانی کرد.

·       هنگام جدا شدن از یک جمع، دست دادن با همه لزومی ندارد و فقط می توان با یک معذرت خواهی خداحافظی کرد.

·       آقایان باید بدون دستکش دست بدهند در صورتی که طرف مقابل دست دراز کرده و زمانی برای درآوردن دستکش نیست، دست دادن با دستکش ضمن عذرخواهی مانعی ندارد و این جمله گفته می شود:«ببخشید که با دستکش دست می دهم»

·       هنگام دست دادن با کسی نباید فاصله آنقدر زیاد باشد که مجبور شوید دست خود را خیلی دراز کنید.

·       هنگام دست دادن باید به صورت شخص نگاه کرد و با لبخند یا کمی خم کردن سر اظهار خوشحالی کرد.

·       هنگامی که میهمانان در حال غذا خوردن می باشند و میهمان تازه ای وارد می شود فقط میزبان با او دست می دهد و سایرین با لبخند و تکان دادن سر اظهار آشنایی می کنند.

 

منابع

-       کتاب مجموعه قوانین و مقررات تأمین اجتماعی (ویژه کارفرمایان) دفتر قوانین و مقررات- معاونت حقوقی امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی/محمد رضا جوان جعفری، علی احسان شفائی، عمران نعیمی- تهران: چاپ دوم- پائیز 1383

-       کتاب ایرانی و کنسولی راهنمای انجام امور کنسولی ایرانیان خارج از کشور/حسین عبدی تهران: وزارت امور خارجه، مرکز چاپ و انتشارات، سال 1384

-       کتاب مجموعه پرسش و پاسخ در زمینه روابط کار /تهیه کننده محمد جواد الهیان- (ویراست 2)- تهران: موسسه کار و تأمین اجتماعی، 1383-338 ص (موسسه کار و تأمین اجتماعی، 100)

-       جزوه  قوانین و مقررات اشتغال اتباع خارجی تهیه کننده: معاونت اشتغال اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار و امور اجتماعی- تهران: وزارت کار و امور اجتماعی

-       جزوه راهنمای مراجعین اداره کل اشتغال اتباع خارجی- از انتشارات معاونت سیاستگذاری و برنامه ریزی کشور- تهران- اداره کل اشتغال اتباع خارجی

-       مجله سفر شماره 211

-       مجله صنعت حمل و نقل شماره 251

-       مجله نشریه کارگزار روابط عمومی

-       کتاب احکام فقهی در سفر آقای محمد حسین فلاح زاده- نشر معروف قم- چاپ چهارم 1383

-       سایت های اینترنتی  

-                      http://www.mardomanco/success/positive.aspx

http://www.fa.gor.ir

http://www.protoclplass.com

http://www.deargrace.com

-       کتاب آئین سخنرانی/ ویل کارنگی

-       کتاب هفتاد و پنج درس زندگی از سیره عملی حضرت فاطمه(س)/حمید رضا کفاش-نشر عابد-چاپ نهم- 1384

-       آئین تشریفات/محمد رئیس- تهران وزارت امور خارجه- مرکز چاپ و انتشارات 1382

-       مجموعه قوانین مصوب سال 1310

-       آئین نامه و فرم های مخصوص اداره کل اتباع خارجی ناجا

-       آئین نامه و فرم های مخصوص اداره کل اشتغال اتباع خارجی (وزارت کار)

-       آئین نامه و فرم های مخصوص اداره گذرنامه

-       آئین نامه و فرم های مخصوص وزارت امور خارجه

-       اصول و آداب تشریفات/ احمد یحیایی ایله ای و برات اله صمدی راد- انتشارات کارگزار روابط عمومی سال 1381

-       آداب معاشرت/ منصور احمدی-تهران- توتیا 1382

-       مقدمه ای بر آداب و آئین تشریفات/ مرکز آموزش های دیپلماتیک وزارت امور خارجه 1376

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد