درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 22:23   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8069صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 30 آذر 1392 - 13:30
دبیر انجمن کارگزاران روابط عمومی استان گلستان:
مدیران موفق را با روابط عمومی‎هایشان می‎سنجند
دبیر انجمن کارگزاران روابط عمومی استان گلستان گفت: در جوامع پیشرفته، موفقیت مدیران را در عرصه اجرایی، با میزان توفیق و توانمندی مجموعه روابط عمومی آن سازمان محک می‎زنند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سیدعلیرضا حسینی ظهر امروز در نشست هماندیشی هنر هشتم که با حضور علاقهمندان عرصه روابط عمومی در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: در دنیا مفهوم روابط عمومی دچار دگرگونیهای بسیاری شده، اما ما هنوز به آن به عنوان حرفه غیرضروری نگاه میکنیم.

وی با اشاره به کاستی بارز دولت یازدهم در عرصه اطلاعرسانی خاطرنشان کرد: دولت میتواند این نقص را در تقویت و قدرتبخشی به روابط عمومیها جبران کند.

حسینی ادامه داد: توجه به روابط عمومی عین تدبیر است و باید شرایطی مهیا کرد که برای این مجموعه تعاریف تازهای از نقشآفرینی تعریف شود.

به گفته وی؛ نگاه بخشنامهای به روابط عمومی و تعریف چند وظیفه خاص و محدود برای این حوزه نشان میدهد که تنظیمکنندگان آن، با اصحاب متخصص این بخش همفکری نکردهاند.

عضو هیئت مدیره انجمن کارگزاران روابط عمومی استان گلستان ادامه داد: باور به روابط عمومی، نباید یک اعتقاد صوری باشد، بدون شک این نگاه آسیبزا،  آفتی است که خیلی از دستگاههای اجرایی کشور و به ویژه استان به آن مبتلا هستند.

اعتقاد به روابط عمومی نباید صوری باشد

حسینی اضافه کرد: طی این چند سال جایگاه ارتباطات رسانهای در مجموعه روابطعمومیها پررنگتر شده اما این توجه نیز هوشمندانه نبوده و بعد از مدتی نیز به دلیل نداشتن هدف، نقش رسانهها در برخی حوزههای اجرایی مختل شده است.

وی با اشاره به توجه مناسب حوزههای علمی کشور به موضوع روابط عمومی افزود: هنر هشتم در بخش دانشگاهی رشد خوبی داشته است اما این واقعیت را نباید از یاد برد که اساتید این حوزه عموما تجربه کاری ندارند یا در محیط کاری خود افراد موفقی نبودهاند.

حسینی تصریح کرد: اشتباه مصطلح مرسوم در ادارات دولتی و حتی بخش خصوصی آن است که  این حوزه به دلیل ناآگاهی، تنها به بخشهایی از وظیفهمندی خود میپردازد، در حالی که گستره فعالیتهای این بخش زمانی موثر و نافذ است که اجرای همه اجزای آن  مورد تاکید قرار گیرد.

وی: روابط عمومی را روح و پیکره یک سازمان اجرایی توصیف کرد و ادامه داد: گستره روابط عمومی، شامل همه بخشهای یک سازمان است و نباید آن را تنها به دفتر یک مدیر محدود کرد.

مدیران قدرتمند روابط عمومی دغدغههای یک سازمان را کاهش دهند

دبیر انجمن کارگزاران روابط عمومی استان گلستان خاطرنشان کرد: وقتی وظایف روابط عمومی را در یک سازمان، دیگر بخشهای آن سازمان انجام دهند، باید بگوییم این روابط عمومی کم کاری کرده یا ضعیف است.

به گفته حسینی؛ بی توجهی به روابط عمومی و سهل شمردن وظایف آن توسط یک مدیر، بیتوجهی به افکار عمومی و همه توانمندی یک مجموعه اجرایی است. مدیران قدرتمند روابط عمومی، مشاور، همراه و سخنگوی یک سازمان به شمار میروند و میتوانند دغدغههای یک سازمان را کاهش دهند.

حسینی یادآور شد: مدیران ضعیف در حوزه روابط عمومی از عوامل اصلی و مهم توسعهنیافتگی این بخش در سازمانها و حتی جامعه محسوب میشوند.

وی اذعان داشت: اینکه روابط عمومیها دنبال مدیر باشند و بدوند، یعنی یک جای کار میلنگد، در یک فضای منطقی و طبیعی این مدیران هستند که باید به دنبال روابط عمومی باشند و این روابط عمومیها هستند که باید با انتقال واقعیت فضای جامعه و محیط اداری به رئیس یک سازمان، با نگاهی رو به جلو، فضای آینده کاری مجموعه را ترسیم کنند.

عضو هیات موسس انجمن کارگزاران روابط عمومی استان گلستان افزود: نه تنها در عرصه روابط عمومی بلکه در تمامی عرصههای مدیریتی، این مدیران هستند که باید به نام یک دستگاه اعتبار بخشند نه اینکه همیشه  اعتبار و برند یک سازمان را به خود بچسبانند، تا معتبر شوند.

حسینی متذکر شد: روابط عمومی باید ببیند،  فکر کند، ایده بدهد، خود را به سیستم تحمیل کند، تا بتواند توانمندی یک مجموعه را افزایش دهد.

بیتفاوتی به افکار عمومی به سازمان لطمه میزند

وی با اشاره به نحوه ارتباط روابط عمومی ها با رسانهها اظهار داشت: بیتفاوتی به  افکار عمومی، انتقادات  و مطالب منتشر شده در رسانهها، ممکن است به اعتبار یک سازمان در جامعه لطمه بزند.

حسینی تاکید کرد: اگر چه توصیه میشود، یک روابط عمومی نباید دائم مترصد پاسخ دادن به انتقادات جراید و مطبوعات نباشد، اما اصل باید اعتماد و تعامل با رسانهها باشد.نشستهای تخصصی دوجانبه با رسانهها، میتواند در رفع ابهامات و تردیدهای ایجاد شده در مورد یک سازمان موثر باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن کارگزاران روابط عمومی استان گلستان روابط عمومی یک سازمان باید بداند که رسانهها نه تهدید هستند و نه بدهکار هیچ نهاد و فردی، بلکه بر اساس وظیفه ذاتی خود قلمفرسایی میکنند و اگر انتقاد نادرستی هم انجام بگیرد بهترین کارشان سعه صدر و پاسخ منطقی است.

حسینی اضافه کرد: مهمترین خاصیت رسانهها دولتی نبودن آنها است، وابسته کردن رسانهها به دولت ممکن است برای یک دستگاه اجرایی موقتا نتیجه خوبی به همراه داشته باشد اما در درازمدت به جایگاه آن سازمان و رسانهها لطمه میزند .بگذارید رسانهها وظیفهشان را انجام دهند و روابط عمومی هم براساس وظایف خود عمل کند .

به گفته حسینی، روابط عمومی ها به اطلاعرسانی به موقع و صحیح، مانع از ایجاد شبهه، دامن زدن به شایعات، اخبار نادرست و حتی جعلی شوند.

بر اساس این گزارش، درادامه این جلسه حاضران نیز به بیان نظرات خود در حوزه مباحث طرح شده پرداختند.

انجمن کارگزاران روابط عمومی استان گلستان، اولین تشکل تخصصی غیردولتی روابط عمومی در استان  است که در  1383 به همت جمعی از متخصصین و مدیران وقت این حوزه در استان تاسیس شد.

 

منبع: فارس 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد