درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:08   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7980صفحه نخست » گفتگوسه شنبه، 26 آذر 1392 - 07:12
یکپارچه سازی، یکی از ویژگی های اساسی روابط عمومی هاست
گفت و گوی اختصاصی شارا با پدر علم فناوری اطلاعات ایران: - برای قدم گذاشتن به یک روابط عمومی یکپارچه که بتواند موثر واقع شود،ابتدا باید روابط عمومی ها را شناخت. سپس باید با برنامه های کامپیوتری و شبکه های نرم افزاری اجتماعی و بعضی از سیستم های یکپارچه سازی بستر آن را فراهم نمود. در قدم دوم باید تعامل بین کارگزاران روابط عمومی را ارتقاءداد و سیستم های موجود را فراهم نمود تا بتواند این تعامل را به صورت دوطرفه و یا چند طرفه به راحتی انجام دهد.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر علی اکبر جلالی استاد تمام دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت و استاد پاره وقت ویریجینیای غربی امریکا می باشد. وی از بدو ورود به ایران و پس از اتمام تحصیلات در سال 1974 همکاری نزدیکی را با روابط عمومی های در سطح کشور و اساتید ارتباطات داشته اند.ایشان در سال 1388منتخب بزرگترین جایزه روابط عمومی بین المللی(جایزه دکتر نطقی)شده اند. دکتر جلالی را در ایران با عنوان پدر علم فناوری اطلاعات می شناسند.همچنین وی یکی از سخنرانان اصلی دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی در ایران است.کتاب روابط عمومی2 ایشان یکی از کتاب های آموزش روابط عمومی الکترونیک و مدرن در سطح کشور است.
دکتر جلالی در مصاحبه با شارا از روابط عمومی پایدار و نقش آن در بهبود روابط عمومی ها سخن می گوید و برگزاری کنفرانس های روابط عمومی را نقش مهمی در انجام همبستگی،همفکری،توسعه علمی،تبادل تجربیات و طراحی برنامه ها برای آینده می داند.


با توجه به پیشینه ای که فرمودید حدود چند سال است که در زمینه ی روابط عمومی فعالیت دارید؟
حدود 20 سال در زمینه روابط عمومی در ایران فعالیت داشتم و مدتی نیز در دانشگاه علم و صنعت مدیر کل روابط عمومی و بین الملل بودم. در این سال ها نیز در کلیه فعالیت های حوزه روابط عمومی به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشارکت داشتم.البته کتاب و نشریاتی نیز در این زمینه به چاپ رساندم و کتاب مدارس هوشمند که در زمینه روابط عمومی یکپارچه است جزو آخرین مطالب به چاپ رسیده است.


جایگاه روابط عمومی در ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟
به جرات می توان گفت روابط عمومی 20 سال قبل با امروز از نظر کمی و کیفی فاصله بسیار زیادی دارد. در گذشته در روابط عمومی ها افراد آموزش دیده و حرفه ای یا وجود نداشتند و یا تعداد آنها به اندازه ای کم بود که تاثیر جدی در ایجاد تحول در این حوزه را نداشتند.اما به مرور زمان با توسعه بحث روابط عمومی الکترونیک به عنوان یک شاخص مهم در این حوزه تحول جدیدی بوجود آمد.افرادی که رشته مستقیم انها روابط عمومی و ارتباطات نبود نیز جذب حوزه روابط عمومی شدندو این حوزه باعث شد با همفکری افراد متخصص و حرفه ای روابط عمومی وافراد سنتی این حوزه به شدت دچار تحول مثبت شود. برای مثال از ده سال پیش که کنقرانس بین المللی روابط عمومی ایران مطرح شد تاکنون شاهد رشد کیفی،آن هم از نظر علمی شده ایم که شاخص های آن تعداد مقالات و حضور افراد شاخص از سراسر دنیا در این همایش ها و پذیرش مدیران کلیدی کشور بود که روابط را محور توسعه سازمان های خود قرار دادند.


علت اصلی علاقه شما برای ورود به حوزه روابط عمومی چه بود؟
از زمانی که مسئولیت روابط عمومی دانشگاه را پذیرفتم، توانستیم با کمک همکاران، این حوزه را دچار تحول اساسی نماییم به طوری که دانشگاه علم و صنعت که زمانی دانشکده نامیده می شد را به یک دانشگاه قدرتمند در سطح ایران و بین الملل تبدیل و معرفی نماییم.
حتی توانستیم با اقدامات تبلیغاتی و نمایش توان دانشگاه بودجه مناسبی برای دانشگاه از مجلس شورای اسلامی بگیریم.از طرفی از آنجا که بنده تسلط نسبی به حوزه فناوری اطلاعات و کاربردهای آن داشتم، توانستم از این پدیده در حوزه روابط عمومی یکپارچه که خود مدلی برای توسعه سایر دانشگاه ها و حتی سازمان های بیرونی است، استفاده کنم.این جانب با ارایه تجربیات در همایش های مختلف در توسعه این حوزه نقش محدودی داشتم.


لطفا در رابطه با روابط عمومی یکپارچه که عنوان دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی نیز است، بیشتر توضیح دهید.
در ایران خدمات بسیار مفید و تجربیات سودمندی از طریق روابط عمومی ها انجام شده است که متاسفانه این خدمات پرارزش و تجربیات سودمند به علت نبودن یک سیستم یکپارچه هرگز نتوانسته به صورت گسترده مورد استفاده همگان در سطح ملی و بین المللی قرار گیرد.
سیستم های یکپارچه کمک می کنند تا تجربیات یک روابط عمومی کوچک در یک نقطه دور افتاده به راحتی برای هر روابط عمومی دیگر در هر نقطه از ایران مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین یکی از صفت های اساسی روابط عمومی ها که به دنبال روابط عمومی الکترونیک هوشمند، روابط عمومی مجازی و یا دیجیتالی هستند، بحث یکپارچه سازی است که اگر این اتفاق بیافتد شاهد ارتقاء سطح کمی و کیفی با هزینه بسیار کم در سطح ملی خواهیم بود.
برای اجرایی کردن یک سیستم یکپارچه در روابط عمومی ها، نقش انجمن های روابط عمومی می تواند کلیدی باشد.انجمن های روابط عمومی باید زیر ساخت های لازم را برای ارتباط سخت افزاری، نرم افزاری،ارتباطی و مغز افزاری فراهم نمایند.
در روابط عمومی یکپارچه است که امکان طرح آموزش از یک نقطه توسط یک استاد برجسته به کلیه علاقه مندان در سطح کشور فراهم می شود و محدود به یک کلاس آموزشی چند نفره نخواهد شد. موارد استفاده و مزایای روابط عمومی یکپارچه به قدری زیاد است که به جرأت می توان گفت اگر این اتفاق بیافتد جهشی ناگهانی در ارتقاء کیفی روابط عمومی ها را شاهد خواهیم بود.
 

چگونه می توان به یک روابط عمومی یکپارچه در سطح روابط عمومی ها رسید؟
برای قدم گذاشتن به یک روابط عمومی یکپارچه که بتواند موثر واقع شود،ابتدا باید روابط عمومی ها را شناخت. سپس باید با برنامه های کامپیوتری و شبکه های نرم افزاری اجتماعی و بعضی از سیستم های یکپارچه سازی بستر آن را فراهم نمود.
در قدم دوم باید تعامل بین کارگزاران روابط عمومی را ارتقاءداد و سیستم های موجود را فراهم نمود تا بتواند این تعامل را به صورت دوطرفه و یا چند طرفه به راحتی انجام دهد.
در مرحله سوم باید سیستم هایی امن ایجاد کرد که به راحتی بتوانند تبلیغات،انتشارات،توزیع اخبار و سایر اهداف روابط عمومی ها را با استفاده از فن آوری های جدید توسعه داد.
چهارم اینکه باید بتوان نقل و انتقالات مالی را در جهت پرداخت هزینه ها و برنامه ریزی بودجه و توان تبلیغاتی برای گسترش اهداف سازمان ها با مطالعه و برنامه ریزی مناسب که نقش هر نهاد در آن مشخص باشد به وجود آورد و در این مورد باید یک برنامه کسب و کار دقیق را به مرحله اجرا رساند.
پنجمین مورد، یکپارچه سازی به معنای واقعی است که مدیر یک سازمان و مسئول در سطح کشور بتواند با فشردن یک کلید به آمارها و اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند.این مرحله مهمترین بخش از توسعه روابط عمومی در هزاره سوم است که اگر پدیده هوشمند سازی را به آن اضافه کنیم،بخشی از آن را به خودکار سازی خدمات ارتقاء می دهیم.


از آن جایی که دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران اواخر دی ماه امسال برگزار می شود،ارزیابی شما از برگزاری چنین کنفرانس هایی چیست و آیا تداوم چنین کنفرانس هایی می تواند ما را در رسیدن به هدف نهایی یعنی ارتقاءسطح کمی و کیفی روابط عمومی ها کمک کند؟
هیچ کشوری نمی تواند ادعا کند که بدون همفکری و تلاش علمی می تواند در یک سازمان و نهاد تحول اساسی به وجود آورد و به خصوص اگر بخواهد به روز باشد باید بتواند با پدیده های علمی در آن حوزه آشنا شده و متخصصان و افراد را در آن زمینه بشناسد.
همایش ها نقش مهمی را در انجام همبستگی،همفکری، توسعه علمی، تبادل تجربیات و طراحی برنامه ها برای آینده دارند که نقش همایش های روابط عمومی نیز از جایگاه چنین موقعیتی برخوردار است.
بنابراین بدون اغراق باید گفت که اگرچه طول زمان همایش معمولا محدود به یک یا چند روز است،اما آثار قبل از برگزاری همایش و بعد از آن بسیار زیاد می باشد. در طراحی همایش و برنامه ریزی برای آن باید افراد علمی را گردهم آورد و با کشورهای دنیا جهت دعوت از سخنرانان و کسب تجربه ارتباط برقرار نمود و اهداف و محورهای همایش را با همفکری جمعی مشخص نمود که این خود سرمایه مناسبی برای قبل از همایش است.
در زمان برگزاری همایش، کارشناسان ایده های مختلف یا مقالات خود را طرح و یا از تجربه سخنرانان و یا از امکانات نمایشگاه ها استفاده می کنند که این خود باعث ارتقاء سطح شرکت کنندگان است و محیط مناسبی برای ارتباط ایجاد می کنند.
بعد از همایش نیز مجموعه مقالات و احتمالا متن سخنرانی ها و کتاب های منتشر شده در اختیار جامعه قرار می گیرد و مرجعی برای توسعه علمی می باشد که اگر همه این موارد را در نظر بگیریم، متوجه می شویم که برگزاری چنین کنفرانس هایی به چه میزان برای توسعه روابط عمومی موثر است.


اگر پیشنهاد و یا سخنی با شارا دارید بفرمایید.
خوشبختانه پس از سال ها تلاش های متفرقه که در سطح کشور در حوزه سایت های اطلاع رسانی انجام شده بود،این بار سایت شارا توانسته است مرجع مناسبی برای بسیاری از مخاطبین باشد تا آنها بتوانند به صورت یکپارچه تقریبا کلیه اطلاعات روابط عمومی در کشور را در یک سایت ببینند.امید است در آینده نیز با همفکری و ادغام بسیاری از سایت های پراکنده بتوان سایت شارا را مرجع ملی کشور در حوزه روابط عمومی قرار داد. مسئولین با تجربه ای که سایت شارا را حمایت و نگهداری می کنند،افرادی هستند که خودشان نیاز را درک کرده و تلاش زیادی برای بهبود آن دارند.اما توسعه فناوری و نقش فنی آن بر گستردگی و کیفیت سایت ها می افزاید که باید در دستور کار دائمی وب سایت قرار گیرد.


گفت و گو از مریم میرعبدالحق
 

 

http://shara.ir

Iranian Public Relations News Network(shara)

http://en.shara.ir/login.php

همایش زن و روابط عمومی(PRWOMEN)

http://www.irancpr.ir/fa/?current=home

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد