درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:29   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7913صفحه نخست » شنبه، 23 آذر 1392 - 11:27
بررسی تاثیر استراتژی های بازاریابی سبز بر عملکرد اقتصادی-محیطی شرکت
حسین حکمت نژاد - چکیده: ﺟﺎﻣﻌﻪ در ﺣﺎل ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ و ﺗﻮﺟﻪ روزاﻓﺰون ﺑﻪ ﻣﺤﻴﻂ زﻳﺴﺖ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪه اﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﻌﺪادﺑﺴﻴﺎر زﻳﺎدی از ﺷﺮﻛﺖﻫﺎ ﺑﻪ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢﺳﺒﺰ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻨﺒﻊ اﺻﻠﻲ ﺗﻐﻴﻴﺮاﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ ﺗﻮﺟﻪ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲﺳﻨﺘﻲ ﺑﻴﺶ از ﺣﺪ ﺑﺮﺧﻮاﺳﺘﻪﻫﺎی ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺗﺎﻛﻴﺪ ﻣﻲﻛﻨﺪو رﻓﺎه اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﺤﻴﻂ زﻳﺴﺘﻲ را ﺑﻪ ﺣﺴﺎب ﻧﻤﻲآورد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اﻳﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ در ﺗﻤﺎم اﺑﻌﺎد ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ وارد ﺷﺪه وﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ را ﻧﻴﺰ ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﻗﺮار داده و ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﭘﻴﺪاﻳﺶ ﻣﻔﻬﻮم ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﺳﺒﺰ ﺷﺪه اﺳﺖ .( افسردگان وهمکاران، 1390) . با توجه به گسترش روز افزون مصرف و تکنولوژی و آگاهی مصرف کنندگان از شرایط تولید و توزیع ، مصرف  وحتی بازیافت محصولات، مصرف کنندگان تمایلات وگرایشات جدیدی در خرید محصولات سبز نشان داده اند. دولت ها نیز قوانین و مالیات های  مضاعفی برای جلوگیری از هرچه بیشتر مصرف شدن منابع تجدید ناپذیر وآلودگی محیط زیست وضع نموده اند. بنابراین تولید کنندگان می بایست سیاست ها و استراتژی های تولید و بازار یابی خود را به گونه ای تهیه و تدوین نمایند تا هرچه بیشتر در جهت حفظ این منابع و مشتریان و سود آوری شرکت گام بردارند. این مطالعه قصد دارد تأثیرات شیوه های مدیریتی و استراتژی های بازاریابی سبز را مورد بررسی و مطالعه قرار داده و مشخص کند که استراتژی های بازاریابی سبز بر عملکرد شرکت چه تأثیری دارد 
واژگان کلیدی : استراتژی های بازاریابی سبز ، مدیریت زیست محیط داخلی،سازگاری با محیط زیست(طراحی سبز)، بازگشت سرمایه ، عملکرد سازمانی

 مقدمه :
اﻣﺮوزه ﻣﺤﻴﻂ زﻳﺴﺖ ﺑﻪ ﻃﻮر ﻓﺰاﻳﻨﺪه ای ﺑﻪ ﻣﺴﺌﻠﻪای ﺣﻴﺎﺗﻲ  و ﺑﺴﻴﺎر ﻣﻬﻢ ﺑﺮای ﻫﻤﻪ اﻗﺸﺎر ﻣﺮدم ﭼﻪ در ﺟﺎﻳﮕﺎه ﻣﺸﺘری و ﭼﻪ در ﺟﺎﻳﮕﺎه ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻛﻨﻨﺪه ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ. با افزایش قیمت انرژی و نگرانی ها در مورد تغییرات آب و هوا، اهمیت توجه به منابع طبیعی بیش از پیش احساس می شود. اﻓﺰاﻳﺶ ﻧﮕﺮاﻧﻲ و آﮔﺎﻫﻲﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﻼﻣﺖ و ﺣﻔﺎﻇﺖ از ﻣﺤﻴﻂ زﻳﺴﺖ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ اﻳﻦﺷﺪه اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺼﺮفﻛﻨﻨﺪﮔﺎن در ﺧﺮﻳﺪﻫﺎی ﺧﻮد ﻣﺴﺎﺋﻞ زﻳﺴﺖ ﻣﺤﻴﻄﻲ را ﻣﺪﻧﻈﺮ ﻗﺮار دﻫﻨﺪ . همین موضوع سبب شده است تا بسیاری بخواهند با پیوستن به جریان تولید محصولات سبز در کنار کمک به حل مشکلات زیست‌محیطی، مقبولیت اجتماعی نیز کسب کنند. صاحبان کالا و بازاریابان نیز از این گرایش مشتریان بهره برده اند تا در کنار قیمت و کیفیت محصولات شان، از عامل سبز بودن برای متفاوت‌سازی محصول خود و جلب توجه پیشتازان بازار استفاده کنند. به این ترتیب استفاده از اصطلاحاتی نظیر دوست دار محیط زیست ، زیست‌سازگار، 100 درصد طبیعی، قابل بازیافت و ... رو به گسترش است. شرکت ها نیز با بازنگری در فرآیندهای مدیریتی ومحصول می خواهند با این جریان هم گام شوند.بنابراین سازمان ها باید با درنظر گرفتن این  موضوع که منابع هرروزه کمیاب تر ومحدودتر میشوند ومشتریان نیز باآگاهی روز افزون به مسایل ومشکلات محیط زیستی نسبت به این موضع حساس تر شده ودر خرید های خود این مسایل را مورد بررسی قرار می دهند، در سیاست ها واستراتژهای بازاریابی خود تجدید نظر نموده وسعی در اصلاح عملکرد های سازمان خود نمایند.

دانلود کامل مقاله

 

منبع: TMBA

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد