درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 12:35   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7866صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 21 آذر 1392 - 11:03
نقدی بر سخنان مشاور رسانه ای وزیر ورزش و جوانان: تدوین نظام نامه جامع رسانه یا روابط عمومی؟
اخیرا در خبری خواندیم: «دکترحمیدقاسمی، مشاور رسانه ای وزیر ورزش و جوانان درجمع اصحاب رسانه های ورزشی، تدوین نظام نامه جامع روابط عمومی و رسانه را یکی از برنامه های خود پس از انتصاب در این پست اعلام کرد.» تدوین نظام نامه یکی از وظایف روابط عمومی است که طی آن روابط عمومی با در نظر گرفتن یک سری از عوامل، اقدام به برنامه ریزی در خصوص برنامه های مختلف خود اعم از برنامه های رسانه ای و غیر رسانه ای می کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اخیرا در خبری خواندیم: «دکترحمیدقاسمی، مشاور رسانه ای وزیر ورزش و جوانان درجمع اصحاب رسانه های ورزشی، تدوین نظام نامه جامع روابط عمومی و رسانه را یکی از برنامه های خود پس از انتصاب در این پست اعلام کرد.»


تدوین نظام نامه یکی از وظایف روابط عمومی است که طی آن روابط عمومی با در نظر گرفتن یک سری از عوامل، اقدام به برنامه ریزی در خصوص برنامه های مختلف خود اعم از برنامه های رسانه ای و غیر رسانه ای می کند.


در واقع ما چیزی به نام نظام نامه روابط عمومی و رسانه در یک وزارتخانه نداریم. چراکه وزارتخانه خود به طور مستقل دارای رسانه نیست که نظام نامه بخواهد اعم از روابط عمومی و رسانه باشد. در واقع نظام نامه روابط عمومی در خود رسانه را به عنوان یک موضوع در میان سایر موضوعات پوشش می دهد.


بنابراین از آنجا که مشاور رسانه ای نظر کارشناسان را در این زمینه خواستار شده است، نخستین نظر این است که عنوان این نظام نامه نباید «روابط عمومی و رسانه» باشد. بلکه این نظام نامه نیز همانند تمام نظام نامه دیگر، تنها یک نظام نامه است.


این نظام نامه می تواند با عناوین «نظام نامه روابط عمومی»، «نظام نامه ارتباطی» و ... نامیده شود. اما قرار گرفتن نام رسانه در کنار نوعی ناهمگونی و حشو در عنوان نظام نامه تلقی می شود.


در یک نظام نامه روابط عمومی مسائلی از قبیل سیاستگذاری ها، اطلاع رسانی و مدیریت برنامه ها مورد بررسی دقیق قرار می گیرند.


در ضمن این برنامه مخاطبان برنامه روابط عمومی به طور کامل تحلیل شده و همچنین موقعیت و شرایطی واحدی که برای آن نظام نامه تدوین می شود، در داخل و خارج از کشور ارزیابی می شوند.


سپس با بهره گیری از الگوی SWOT یا الگوهای دیگر مدیریت، فرصت ها و موانع شناسایی شده و برنامه ریزی نظام مند بر مبنای داده های کمی و کیفی تنظیم می شود. همچنین در تدوین نظام نامه نیاز به بررسی محتوای پیام ها، ابزارهای پیام رسانی، روش های انتقال اطلاعات و پیام ها و زمان و مکان مناسب اطلاع رسانی وجود دارد.


در نهایت این مراحل اجرای نظام نامه به طور دقیق نوشته شده و بودجه بندی می شود. هر نظام نامه پس از تصویب قابلیت اجرایی دارد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
حسینقلی خانی
| 1392/9/21 - 20:56 |     1     0     |
نقد کاملا به جایی بود.
روابط عمومی از رسانه بهره می برد تا سازمان را به اهدافش نزدیک کند.




نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد