شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)،عباس دارائی در نخستین روز از دوره آموزشی شناخت افکار عمومی و افکارسنجی ویژه روسای ادارات روابط عمومی و اطلاع رسانی استانهای این نهاد که در سالن شهید مدنی کمیته امداد برگزار شد،با بیان اینکه آموزش به عنوان وسیله ای مطمئن در جهت بهبود کیفیت عملکرد و حل مشکلات مدیریت مورد نظر قرار می گیرد،اظهار کرد:به منظور تجهیز و بهسازی منابع انسانی سازمان و بهره گیری هرچه موثرتر از این منابع،آموزش یکی از مهمترین و موثر ترین تدابیر برای بهبود امور سازمان و کارکنان است.
عضو شورای معاونان کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه آموزش یک وظیفه انسانی در سازمانها و یک فرآیند مداوم و همیشگی است،تصریح کرد:کارکنان در هر سطحی از سطوح سازمانی اعم از مشاغل ساده و یا پیچیده،محتاج آموزش و یادگیری و کسب دانش و مهارتهای جدید هستند و برنامه های آموزشی متداوم نیز می تواند نیاز به نیروی انسانی متخصص در آینده را رفع کند و تضمینی برای حل مشکلات کارکنان باشد.
دارائی در ارتباط با ضرورت وجود آموزشهای تخصصی در هر سازمان،خاطر نشان کرد:آموزش سازمانی ابزاری کارآمد در نظام مدیریت است که منجر به حرکت هوشمندانه و ارائه خدمات بیشتر،با کیفیت و مفیدترخواهد شد.
وی با بیان اینکه آموزش سازمانی استفاده بهینه از سرمایه مالی است،ادامه داد:آموزش سازمانی،خلاقیت،تنوع تولید و فضای رقابتی ایجاد می کند و منجر به شکوفایی استعدادهای فردی و سازمانی می شود.
وی توانمندی سرمایه انسانی و بهره وری،الگوی مدیریت مصرف در سازمانها و همگام شدن با فناوریهای نوین را از دیگر ضروریات وجود آموزشهای تخصصی در هر سازمان عنوان کرد.
مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به همکاری مناسب میان حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی و مرکز آموزش و پژوهش این نهاد،اظهار کرد: امید است با استمرار این برنامه های هدفمند آموزشی،گام موثرتری در جهت تعالی سازمان و دستیابی به اهداف برنامه پنج ساله پنجم برداشته شود.
رئیس مرکز آموزش و پژوهش کمیته امداد امام خمینی(ره):
آموزشهای این نهاد در جهت توانمندی و افزایش مهارت و بینش کارکنان طراحی می شود
همچنین علیرضا چگینی،رئیس مرکز آموزش و پژوهش این نهاد نیز در نخستین روز از این دوره آموزشی با اشاره به سیاستهای جدید این مرکز و توجه به زماندار و هدفمند بودن آموزشها،گفت:آموزشهای این مرکز در جهت توانمندی،افزایش مهارت و دانش و بینش کارکنان برنامه ریزی می شود.
وی با اشاره به اینکه آموزشها در کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یک نهاد اجتماعی باید منطبق با شرایط متغیر و متفاوت اجتماعی ارائه شود،ادامه داد:با توجه به رسالت حوزه روابط عومی و تعاملات برون سازمانی در حوزه اطلاع رسانی،تلاش می شود آموزشهای این حوزه با توجه به تغییرات اجتماعی،سیاسی،فرهنگی و ... در سطح جامعه طراحی شود که در این زمینه نیاز به همفکری با حوزه روابط عمومی هستیم.
وی همچنین به توفیقات جدید حوزه روابط عمومی این نهاد طی سه سال اخیر در ارتباط دو سویه با جامعه و رشد فزاینده تغییر در نوع نگاه جامعه نسبت به جایگاه این نهاد با توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته نیز اشاره کرد.
گفتنی است روشهای سنجش افکار عمومی،تحلیل محتوای رسانه ها،طراحی پرسشنامه،مدیریت افکار عمومی و رهبران فکری،رسانه های جمعی و افکار عمومی،اینترنت و افکار عمومی و تبیین سیاستها و برنامه های حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی از جمله مباحثی است که توسط اساتید برجسته در این دوره آموزشی شناخت افکار عمومی و افکارسنجی ویژه روسای ادارات روابط عمومی و اطلاع رسانی استانهای کشور ارائه می شود.
این دوره آموزشی صبح امروز آغاز شد و چهارشنبه 20آذرماه به کار خود پایان خواهد داد.
منبع: اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)
|