درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 19 تیر 1399 - 03:12   

بهترین هدفون

  بهترین هدفون


ادامه ادامه مطلب یک

بهترین گوشی هوشمند

  بهترین گوشی هوشمند


ادامه ادامه مطلب دو

پیدایش میز خبر و صفحه حوادث

  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


ادامه ادامه مطلب سه

آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند

  آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فاکتورهای تأثیر مثبت بر اعتبار و خوشنامی
  سرمایه‌سازی از اتفاق‌های مثبت
  اظهارات وزیر اقتصاد در گفت و گویی پیرامون نحوه تأمین مالی بودجه سال‌ 1399
  وزیر اقتصاد به دغدغه های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با بازار سرمایه خبر داد
  انتصاب مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط‌عمومی بانک صادرات ایران
  انتصاب سرپرست روابط عمومی و معاون فرهنگی باشگاه استقلال
  تاثیرات بازاریابی ارتباطات روابط عمومی بر تعامل برند در رسانه اجتماعی
  تقویم روز ارتباطات/ روزی که عکس های نبرد مرگبار «گتیسبورگ» انتشار یافت و فتو ژورنالیسم پا به عرصه وجود گذارد
  تقویم روز ارتباطات/ نظر جهانی ناشران: روزنامه «کم تیراژ» نشریه ای خصوصی (پامفلیت) است، نه عمومی
  بهترین هدفون
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7782صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومییکشنبه، 17 آذر 1392 - 15:47
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار شد: دستاوردهای همایش جامعه و فضای مجازی تبدیل به برنامه های سیاستی شود
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: انتظار است دستاوردهای حاصل از مباحث مطرح در همایش جامعه و فضای مجازی برای جهت گیری  فعالیت های نهادها و دستگاه های کشور، تبدیل به برنامه های سیاستی شود.

 

به گزارش روابط عمومی همایش ملی جامعه و فضای مجازی، در چهارمین نشست شورای سیاستگذاری این همایش که با حضور اعضای این شورا در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، دکتر علی ربیعی با پر اهمیت شمردن جایگاه فضای مجازی در برنامه ها و سیاست های ملی گفت:‌ محتوای  همایش ها و نشست های علمی باید به گونه ای طراحی شود تا با ایجاد پنل ها و کارگروه های خاص بتوان از نتایج آن خروجی گرفت تا به اقدام عملی تبدیل شود و امید است این همایش تاثیر گذاری قابل توجهی بر نگاه دستگاه های سیاستگذار داشته باشد و فصل ممیزی باشد در میان همایش های مشابه و بتواند جهت دهنده دستگاه ها در انجام فعالیت هایشان باشد.

 

این عضو شورای سیاستگذاری همایش ملی جامعه و فضای مجازی تصریح کرد: در هیچ دوره ای مانند امروز این امکان برای اینکه انجمن ها و همایش ها بتوانند نتایج خودشان را در اختیار سیاستگذاران بگذارند، فراهم نمی شد. امروز انجمن ها و همایش های علمی شکل خوبی پیدا کردند و فرصت مغتنمی است تا از این فرصت بهره برد و دستگاه های سیاستگذار مایل هستند تا این بحث ها را بشنوند.

 

ربیعی خاطرنشان کرد: انتظار است دستاوردهای حاصل از مباحث مطرح در همایش جامعه و فضای مجازی برای جهت گیری فعالیت های نهادها و دستگاه های کشور، تبدیل به برنامه های سیاستی شود و از دیگر سو لازم است دستگاه های اجرایی و سیاستگذار با این همایش ارتباط نزدیک داشته باشند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاکید شخص رئیس جمهور در پرداخت به مباحث ارتباطی نوین گفت: چنانچه به وضعیت ایران در بهره برداری از فضای مجازی در خصوص مقولاتی چون اقتصاد، اشتغال و کسب و کار توجه شود، ظرفیت های قابل توجهی برای انجام فعالیت های مطالعاتی در این بخش ها فراهم است، نباید در بخش آسیب ها محدود ماند و باید به جنبه های کاربردی فضای مجازی توجه جدی کرد.

 

وی همچنین با تاکید بر لزوم همکاری نهادها و دستگاه های سیاستگذار در این همایش گفت: با توجه به سیاست های تدوین شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ساختار ایجاد شده در شورای عالی فضای مجازی، تلاش است برنامه های این همایش ابتدا نقد سیاست های موجود باشد و برای نوع سیاست ها ارائه راهکار کند. هنر یک روشنفکر این است که از موضع یک حاکم سیاست ارائه دهد و محدود در امر روشنگری نماند و بتواند اصلاح گر باشد.

 

در ادامه این نشست دکتر هادی خانیکی، رئیس انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات با ابراز امیدواری که نهادهای علمی، تخصصی، مدنی و دولت متقابلا بتوانند از این همایش استفاده کنند، گفت:  باید تلاش کرد در فضای ایجاد شده همایش را به سمت کاربردی کردن سوق داد. همایش به دلیل حضور دانشگاه تهران از لحاظ علمی دارای کیفیت است و  انتظار ما از دستگاه ها این است که  به تعهدات خود پایبند باشند زیرا که حضور نهادها می تواند کمک کند دغدغه برگزاری همایش کمتر شود و قطعا باید بخش قابل توجهی از کار با همراهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد.

 

خانیکی افزود: در این همایش به فضای مجازی با فرانگری و معطوف به فضای ملی پرداخته شده تا دستگاه ها بتوانند از نتایج آن بهره مند شوند. این همایش ادعا ندارد که به دست اندرکاران اجرایی چیزهایی می گوید که آنها نمی دانند ولی این ادعا را دارد که فضایی را برای گفت و گو میان محیط های آکادمیک و تحقیقاتی و خصوصا دانشجویانی که در حال انجام کارهای قابلی هستند، فراهم می کند.

 

اندیشکده فضای مجازی ایجاد می شود

دکتر محمد مهدی فتوره چی، دبیر اجرایی همایش جامعه و فضای مجازی گفت: ما برگزاری همایش را با یک چشم انداز متعالی ترسیم کردیم و ادعایمان این است که یک ورود خوب و موثر داشته باشیم و به جای اقدام انتفاعی فعالیت هایمان بر مبنای اقدام علمی باشد و در این مسیر بینشمان بر اساس تولید محتوا است و  سطح بالایی از صاحب نظران، سیاستگذاران و متخصصان برای این منظور این همایش را همراهی می کنند.

 

معاون موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران با اعلام اینکه به زودی اندیشکده فضای مجازی تشکیل می شود، افزود: برنامه تاسیس اندیشکده فضای مجازی با پشتیبانی معاونت رسانه های مجازی سازمان صدا و سیما در موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی کلید خورده، آیین نامه آن نهایی شده و به زودی شاهد فعالیت آن خواهیم بود.

 

دبیر علمی همایش جامعه و فضای مجازی نیز گفت: نباید فضای همایش ها به سمت تصنعی شدن پیش برود و نباید دستاویزی برای ارتقا و امتیاز باشد. این همایش با رویکرد حل مسئله می کوشد ایفای نقش داشته باشد. ما باید بشناسیم چه معضلاتی در مملکت وجود دارد و برای حل آن اقدام کنیم. واقعیت امر این است که ایران به لحاظ آماری و ظرفیت های کیفی که در فضای مجازی دارد سیزدهمین کشور دنیا از لحاظ ضریب نفوذ اینترنت است و این با وجود محدودیت پهنای باند و دیگر معضلاتی است که بنابر حساسیت ها و نگرانی ها ایجاد شده است. از سوی دیگر بر همین معیار نخستین کشور در میان کشورهای خاورمیانه است و 54 درصد کاربران خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. نمی شود که کشور به جهت آمار و کیفیت موقعیت استراتژیک داشته باشد ولی از لحاظ علمی، دانشگاهی و سیاستگذاری نتواند کوچک ترین برنامه ریزی ها را انجام دهد.  امکان این امر از این همایش ها آغاز می شود، جایگاهی که مقالات برجسته آن می تواند حاوی  پیشنهادهای خوب اجرایی برای کشور باشد.

 

دکتر حمید عبدالهیان همچنین با اشاره به مقالات دریافت شده در این همایش گفت: از میان 230 چکیده مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش بیش از 100 چکیده مقاله پذیرفته شده است. در پالایش مقدماتی تعدادی مقاله پذیرش نهایی شده و مابقی مشروط به ارسال اصل مقاله است تا وارد مراحل دیگر داوری شود. مقالات چنانچه پذیرفته شوند ضرورتا در همایش ارائه نمی شوند و بسیاری از آنها برای مجلات در نظر گرفته خواهند شد و تمامی مقالات پذیرفته شده در مجموعه چکیده های مقالات منتشر می شوند. 

 

همایش ملی جامعه و فضای مجازی با هدف ارائه دانش نوین تولید شده با رویکرد مسئله محور در حوزه فضای مجازی و ارتباط آن با جامعه، 27 بهمن ماه از سوی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار خواهد شد و نهادها و مراکز مختلف علمی و اجتماعی کشور از حامیان آن به شمار می آیند.

 

علاقه مندان برای آشنایی با این همایش می توانند به نشانی http://www.society-virtualspace.com مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تاثیرات بازاریابی ارتباطات روابط عمومی بر تعامل برند در رسانه اجتماعی


  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


  ریشه روابط عمومی سیاسی در جمهوری اسپین


  تقویم روز ارتباطات/ لاینوتایپ در ایران، 72 سال پس از آمریکا!


  تقویم روز ارتباطات/ نظر جهانی ناشران: روزنامه «کم تیراژ» نشریه ای خصوصی (پامفلیت) است، نه عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که عکس های نبرد مرگبار «گتیسبورگ» انتشار یافت و فتو ژورنالیسم پا به عرصه وجود گذارد


  برداشت خبرنگار آزاد/ برگزاری چهارمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی ایران


  عصر اطلاعات گمراه‌کننده؛ انقلابی در پروپاگاندا


  مسئولیت اجتماعی در شرکت‌ها


  سازمان مدیریت صنعتی حامی کسب و کارهای مولد جهش تولید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا