درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:01   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7616صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیسه شنبه، 12 آذر 1392 - 09:42
کارگردان روابط عمومی
پس از مرور مهارت های مورد نیاز مدیر و کارگردان روابط عمومی در می یابیم که مشاغل مرتبط با مدیریت روابط عمومی بیشتر جنبه تجاری داشته و به نوعی در مباحث بازاریابی وارد می شود. اما در خصوص مهارت های مورد نیاز کارگردان روابط عمومی، مهارت های این شخص بیشتر فعالیت های صرف روابط عمومی را در بر می گیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بعد از واژه های مدیر روابط عمومی، کارگزار روابط عمومی، روابط عمومی چی، روابط عمومی گر و متخصص روابط عمومی، یکی از واژه هایی که می تواند به طور موازی در کنار این واژه ها به کار گرفته شود، واژه کارگردان روابط عمومی است.


کارگردان کیست؟
کارگردان کسی است که بیشترین مسئولیت را در قبال تصویر و صدای فیلم دارد. او کسی است که ساخت فیلم را بر عهده دارد و معمولا فکر نهفته در فیلم و شکل نهایی اثر از اوست.
این تعریف برای تمام کسانی که در حوزه روابط عمومی فعالیت می کنند یادآور فعالیت های مدیریتی در حوزه روابط عمومی است. بنابراین باید ببینیم که مدیریت چیست؟


مدیر کیست؟
کسی که هماهنگ کردن عوامل مادی و انسانی مورد لزوم و هدایت این عوامل در جهت تحقق هدف یا اهداف خاص را انجام می دهد. یک مدیر زمانی موفق است که از کمترین امکاناتی که در اختیار دارد بیشترین بهره برداری را ببرد و سعی کند از مشکلات بکاهد تا به هدف نزدیک گردد.
با این دو تعریف در می یابیم که شباهتی میان کار مدیر و کارگردان وجود دارد و هرچه در این زمینه پیش رویم در می یابیم که این دو واژه گویا یک مفهوم واحد را منتقل می کنند.
در واقع کارگردان همان مدیر است که میان بازیگر، تهیه کننده، سناریو و سایر عوامل تولید ارتباط برقرار کرده و نتیجه واحدی را به نام فیلم تولید می کند.
در روابط عمومی نیز مدیر روابط عمومی با عوامل بسیاری در ارتباط است و همه آنها را در جهت اهداف روابط عمومی به پیش می برد.


مدیر یا کارگردان روابط عمومی؟
اگرچه هر دو این واژه ها یک مفهوم را دارند، اما معادل های آنها در زبان انگلیسی متفاوت است. در این زبان مقابل واژه عربی مدیری، Manager و مقابل واژه فارسی کارگردان Director آمده است.
جالب اینجاست که در آگهی های استخدام روابط عمومی در دنیا، گاهی اوقات از واژه PR Director و گاهی از واژه PR Manager استفاده می شود. بنابراین به نظر می رسد این دو واژه باید دو نوع فعالیت متفاوت را در روابط عمومی شامل شود.
پس از مرور مهارت های مورد نیاز مدیر و کارگردان روابط عمومی در می یابیم که مشاغل مرتبط با مدیریت روابط عمومی بیشتر جنبه تجاری داشته و به نوعی در مباحث بازاریابی وارد می شود. اما در خصوص مهارت های مورد نیاز کارگردان روابط عمومی، مهارت های این شخص بیشتر فعالیت های صرف روابط عمومی را در بر می گیرد.
با اینکه این بررسی، بررسی کاملی نبوده، اما به نظر می رسد، برای فهم بهتر حوزه های روابط عمومی تجاری و روابط عمومی سیاسی و... می توان واژه کارگردان روابط عمومی را به دایره واژگان رشته روابط عمومی افزود و با این کار می توانیم این دو حوزه و تخصص ها را با واژگان جدیدی بشناسیم. آنطور که در کشورهای صنعتی دنیا شناخته می شود.
 

نویسنده: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  رسانه سمی


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد