شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- لورا اسلاتری- آژانس های روابط عمومی به دنبال سطحی از زمین بازی برای ثبت نام تحت لایحه شفاف جدیدی هستند.
به گزارش گروه ترجمه شارا، نایجل هنگان، مدیر روابط عمومی هنگان گفت: در مقررات لابی گری، لایحه 2013 کمی در خطوط قرمز سنگین است.
وزیر مخارج عمومی و بهسازی «برندان هاولینگ»، اندکی پس از معرفی سران تنظیم لوایح لابی گری در سال 2013 ، اظهار تاسف کرد: لابی گری «تبدیل به واژه کثیفی در جهان شده است.»
اما شهرت فعالیت های قبل «دیل» را که قبل از سال جدید با کمیته مشترک در امور مالی، مخارج عمومی و بهسازی مطرح شده اند، از میان می برد. در حال حاضر این وظیفه برای حدود 80 نفر تعیین شده است.
این افراد کسانی از میان احزاب ذینفع هستند که به بررسی قوانین پیش از قانون گذاری می پردازند.
• سنگین شدن خطوط قرمز
انجمن مشاوران روابط عمومی در تایید این امر استدلال کرد که نیاز به ثبت نام لابی گرهایی برای گزارش حداقل یک سال در فعالیت های شان وجود دارد و همین مساله خط قرمز را سنگین تر می کند. این لایحه از افراد خواستار بازگرداندن درخواست شان تا پایان 15 روز کاری آخر ماه های آوریل، آگوست و دسامبر برای قرار گرفتن در فهرست شده است.
نایجل هنگان رئیس انجمن مشاوران روابط عمومی گفت: «ما گفته ایم این کار تا
اندازه ای دست و پاگیر است.»
به هر حال، «عناصر کلیدی» تسلیم توسط انجمن مشاوران روابط عمومی ایجاد شده، که نشان دهنده 31 آژانس است، بسیاری از آنها دارای بخش امور عمومی هستند، این فراخوانی «برای بازی در سطح باز» زمانی به عمل در می آید که آنهایی که مورد نیازند ثبت نام کنند.
مدیر عامل آژانس روابط عمومی هنگان، نایجل هنگان گفت: « ما اعتقاد نداریم که قوانین حرفه ای یا حسابرسی حرفه ای باید قادر باشد که ادعایی در مورد اخذ امتیاز از نهادهای قانونی برای مشتری بکند.»
«لابی گری باید برای همه باز و شفاف باشد.»
منبع: http://www.irishtimes.com/business/sectors/media-and-marketing/lobbyists-query-reporting-proposal-1.1609361
|