ربیعی: نقش روزنامه ایران در ترویج فرهنگ وقف مثبت و ارزشمند است

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف با موثر دانستن نقش روزنامه ایران در ترویج سنت حسنه وقف در جامعه ، خواستار بهره مندی بیشتر از ظرفیت این رسانه برای معرفی خدمات و برکات وقف به اقشار مختلف مردم شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن ربیعی در دیدار با محمد تقی روغنی ها، مدیر عامل موسسه مطبوعاتی ایران اظهار امیدواری کرد: با همت و جدیت روزنامه ایران و سایر رسانه های جمعی شاهد رونق هرچه بیشتر فرهنگ و سنت وقف در میان آحاد مردم باشیم.

 

وی با بیان اینکه پس از برگزاری 4 دوره همایش وقف و رسانه امروز شاهد آثار مثبت آن در سطح جامعه هستیم ، افزود: به برکت برگزاری این همایش و همت و تلاش رسانه ها در تبلیغ این سنت نیکوی الهی، شمار وقف های جدید از 200 وقف در سال 88 ،  به بیش از  1765 وقف جدید درسال 91 افزایش یافته است.

 

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با تشریح فعالیت های سازمان اوقاف در عرصه های مختلف ، تصریح کرد: سازمان اوقاف در سه حوزه وقف ، بقاع متبرکه و فعالیت های قرآنی توانسته با برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت ، گام های بلندی را بردارد.

 

این دیدار که در راستای تعامل فی مابین صورت گرفت ، مقرر شد زمینه های همکاری مشترک برای بهره گیری از ظرفیت اطلاع رسانی روزنامه ایران در راستای نهادینه سازی فرهنگ وقف گسترش یابد.

 

مدیر عامل موسسه ایران: وقف می تواند از بار مشکلات دولت بکاهد

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیر عامل موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران با بیان اینکه وقف یکی از مهمترین راهکارهای کاهش بار دولت برای حل مشکلات مردم است گفت: منفعت و سود گسترش این سنت حسنه نهایتا عاید مردم و جامعه می شود.

 

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه محمد تقی روغنی ها در دیدار با مدیر کل حوزه ریاست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف با اعلام آمادگی این رسانه برای همکاری و فعالیت در زمینه گسترش و ترویج سنت حسنه وقف افزود: وقف کردن یکی از سنت های ارزشمند اسلامی در ایران است و نقش ممتازی را در حل مشکلات مردم و رفع نابسامانی ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی دارد و طبیعتا همه مردم از عایدات و منافع مادی، معنوی و فرهنگی این آیین نیک بهره مند می شوند.

 

روغنی ها بیان اینکه نباید برای حل همه مشکلات تنها از دولت و دستگاههای دولتی انتظار داشت تصریح کرد: می توان با روشنگری اذهان مردم نسبت به نیازهای نوین و سوق دادن وقف های جدید به سمت نیازهای روز بویژه نابسامانی های فرهنگی، اجتماعی و درمانی برای رفع این مشکلات اقدام کرد.

 

مدیر عامل موسسه مطبوعاتی ایران ترویج و تبیین سنت حسنه وقف را وظیفه دینی و الهی و انسانی آحاد مختلف جامعه بر شمرد و افزود: وقف نوعی تشکل مردم نهاد ایرانی - اسلامی است که علاوه بر مزایا و برکات بی شمار مادی و اقتصادی می تواند پاداش فراوان معنوی ، فرهنگی و دینی اخروی هم برای واقفان در پی داشته باشد.