شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه شش مشهد، شهردار منطقه شش ضمن تاکید بر دو سویه بودن ارتباط در روابط عمومی افزود: اطلاع رسانی اقدامات انجام شده به مردم در حوزه های مختلف و از طرفی آگاهی و اطلاع یابی از کاستی ها و مشکلات ارتباطی دو طرفه را برای روابط عمومی ایجاد می کند که در سایه آن می تواند نگاه مردم به یک مجموعه تغییر کند.
کوروش باوندی تصریح کرد : این ظرفیت ارتباط دوسویه یک فرصت نیز محسوب می شود ، و در ابعاد مختلف از این فرصت باید استفاده شود تا انتقال عملکرد ها و اطلاع یابی از مشکلات به خوبی صورت گیرد و موثر واقع شود.
وی خاطر نشان ساخت : بیان دیدگاه های مردم و مشکلاتی که آنها به روابط عمومی ها گوشزد می کنند باعث جلب توجه ما به سمت مشکلات می شود و در نتیجه تلاش خود را برای کاهش آن به کار خواهیم بست.
باوندی با اشاره به اینکه شهرداری مجری قانون است افزود :ما به عنوان ارگانی که در تعامل مستقیم با مردم هستیم و نارضایتی نیز بخشی از این تعاملات است ؛ چرا که گاهی متاسفانه عدم آگاهی مردم از چارچوب ضوابط و قوانین موجب نارضایتی آنها می شود و در این عرصه نقش آموزش اهمیت ویژه ای می یابد.
وی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت ها برای امر آموزش گفت: با توجه به اینکه آموزش مفاهیم شهروندی و نهادینه کردن آن در همه زمینه ها موثر واقع می شود و مشکلات شهروندی، اجتماعی و حتی بزه های اجتماعی را کاهش می دهد ، لذا شرایط و منابع موجود برای آموزش باید بسیج شود.
باوندی تصریح کرد : مساجد و مدارس پتانسیل خوبی است که برای فرهنگ سازی باید مورد استفاده قرار گیرد و هنوز جای کار بسیار دارد ، نیاز است مردم حس کنند شهرداری به دنبال آموزش و افزایش مشارکت آنهاست و این خود به مرور زمان افزایش رضایت مردمی را در پی خواهد داشت.
وی در پایان با تاکید بر آموزش تکریم ارباب رجوع به کارمندان و پرسنل بیان کرد : احترام گذاشتن به مردم خرجی ندارد، اگر تکریم ارباب رجوع اتفاق بیفتد و مردم بدانند شهرداری برایشان احترام قائل است و مسئولین به حرفشان گوش می دهند و منشور اخلاقی که در همه ادارات نصب شده ملاک عمل پرسنل است دیدگاه مردم را نسبت به این مجموعه تغییر خواهد داد.
در این نشست که با حضور شهردار و مسئولین منطقه برگزار شد، به بررسی عملکرد روابط عمومی و نقش آن در سازمان پرداخته شد و حوزه های مختلف اعم از اطلاع رسانی ، اطلاع یابی، فراوانی پیام ها در سامانه 137 و معضلات منطقه از نظر شهروندان مورد نقد و بررسی قرار گرفت .
منبع: پانا
|