شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اپلیکیشن‌های پیام‌رسان فوری تحت موبایل امروز یکی از ابزارهای مهم زندگی افراد هستند؛ اپلیکیشن‌هایی که جایگزین سرویس‌های چت قدیمی مانند مسنجر یاهو و پیامک‌های تلفن‌همراه شده‌اند، زیرا هزینه پیامک دیگر معنا ندارد و هر فردی که ‌این اپلیکیشن‌ها را در گوشی هوشمند خود و به ‌اینترنت دسترسی داشته باشد می‌تواند از همه پیام‌ها شامل متن، عکس و… به صوت رایگان استفاده کند.

 

معرفی برندهای مطرح جهان؛ وال مارت


سوشیال مدیا – اپلیکیشن پیام‌رسان فوری وی‌چت (WeChat) ساخت کشور چین است و ۲۷ اکتبر امسال نیز نسخه فرانسوی خود را تولید کرد. این برنامه که از سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شده اکنون به ۲۰ زبان دنیا در دسترس است. این سرویس در حال حاضر ۶۰۰ میلیون عضو دارد که بیش از ۴۰۰ میلیون‌نفر آن در چین هستند.


امکان ارسال پیام کوتاه صوتی و ارسال عکس نیز در این نرم‌افزار گنجانده شده است. الکسیس بونوم، مدیر بازاریابی این برنامه می‌گوید: با آنکه وی‌چت در چین از سوی دولت این کشور سانسور می‌شود، اما فقدان امکان گذاشتن پیغام صوتی را جبران کرده و از آنجا که هیچ اپراتوری امکانات منشی تلفنی را ارایه نمی‌کند در این زمینه رقابتی هم وجود ندارد.  در بازارهایی نظیر آمریکای شمالی، اروپا و کشورهای فرانسوی‌زبان آفریقا (که ارتباطات در آنها پررونق است) نسخه فرانسوی این برنامه بسیار مناسب و ایده‌آل است.


این اپلیکیشن ویژگی متفاوتی نسبت به سایر رقبای خود دارد و آن فعالیت براساس موقعیت جغرافیایی با استفاده از جی‌پی‌اس اینترنت افراد است. یعنی افراد می‌توانند فهرست سایر کاربران وی‌چتی را که تا ۲ کیلومتری آنها حضور دارند ببینند، با آنها چت کنند یا به فهرست دوستان خود اضافه کنند.


اتاق‌های چت وی‌چت، براساس موقعیت جغرافیایی افراد است. یعنی افرادی که در اتاق‌ چت وی‌چت شما حضور دارند فاصله حدودا ۲ کیلومتری با شما دارند. به عبارتی افراد واقعی هستند که در نزدیکی شما زندگی می‌کنند. البته اگر همسایه‌تان نباشند. امکان دیگری که ‌این اپلیکیشن داراست این است که شما می‌توانید با تکان‌دادن (Shake) گوشی تلفن همراه خود با فردی دیگری در نقاط مختلف دنیا آنلاین ارتباط بگیرید یا همان چت کنید.


تفاوت اصلی وی‌چت این است که متعلق به کشور آمریکا نیست و برخلاف سایر اپلیکیشن‌ها از کشوری غیر از آمریکا ظهور کرده و مخاطب خوبی نیز در همه جهان ازجمله در ایران پیدا کرده است.
اپلیکیشن پیام‌رسان فوری وی‌چت در ژانویه ۲۰۱۱ توسط کمپانی تنسنت (Tencent) چین تولید شده است. اپلیکیشنی که نسخه‌هایی برای سیستم‌عامل‌های اندروید، آی‌اواس، ویندوز‌فون، بلاک‌بری و سیمبین دارد.


تنست همان شرکتی است که بزرگترین پورتال چینی یعنی QQ.com را داراست که بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر دارد.

کاربران اندرویید می‌توانند این اپلیکیشن را از بازار و آی‌اواس‌ ها آن را از اپ‌استور دانلود کنند.

منبع