درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 20:39   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7470صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 7 آذر 1392 - 08:27
دو راه ساده برای اقناع خبرنگاران در روابط عمومی
نویسنده: فلسیا سویج / مترجم: عادل میرشاهی - اصول اساسی روابط عمومی برای سال ها بدون تغییر باقی مانده است، اما مانند هرچیز دیگری در زندگی، برخی از عناصر در حال تحول اند. توجه افراد عموما کمتر می شود، لذا ارسال جزئیات مقالات و پیشنهاد تهیه داستان دیگر مثل گذشته کاربری ندارند، و این چیزی است که من به عنوان شخصی که مدت ها در این عرصه فعالیت کرده ام، آن را به سختی آموخته ام.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  اصول اساسی روابط عمومی برای سال ها بدون تغییر باقی مانده است، اما مانند هرچیز دیگری در زندگی، برخی از عناصر در حال تحول اند. توجه افراد عموما کمتر می شود، لذا ارسال جزئیات مقالات و پیشنهاد تهیه داستان دیگر مثل گذشته کاربری ندارند، و این چیزی است که من به عنوان شخصی که مدت ها در این عرصه فعالیت کرده ام، آن را به سختی آموخته ام.


این جمله که «تماس های رسانه ای نیازمند دانستن جزئیات پروژه است.» اغلب مناسب پروژه هایی است که توجه افراد را به خود جلب می کنند. اگر به جزئیات گل هایی که از زمین برآمده اند بیش از اندازه نگاه کنید، منظره بزرگ عکس را از دست خواهید داد و همین در مورد تماس های شما نیز اتفاق می افتد- و ایمیل شما پاک حذف خواهد شد.


باور کنید، می دانم که دشوار است جزئیات خاصی را به رسانه های خبری اطلاع دهید. با این حال، این جزئیات خروجی نتیجه شما را تعیین می کنند. هنوز اگر مفهومی فوق العاده را در قالب یک متن کلی عرضه می کنید، رسانه ها از این جزئیات خوشحال تر خواهند شد.


در این نوشتار به نکاتی می پردازیم که به شما در نگارش متن پیشنهاد مقاله برای اقناع خبرنگاران کمک می کند.


• به عاشق پشت نکنید
این زمانی رخ می دهد که شما سعی می کنید به یک نفر که سکته مغزی کرده است، تنفس دهان به دهان بدهید. وقتی می خواهید خبرنگاران را متقاعد کنید، معمولی است که ارجاعی به یک مقاله مربوط و مرتبط در سایت آنها بدهید. بعد از اینکه به مقاله آنها ارجاع دادید، ممکن است توضیحاتی در خصوص علت ارزشمندی آن مطلب برای خودتان ارائه دهید... با این کار شما به آنها ارزش هایشان را از نگاه خوانندگانشان توضیح می دهید... سپس اینکه چگونه این مطلب با مشتری شما مرتبط است را نشان دهید... اه اه اه... آنها آن را خواهند گرفت!


حتی اگر قصد شما نشان دادن ارادت تان نیست، توضیح بیش از اندازه می تواند اینچنین تفسیر شود. نیازی نیست در مورد دلایل ارزشمندی مقاله برای احزاب مختلف زیاده گویی کنید. (بر اساس داده های مقاله) توضیح دهید که چرا مقاله شما مخاطب خود را جذب کرده و او را به تحرک وا می دارد. که این موضوع را در ذیل مورد بررسی قرار می دهیم:


• نقطه اتصال
بیشتر ما این را تجربه کرده ایم. شما یک رسانه پخش قابل توجه پیدا کردید: که اطلاعات جمعیت شناختی آن نشان از حجم زیادی از ترافیکی است که این رسانه در خود دارد اما مطلقا کاری با مشتری شما یا عنصری که می خواهید او را متقاعد کنید، انجام نمی دهد. برخی متخصصان روابط عمومی ممکن است همه کاری انجام دهند اما هیچ کاری جهت اقناع رسانه پخش برای انتشار انجام ندهند.


اگر به نگارش پاراگرافی طولانی جهت شرح اینکه چرا این متن برای سایت مفید است نوشته اید، احتمالا شکست می خورید. هنگامی که ما مقالاتی را برای سئو می نویسیم، بایستی سعی کنیم که تا حد امکان با حوزه کاری مشتریان مرتبط باشد. اگر مقالات مان را برای رتبه بندی مرتبط می نویسیم، چرا یادداشت های روابط عمومی با کیفیتی ننویسیم که ضمن بالا بردن رتبه سایت، بتواند پاسخگوی نیازهای مخاطبان باشد؟


شما برای برقراری پیوند میان مقاله تان و یک رسانه به میزانی از ارتباط نیاز دارید. تلاشی برای پیوند با سایت های بی ربط سبب می شود که شما نتوانید اقناع خبرنگاران را به خوبی نجام دهید و در نهایت شکست خورده و این واقعا شرم آور است.


مختصر و کوتاه نویسی دشوار نیست، اما بایستی کمی از فکرتان استفاده کنید. بهتر است که شما درکی از قطعه ای که سعی می کنید آن را منتشر کنید و یا شخصی که سعی می کنید به آن دست یابید، داشته باشید. همه چیز در مکان اتفاق خواهد افتاد.


هنگامی که زمان آن برسد،درتماس با رسانه ها سوالات زیادی پرسیده خواهد شد و بنابراین سعی نکنید اطلاعات خود را دقیقا برای اقناع تنظیم کنید. آنها می دانند که شما سعی می کنید چه کار کنید و اگر اقناع شما روی آنها کار کند، نیازی به توضیح در مورد اینکه چرا کار می کند، وجود ندارد. به مردم به قدری بدهید که بیشتر بخواهند، و شما شانس این را خواهید داشت که بیشتر به آنها بدهید.


منبع: http://www.business2community.com/public-relations/two-ways-simplify-pr-pitches-0687298
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد