درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 12:55   

نظرسنجی بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران: دور دوم آغاز شد

  نظرسنجی بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران: دور دوم آغاز شد


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی منتشر شد

  نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
  کلود در رتبه‌بندی چت‌بات‌های هوش مصنوعی مقام اول را به دست آورد
  نظرسنجی گالوپ: اکثر آمریکایی‌ها اکنون با اقدام اسرائیل در غزه مخالفند
  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها
  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید
  خداحافظی شارون گلدمن از ونتوربیت و دنیای هوش مصنوعی
  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم
  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7427صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 5 آذر 1392 - 14:25
چرا ارزیابی نتایج در روابط عمومی اهمیت دارد؟ (بخش دوم)
عادل میرشاهی (سردبیر شارا) - در ستون هفته گذشته، بحثی را در خصوص اهمیت ارزیابی اثربخشی و نتایج تلاش های روابط عمومی یک شرکت به طوری که تا حد ممکن دقیق باشد، مطرح کردیم و روشی استاندارد را ارائه دادیم که معمولا قابل قبول و به طور گسترده قابل اجراست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- در ستون هفته گذشته، بحثی را در خصوص اهمیت ارزیابی اثربخشی و نتایج تلاش های روابط عمومی یک شرکت به طوری که تا حد ممکن دقیق باشد، مطرح کردیم و روشی استاندارد را ارائه دادیم که معمولا قابل قبول و به طور گسترده قابل اجراست.


ما ذکر کردیم که جستجو برای یک فرمول کامل به آسانی مقدور نیست چراکه طبیعت حرفه روابط عمومی با مواردی در ارتباط است که ملموس نیستند. مواردی از قبیل: عقاید، نگرشها، آگاهی، درک، حمایت و مانند آن. داستان با ورود رسانه های دیجیتال به مراتب دشوارتر شده است، چراکه نظارت برای این رسانه ها از رسانه های سنتی بسیار دشوارتر است و این به دلیل سرعت و وسعت دربرگیری پیام های ارسالی و دریافتی و تعامل با آنها می باشد.


مقاله اخیر انجمن بین المللی روابط عمومی (ایپرا) با عنوان «مقاله اندیشه رهبری» توسط ماریان آیزنمن نوشته شده است. وی رهبری تیم تحقیقات ارتباطات و ارزیابی را در کمپین های شیکو چندلر(تری سی) بر عهده دارد. او می گوید: حرفه روابط عمومی «چالش های خود را در خصوص نیاز به پاسخگویی از طریق یک روش قابل اعتمادتر ارزیابی اثربخشی و نتایج تلاش های روابط عمومی شرکت ادامه می دهد.»


ما به ویژه روش هایی را در زمینه جریان رسانه ای که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند معرفی می کنیم. امروز ما بحث خود را در مورد دیدگاه های آیزنمن در ارزیابی روابط عمومی در عصر دیجیتال ادامه می دهیم، و اینکه چگونه جستجو برای بهترین استانداردها همچنان ادامه می یابد.


ارزیابی تاثیر روابط عمومی بر رسانه های اجتماعی
در مورد رسانه های اجتماعی و دیجیتال، ارزیابی تاثیر روابط عمومی معمولا از طریق تعداد و یا روند «توییت» یا «بازدید» از وبلاگ یا «بازدید» از سایت یا «لایک» در فیسبوک، انجام می شود اما همانطور که پیشتر اشاره شد، نظارت بر رسانه های دیجیتال نیز به هزینه و زمان زیاد (نفر-ساعت) دارد که ممکن است برای اکثر شرکت ها ارزش نداشته باشد.
موضوع مشکلات ارزیابی تاثیر روابط عمومی در رسانه های اجتماعی توسط آیزنمن در مقاله اش چنین بیان شده: «مسلما موضوعی که در بحث ارزیابی مورد مداقه قرار می گیرد، نحوه بهره گیری از استانداردها برای رسانه های اجتماعی است. ابزارهای تجاری زیادی برای کمک به این تلاش ها و جوانب مثبت و منفی آنها وجود دارند، که مورد بحث قرار گرفته اند. هیچکدام جواب نمی دهند و همانند رسانه های سنتی، ارزیابی نیازمند برنامه های ویژه ای است.»


وی می افزاید: «یک مضمون مشترک در حال ظهور است. و آن این است که ما همیشه نیاز به اندازه گیری کل گفتگوهای جهان را نداریم. بلکه تمرکز بر روی آنچه تاثیرگزاران مربوطه در فضا تولید می کنند، وجود دارد. البته، تعیین تاثیر چالش دیگری است که شامل در نظر گرفتن آنها که می دانند، کسانی که به آنها گوش می دهند و میزان وابستگی آنها می شود. رویکردهای استراتژیک بیشتری برای ردیابی و ارزیابی گفتگوها در شبکه های اجتماعی و برنامه ریزی اقدامات پیشگیرانه مناسب وجود دارد.»


یک راه دقیق تر و قابل اعتمادتر برای ارزیابی نتایج روابط عمومی از طریق حجم تبلیغات تولیدی با روش های کمی و ملموس، از قبیل تعداد کمک های مالی در مورد یک کمپین افزایش سرمایه، و یا تعداد افرادی که کوپن دریافت می کنند، اگر قرعه کشی یا مسابقه بخشی از برنامه است و یا تعداد افرادی که به ارائه یک محصول جدید اقدام می کنند یا در یک رویداد ملاقات و خوش آمدگویی، تعداد افراد حاضر در آنجا را می توان معیار ارزیابی قرار داد. اما شاید روش علمی تر و روش دقیق تر اندازه گیری تاثیر برنامه روابط عمومی انجام یک نظرسنجی یا پیمایش باشد. پیمایش بایستی هم قبل از شروع کمپین و بعد از پایان برنامه روابط عمومی به منظور تعیین میزان تاثیرات انجام شود، که نشان می دهد تغییر شرایط یک شرکت، جایگاه و مساله نگران کننده، از نامطلوب به مطلوب بوده است یا خیر؟ قبول مسئولیت چنین بررسی، به خصوص اگر با تعداد زیادی از افراد در جهان مصاحبه شده باشد می تواند بسیار گران تمام شود.


اما در جایی که سود حاصل از موفقیت برنامه های روابط عمومی قابل ملاحظه است، این برنامه ها بازگشت سرمایه یا ارزش افزوده بالایی دارند. پیمایش ها معمولا توسط شرکت های بزرگ چند ملیتی و یا انجمن های صنعتی(با عضو شرکت های مشترک در هزینه) انجام می شود. این پیمایش ها در شرایطی است که در آن سود دهی ادامه دارد و یا حتی ادامه حیات شرکت یا صنعت در خطر باشد.
جستجو برای بهترین استانداردها ادامه دارد


در عین حال، جستجو برای استانداردهای بهتر و قابل اعتمادتر با قابلیت اجرا در ارزیابی روابط عمومی ادامه دارد. ایزنمن در مقاله آی تی ال خود اذعان می دارد که اولین گام پرداختن به نیاز استانداردها در اصول بارسلونا است که در دومین اجلاس بین المللی اروپایی2010 مورد تائید سازمانهای روابط عمومی متفاوت قرار گرفته بود.


اصول فوق، نخستین همکاری ها را نسبت به استانداردهای مقایسه ای یا اندازه گیری معین کردند که بیانگر:
1. نرخ ارزش تبلیغاتی معادل ارزش روابط عمومی نیست.
2. آن چیزی که نتیجه را اندازه گیری می کند ترجیحا برای اندازه گیری خروجی ها هم هست.
3. تاثیر تلاش های روابط عمومی بر نتایج کسب و کار می بایست حتی الامکان اندازه گیری شود.


کوشش به منظور ایجاد استانداردهای ارزیابی رسانه های اجتماعی در سال 2011 با آفرینش ائتلاف استانداردهای SMM آغاز شد، یک همکاری متقابل صنعتی که اولین استاندارد موقت را در ژوئن 2012 در اجلاس جهانی AMEC معرفی کرد.


این استانداردها شامل یک منبع محتوا و فهرست روش هایی است که به مشتری در فهمیدن «محتوای درون برنامه» کمک میکند. مقیاس اندازه گیری برای شفاف سازی و مقایسه آسان (مانند یک برچسب مواد غذائی) به کار می رود.


در فوریه 2012 شاهد به جنبش افتادن پیشرفت های استانداردها با ائتلاف استانداردهای پژوهشی روابط عمومی بودیم. این همبستگی با استانداردهای موقت پیشنهادی برای تحقیق روابط عمومی و پیمایش برای تحلیل رسانه های سنتی، مقیاس رسانه اجتماعی و اخلاقیات در سنجش روابط عمومی مطرح شد.


استانداردهای موقت به سوی برخی عناصر هسته ای مانند محاسبه یا اثرسنجی رسانه در استانداردهای رسانه سنتی مورد بحث قرار می گیرد و اینکه ملاک های ارزیابی موفقیت رسانه دستیابی به مقصد و کیفیت را ارزیابی می کند.


آیزنمن در مقاله خود گفت: «بر اساس نظر متخصصان صنعتی، مهمترین مساله در نخستین گام، تمرکز صرف بر نتایج است و ما بایستی پیشتر رفته و تمرکز خود را به سوی نتایجی سوق دهیم که منتج از فعالیت های روابط عمومی است.»


اما، از آنجا که هنوز زمینه هایی برای پوشش دادن وجود دارد، بایستی تلاش کنیم خود را روز آمد کرده و گام های خود را به سوی یافتن زبانی مشترک، شفاف و ثابت نزدیک کنیم. گام دوم استانداردهایی برای رسانه های سنتی در تنظیم کرده و مرتبا اجرای برنامه را با استانداردهای وضع شده مطابقت دهیم.


بنظر میرسد که پیشرفتهای بسیاری در نتایج ارزیابی روابط عمومی رخ داده است که میتوانیم نظری به آنها بیندازیم. چنین پیشرفتهایی را نباید از نظر دور داشت و باید سعی کنیم که همگام با توسعه تکنولوژی و ابزارهای جدید از این ابزارها با رویکرد تخصصی سازی روابط عمومی استفاده کنیم.


منبع: http://businessmirror.com.ph/index.php/en/features/marketing/23290-why-measuring-results-is-important-in-pr-part-2
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 


قسمت اول:

چرا نتایج ارزیابی ها برای روابط عمومی اهمیت دارد؟

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چند نمونه از تکنیک‌های تقویت شناختی


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد