شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان هرمزگان، ایوب تابانی – مدیر کل شعب استان – در این همایش با اشاره به اهمیت کارکرد و نقش روابط عمومی در رشد و تعالی سازمان ها، گفت: روابط عمومی مقوله بسیار گسترده و وسیعی است که تنها به تبلیغات محض خلاصه نمی شود، بلکه این واحد سازمانی تلفیقی از علم، هنر و فن است که به عنوان قلب تپنده، گوش شنوا و چشم بینای سازمان ها و نهادها عمل می کند و می تواند آئینه تمام نمای سازمان و نقطه ثقل دریافت و انتقال اطلاعات باشد.
تابانی با ارائه گزارشی از عملکرد استان و با بیان اینکه بانک مهر اقتصاد با 7 شعبه در شهر بندر عباس و 7 شعبه در سایر شهرستان های هرمزگان توانسته است جایگاه نخست کشور را در حوزه جذب منابع به خود اختصاص دهد، افزود: این استان همچنین توانسته است در زمینه کاهش میزان معوقات، کاهش درصد معوقات در کشور و سودآوری رتبه اول را کسب کند و جایگاه استان را به لحاظ جذب منابع از رتبه بیست و دوم به رتبه شانزدهم ارتقاء دهد و در میان سایر بانک های استان هرمزگان با 12 درصد ضریب نفوذ، حائز جایگاه چهارم باشد.
در ادامه، ابراهیم صفر لکی - رئیس اداره کل روابط عمومی – به تبیین جایگاه و کارکردهای روابط عمومی پرداخت و نخستین کارکرد روابط عمومی را ایجاد تصویری زیبا و موجه از بانک مهر اقتصاد در اذهان عمومی بیان کرد و ابراز داشت: تنها معرفی شایسته خدمات و محصولات در ایجاد این تصویر مطلوب نزد افکار عمومی کافی نیست بلکه همراهی و همکاری کارکنان با مردم در پیدایش این مقبولیت جمعی نقشی بنیادین دارد.
صفرلکی ادامه داد: مراقبت از برند بانک، اطلاع رسانی شفاف به مخاطبان، تعامل نظاممند با ذینفعان، اطلاع یابی از نظر مخاطبان، نقش آفرینی در مسئولیت اجتماعی و توسعه و تقویت سرمایه اجتماعی از جمله مهم ترین کارکردهای روابط عمومی در بانک مهر اقتصاد است.
وی نقش روابط عمومی در مدیریت برند را کلیدی و اثربخش ذکر کرد و گفت: بسیاری از سازمان ها در خلق برند نقش آفرینی نمی کنند و بنا بر این برای مدیریت آن برنامهای ندارند اما بانک مهر اقتصاد با تکیه بر ارزش های بنیادین، برنامه های راهبردی و چشم انداز خود، منشور هویت سازمان را ترسیم کرده است و برند خود را مدیریت می کند.
رئیس اداره کل روابط عمومی ایفای نقش در مسئولیت های اجتماعی را کارکرد دیگر روابط عمومی دانست و افزود: تمام نهادها و سازمان هایی که فعالیت خود را بصورت حرفه ای دنبال میکنند در کنار وظیفه ذاتی و اولیه خود به موضوعات اجتماعی نیز توجه ویژه ای دارند بنا بر این همه باید مسئولیت اجتماعی خویش را در حوزه خدمت به آحاد مردم به بهترین شکل انجام دهند.
وی با تشریح مفهوم تبلیغات و تفاوت آن در جهان غرب و دنیای اسلام، اظهار داشت: اطلاع رسانی و تبلیغات از کارکردهای روابط عمومی است که در دنیای غرب به معنی معماری و هدایت افکار عمومی در جهت تامین منافع سازمان است که در آن از هیچ ترفندی برای تامین منافع ذی نفعانشان فرو گذار نمیکنند اما در اقتصاد اسلامی تبلیغ هدایت افکار عمومی مبتنی بر شفافیت و صداقت است از اینرو همیاران روابط عمومی باید در عمل تلاش کنند معنا و مفهوم صداقت و شفافیت در شعب بانک متبلور شود.
در پایان این همایش احکام مسئولیت همیاران روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان هرمزگان اهدا شد.
منبع: آی بی نیوز
|