شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، نویسندگی صناعتی است که جز استعداد و نبوغ به مهارت و تمرین و ورزش نیاز دارد و از میان انواع شیوههای نگارش، نگارش و نوشتههای مطبوعاتی مهم است.
این کتاب درباره فوت و فنهای نویسندگی برای مطبوعات و رسانههای الکترونیک است و از آن حیث ممتاز است که اگر کتابهای دیگری هم هستند که بر جنبههایی از نگارش مقاله و گزارش و خبر و تفسیر و مصاحبه و مانند آن تاکید کردهاند، این کتاب همه چیز را در برمیگیرد: از گردآوری دادهها و منابع مصاحبه تا ساختبندی و نگارش.
کتاب «نویسندگی برای مطبوعات و رسانههای الکترونیک» برای مدرسان حوزه روزنامهنگاری و مطالعات رسانهها و دانشجویان این رشته منبع ارزشمندی بهشمار میآید و نیاز مطبوعاتی است که دوست دارند مهارتشان را بیفزایند و بازار تازهای برای اطلاعرسانی و روزنامهنگاری آزاد ایجاد کنند.
کلیات، سازماندهی، از ایده تا چاپ، جهان ایدهها، بررسی بازار مطبوعات، سوژهها و نحوه پرداخت آنها، سفارش مقاله و وظیفه سردبیری، شیوههای مطلع شدن، پژوهشگری و نویسندگی اینترنتی، بهترین نظم و ترتیب، گسترش و پرورش اسلوب نگارشی، سبک و سیاق مناسب و مصورسازی موثر سرفصلهای بخش اول کتاب با عنوان تمرین مهارتهاست.
افقهای دیدتان را وسیعتر کنید عنوان فصل دوم کتاب است و تبلیغنویسی، مقالههای مصاحبه گونه و شرح حالهای کوتاه، ستوننویسی، نقد نویسی، متخصصان، فروش در خارج از کشور، قانون و اخلاقیات نیز سرفصلهای این بخش را تشکیل میدهد. در این کتاب همچنین دو ضمیمه کمیسیون شکایت مطبوعاتی و ضوابط حرفهای اتحادیه خبرنگاران نیز آمده است.
چاپ دوم «نویسندگی برای مطبوعات و رسانههای الکترونیک» در 520 صفحه و بهای 15 هزار تومان از سوی انتشارات سروش در اختیار دوستداران و فعالان رسانه، خبرنگاری و نویسندگان مطبوعات و فضای مجازی قرار گرفته است.
منبع: ایبنا
|