درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 12:41   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7277صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 29 آبان 1392 - 11:41
واژه تخصصی Pitch و کاربرد آن در روابط عمومی
نامه های تبلیغاتی و بیانیه های مطبوعاتی - برخی اوقات روابط عمومی ها به برخی خبرنگاران پیشنهاداتی برای تولید خبر از مناسبتی خاص ارائه می دهند و این کار یکی از وظایف متداول روابط عمومی ها در دنیا به شمار می رود. این وظیفه به راحتی امکان پذیر نیست و روابط عمومی ابتدا بایستی مقدمات و شرایط تولید خبر را برای خبرنگار فراهم کند و در نهایت وقتی که وی توانست خبرنگار را برای تولید خبر متقاعد کند، عملی به نام Pitch کردن انجام شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  یکی از وظایف مهم روابط عمومی نگارش بیانیه های مطبوعاتی و ترغیب خبرنگاران برای تهیه خبر از این بیانیه های مطبوعاتی است.


برخی اوقات روابط عمومی ها به برخی خبرنگاران پیشنهاداتی برای تولید خبر از مناسبتی خاص ارائه می دهند و این کار یکی از وظایف متداول روابط عمومی ها در دنیا به شمار می رود.


این وظیفه به راحتی امکان پذیر نیست و روابط عمومی ابتدا بایستی مقدمات و شرایط تولید خبر را برای خبرنگار فراهم کند و در نهایت وقتی که وی توانست خبرنگار را برای تولید خبر متقاعد کند، عملی به نام Pitch کردن انجام شده است.


برای این واژه در لغت نامه های فارسی به انگلیسی معادل های زیادی آمده، که با مفهومی که در روابط عمومی از آن برداشت می شود متفاوت است.


برخی از این معادل ها عبارتند از: قیر، گام، پرتاب، دانگ صدا، استقرار، اوج، لباب، اردو زدن، پرتاب کردن، استوار کردن، نصب کردن، توپ را زدن.


دکتر افخمی در دایره المعارف روابط عمومی که توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شده، واژه Pitch Letter را معادل نامه گیرا آورده است.


اگر ما واژه گیرا را معادل Pitch قرار دهیم، Pitch کردن در روابط عمومی به معنای گیر دادن به خبرنگار برای انتشار خبر در روزنامه معادل سازی می شود که به نظر می رسد این معادل سازی صحیح و در عین حال بار منقی را برای روابط عمومی دارد.


واژه Pitch کردن در سئو پی آر نیز کاربرد فراوان دارد و بالاخص همزمان با Pitch کردن خبرنگار توصیه می شود در خصوص دریافت لینک نیز باید وارد مذاکره شد.


ماریبث اس. متزلز برداشت دیگری از واژه Pitch ارائه می دهد و آن اینکه روابط عمومی بایستی با شناخت ارزش های خبری و شرایط موجود و شرایط خبرنگار، وی را درگیر موضوع مورد نظرش کند.


علاوه بر این ها خبرنگار بایستی با تقویم رسانه ای به خوبی آشنا باشد و مناسبت ها و خبرهایی که در آن مناسبت ها مورد نیاز است را شناسایی کرده و بتواند خبرنگار را درگیر موضوع کند.


فرهنگ جامع واژگان روابط عمومی واژه Pitch را معادل تبلیغ فروش/ زیر و برم صدا دانسته است.


در این فرهنگ Pitch مجموعه ای از اقدامات معرفی شده است که مقصود آن نفوذ در شخص یا گروه مورد نظر و ترغیب آنها به واکنش نشان دادن به نحوی معین است. به نظر می رسد این تعریف با تعریفی که در دنیای روابط عمومی از این واژه می شود، همخوان تر است.


همچنین این فرهنگ Pitch را معادل بیان استدلال نیز آورده است. و در نهایت اذعان داشته عموما این واژه عبارت از کسب واکنش مساعد برای منبع یا مبلغ فروش و به معنای زیر و بم صدا نیز آمده است.
واژه Pitch Letter هم به معنای نامه ای است که کسی شخصا برای یکی از روزنامه نگاران، نویسندگان یا سردبیران و اخیرا دارندگان وبسایت ها و وبلاگ نویسان نوشته و ایده داستانی مشخص را تبلیغ کرده باشد که تحت پوشش قرار بگیرد.


نامه های تبلیغاتی و بیانیه های مطبوعاتی هر دو گزارشی بالقوه را به اعضا رسانه ها توصیه کرده و تبلیغ می کنند.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
علی
| 1401/1/11 - 09:55 |     0     0     |
با توجه به توضیحاتی که دربارۀ معنای کلمۀ pitch نوشته‌اید، معادل «بازارگرمی» را برای آن پیشنهاد میکنم.

علی
| 1401/1/11 - 09:56 |     0     0     |
با توجه به توضیحاتی که دربارۀ معنای کلمۀ pitch نوشته‌اید، معادل «بازارگرمی» را برای آن پیشنهاد میکنم.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد