درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 11:16   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7234صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 28 آبان 1392 - 09:53
ده اشتباه و درس از روابط عمومی در کار
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- وقتی که شما جوان هستید و هنوز تجربه کافی را کسب نکردیه اید، پرت شدن در عرصه روابط عمومی جهانی می تواند کاملا راحت باشد. به هر حال، من با درد سر های فروانی از اشتباهات چالش بر انگیز در مسیر تجربه آموزش خلاق روبرو شدم. بنابراین به برسی تجارب همکارانم پرداختم و از آنها خواستم که تجاربشان را در موقعیت های خطیری که قرار گرفته بودند بیان کنند.

 

  آنچه در زیر می آید حاصل ده اشتباه و درسی است که از روابط عمومی جهانی می توان آموخت. این ده مورد در هیچ دانشکده ای آموزش داده نمی شوند، چرا که از طریق تجربه بدست آمده اند. تجربه ای که حاصل آزمون و خطا و اشتباهات سایر افراد است.

 

 .1زندگی با ارزش تر از کار است

اشتباه: جدا نکردن زندگی از کار

درس آموخته شده:  از ترک کارتان در حین کار احساس گناه نکنید. شما نبایست همیشه کار کنید.  در صورتی که با بحران مواجه شدید یا  نتوانستید کارتان را با موفقیت انجام دهید، آرامش رندگی شخصی تان را به هم نریزید.

 

 .2خطای ایمیل

اشتباه: ایمیلتان را با دستگاه های مختلف ( اعم از موبایل، تبلت، لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی) چک کنید.

درس آموخته شده: وقتی ایمیل هایستان را به وسلیه دستگاه های مختلف چک می کنید، شما فراموش می کنید که در کدام ایمیل مورد خطاب قرار گرفته اید و دست آخر به مهمترین آنها پاسخ نمی دهید.

 

 .3من نبودم

اشتباه:  شما به خطایتان در یک ایمیل اعتراف کنید.

درس آموخته شده: وقتی شما مرتکب اشتباهی می شوید، بهتر است که گوئشی تلفن را بردارید و آن را توجیه کنید. هرگز شما که نمی خواهید به مشتری  یا مخاطب سخت گیرتان اظهاریه مکتوب ارائه کنید که بتواند در آینده از آن علیه شما استفاده کند.

 

 .4اوه!

اشتباه:  کاری کنید که مشتری تان احساس کند در اولویت شما قرار ندارد.

درس آموخته شده:  اگر یک مشتری  از شما برای کاری وقت می خواهد، پاسخ باید بلی باشد. بعد از آن، برای عبور از مخمصه دنبال راه چاره باشید. یا کارتان را به دیگری تفویض کنید و یا اولویت بندی حجم کاریتان را بازبینی کنید.

 

 .5فقط داره می گه

اشتباه:  شما سعی کردید که کمک کنید.

درس آموخته شده: مهم نیست به چه توجه می کنید، سعی نکنید که در جایی کمک کنید که به شما ربطی ندارد. اگر یک مشتری یا خبرنگار  دچار بحران شده اند و یا از همکارتان چیز دیگری شاکی هستند و شما فکر می کنید که می توانید کمک کنید. بهتر است دور بایستید و اجازه دهید که رئیستان آن کار را انجام دهد.

 

 .6خطای گناه

اشتباه: پیش از اتفاق به یک خبرنگار اطلاع رسانی کنید.

درس آموخته شده: اگر شما از وقوع رخدادی آگاه شدید، خودتان را برای کشیدن رسانه ها به محل اذیت نکنید. این باعث می شود که آنها تا آخرین لحظه شما را منتظر بگذارند. بهتر است که تلفن را بردارید و بگویید: "سلام، ( همه چیز)،  من الان در مورد این رویداد اطلاع پیدا کردم. اما... اگر تمایل دارید می توانند تشریف بیاورید."  به احتمال زیاد آنها نمی توانند در آن رویداد حضور داشته باشند اما مطمئنا برای این اطلاع رسانی از شما قدر دانی خواهند کرد.

 

 .7بدی من

اشتباه:  مشتری را کوچک بشمارید.

درس آموخته شده: مهم نیست که چه اتفاقی افتاده است، شما بایستی همواره مثبت و پر انرژی بمانید. برای مثال، اگر مشتری از شما درخواست می کند تا کارش توسط یک عکاس خاص اجرا شود، و شما می دانید که او درگیر است، به جای اینکه  به مشتری جواب سربالا بدهید، بگویید: شما می دانید که من افراد زیادی را برای اجرای پروژه ها می شناسم. بهتر است که کارتان را به....

 

 .8کریه المنظر

اشتباه: شما ایمیل های دسته جمعی تان را در BCC قرار نمی دهید.

درس آموخته شده: هیچ گاه آدرس  ایمیل های دسته جمعی تان را در فیلد CC قرار ندهید، به جای آن از فیلد BCC استفاده کنید. غالب افراد دوست ندارند ایمیل هایشان به دست افراد غریبه بیافتد.

 

 .9تقویم

اشتباه: شما همه قرار هایتان را در تقویم ثبت نمی کنید.

درس آموخته شده: شما قراری را از دست می دهید. مهم نیست که حافظه تان چقدر قوی باشد، همه قرارهای ملاقات، تلفن های تماس، وبینار( کنفرانس آنلاین) که شما بایستی در آن شرکت کنید را بر روی تقویمتان یادداشت کنید. این کمک می کند که در سر رسید کاری که باید انجام شود، از آن اطلاع می یابید. [چنانچه این کار را در تقویم ایمیل یا کامپیوتر و موبایلتان انجام دهید]  شما می توانید حتی زمان آن را به گونه ای تنظیم نمایید که 24 ساعت قبل پیغام هشدار را دریافت کنید.

 

 .10اوه، لعنتی

اشتباه:  فهرست رسانه هایی را که با آنها کار می کنید را برای مشتری تان ارسال کنید.


درسی که آموخته شد: این ایده به دو دلیل بد است. اول، ممکن است مشتری شما کسی است که شروع به ارتباط گیری با آن افراد می کند، و  به شما فشار بیاورد که کارتان را رها کنید. دوم، اگر شما  تماس هایتان را با رسانه متوقف کنید، خبرنگاران ممکن است تحریک شوند که شما در حال قدرت گرفتن هستید

 

منبع: پارسینه

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی


  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد