درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 21:22   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7127صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 25 آبان 1392 - 13:21
روابط عمومی/ معرفی سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت
حوزه روابط عمومی در سال های اخیر به شدت دچار تحول شده و سایت های اینترنتی به یکی از بایسته های روابط عمومی سازمان ها تبدیل شده است. در این رهگذر وبسایت وزارتخانه ها به عنوان نهادهای مادر، از اهمیت بیشتری برخوردارند لذا در این نوشتار به معرفی یکی از بهترین نمونه های وبسایت وزارتخانه ها می پردازیم.
  

روابط عمومی/ معرفی سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حوزه روابط عمومی در سال های اخیر به شدت دچار تحول شده و سایت های اینترنتی به یکی از بایسته های روابط عمومی سازمان ها تبدیل شده است.


در این رهگذر وبسایت وزارتخانه ها به عنوان نهادهای مادر، از اهمیت بیشتری برخوردارند لذا در این نوشتار به معرفی یکی از بهترین نمونه های وبسایت وزارتخانه ها می پردازیم.


سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر با حدود 35 هزار صفحه فهرست شده در گوگل، یکی از قوی ترین سایت ها در میان وزارتخانه های کشور است.


پورتال وزارت صنعت، معدن و تجارت 3074 امین سایت کشور با رتبه بندی الکسا می باشد و از این حیث با توجه به ماهیت تخصصی اش، جایگاه قابل قبولی دارد.


از نظر رنگ بندی، سایت های رسمی بایستی یکی از سه رنگ سبز، آبی، سفید را به عنوان رنگ زمینه استفاده کنند. که در این میان سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت همانند بیشتر سایت های وزارتخانه ها، زمینه آبی را برگزیده است.


لوگوی سایت در میان صفحه آن آمده و در سمت راست، تلفیقی از فعالیت های این وزارتخانه به صورت عکس مونتاژ شده قرار گرفته و در سمت چپ آن نیز پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران نقش بسته است. که به لحاظ بصری، تلفیقی چشم نواز و زیبا می باشد.


محتوای این سایت در 4 منو در دو طرف سایت قرار داده شده و به دلیل وسعت دامنه فعالیت این پورتال، تقسیم بندی آن منطقی است.


در منوی اصلی، بخش های اصلی وزارتخانه از قبیل، وزیر، روابط عمومی و معاونت ها و وبسایت های زیر مجموعه قرار داده شده اند. در پایان نیز پیوندها و نظر سنجی درج شده است.


منوی دوم که در بالا سمت چپ قرار گرفته، سامانه های مختلفی که در این سایت قرار دارد را شامل می شود. گزارشات آماری، آمار تولید واحدهای صنعتی، سامانه یکپارچه مدیریت کارت الکترونیک مبادلات مرز نشینان و 15 مورد دیگر از این سامانه ها در این بخش، قرار گرفته اند.


بخش خدمات، منوی دوم از سمت چپ است که معرفی متقاضیان بیمه قالیبافان به تامین اجتماعی، معرفی تولید کنندگان فرش دستباف به بانک ها جهت دریافت تسهیلات، ضوابط کارت شناسایی تولید طرح و نقشه و 8 مورد دیگر که دقیقا در زمینه خدمات وزارتخانه هستند، در این قسمت قرار دارد.


منوی سوم از سمت چپ به سازمان های تابعه می پردازد و در آن لینک 30 سازمان تابع وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.


در قسمت بالای اسلایدر بنری برای مناسبت های مختلف تدارک دیده شده، که برای سایت های سازمان ها توصیه شده، که در مناسبت هایی از قبیل محرم، یا ماه مبارک رمضان، از اسلایدر استفاده نکنند و بنرشان را متناسب با مناسبت تعویض کنند.


گزیده اخبار و اسلایدر نیز به نحوی طراحی شده اند که عکس ها با حجم زیاد ارائه نشوند و همین در کم شدن زمان بارگزاری تاثیر مثبت داشته است. چراکه سایت های وزارتخانه ها که با حجم قابل توجهی از بازدیدکننده روبرو هستند، باید حجم صفحاتشان را کم کنند تا بازدید کننده زمان زیادی را برای باز شدن صفحات انتظار نکشد و از آن جا که تصاویر بیشترین زمان را در بارگزاری صفحات می گیرند، شایسته است که از اسلایدرهای کم حجم برای این کار استفاده شود.


اولین بخش ذیل اخبار اسلایدر، صنعت، معدن و تجارت در آیینه رسانه است که 4 خبر مهم را در صفحه اول با تصویر بند انگشتی پوشش می دهد و ذیل آن بولتن خبری صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته که گزارش های خبری روابط عمومی درباره وزیر، سازمان های تابعه، وزارتخانه، استان ها، را پوشش می دهد.


بخش سوم گزارش تصویری است که 4 گزارش تصویری اخیر مرتبط با فعالیت های وزیر و وزارتخانه را در خود جای می دهد.


چهارمین بخش نیز به خدمات سازمان، صدور مجوزهای صنعتی، نظر سنجی و ثبت مکاتبات اختصاص دارد. همچنین این وزارتخانه بهترین مکان سایت، بالا سمت چپ را به پیام مقام معظم رهبری (مدظه العالی) اختصاص داده که به همراه عکس در زمینه آبی و هارمونی کامل با رنگ زمینه قرار گرفته است.


نکته دیگر در این سایت، عدم استفاده از فایل های فلش و عکس چشمک زن است و این باعث می شود که در حین مطالعه حواس خواننده پرت نشده و با تمرکز مطالب را بخواند.
اگرچه این سایت از لحاظ فنی نیاز به تغییراتی دارد اما، به لحاظ ساختاری و جذابیت های بصری، یکی از بهترین سایت های وزارتخانه های کشور می باشد.


منبع: www.mimt.gov.ir


 

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد