درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:44   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7064صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 2 بهمن 1400 - 12:06
تنظیم موثر اهداف و مقاصد برنامه ریزی روابط عمومی
اسطوره های زیادی برای سال ها وجود داشتند که می گفتند: عملکرد روابط عمومی واقعا اندازه گیری نمی شود و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که بتوان به بررسی عملکرد و بودجه به گونه ای که در سایر بخش های سازمان به آن رسیدگی می شود، پرداخت. این روزها شما می توانید ارزش کار روابط عمومی تان را با تنظیم و آرشیو مقاصد قابل ارزیابی برای فعالیت ها اثبات کنید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این نوشتار به این موضوع می پردازد که چگونه اهداف و مقاصد در برنامه ریزی برای فعالیت های ارتباطات، شما را موثرتر می کند.


تنظیم اهداف و مقاصد ارتباطات چندین مزیت دارد. این کار اجازه می دهد که مردم بدانند که چه انتظاراتی از آنها می رود. دیگران را در جریان برنامه های تان بگذارید، چراکه این کار به کیفیت منابعی که مورد نیاز است کمک می کند و در عین حال همزمان که به بهبود روابط میان شرکا می انجامد و نتایج نیز قابل اندازه گیری می شود.


اسطوره های زیادی برای سال ها وجود داشتند که می گفتند: عملکرد روابط عمومی واقعا اندازه گیری نمی شود و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که بتوان به بررسی عملکرد و بودجه به گونه ای که در سایر بخش های سازمان به آن رسیدگی می شود، پرداخت. این روزها شما می توانید ارزش کار روابط عمومی تان را با تنظیم و آرشیو مقاصد قابل ارزیابی برای فعالیت ها اثبات کنید.


اهداف وسیله ای برای ابراز نقاط پایانی هستند که تلاش ها به سمت آن ها معطوف شده اند. آنها نسبتا انتزاعی هستند و ممکن است ارزیابی شان کمی دشوار باشد (هدف ما این است که سهم خود را در بازار افزایش دهیم.)


مقاصد زیر مجموعه ای از اهداف و باید ها هستند که می بایست در واقع مواردی قابل ارزیابی باشند. ( مقصد ما این است که سهم ما از بازار بزرگترین شهرستان در فلان استان برای فلان محصول مان تا پایان سال مالی تا 15 درصد افزایش پیدا کند) مقصد چیزی است که می تواند مستند شود؛ واقعی و قابل مشاهده باشد.


مجموعه ای اهداف کسب شده تنها با رسیدن به یک زیر مجموعه از مقاصد مرتبط به دست می آید، حتی اگر آن اهداف به وضوح تشریح نشده باشد. بنابراین، یک مقصد یک گام استراتژیک در مسیر نائل شدن به هدف است.


به طور کلی سه نوع از اهداف در روابط عمومی وجود دارند:
1. اهداف مدیریت شهرت، که به هویت و درک از سازمان منجر می شود. به عنوان مثال: «هدف ما بهبود قابل توجه دیدگاه های ذینفعان سازمان ما در سال آینده است.»


2. اهداف مدیریت روابط، که تمرکز آن بر چگونگی ارتباطات سازمانی با ذینفعان است. برای مثال: «هدف ما بهبود ارتباطات با سهامداران در سال آتی است.»

 

3. اهداف وظیفه مدیریت، که با دستیابی به وظایف مرتبط حاصل می شود. به عنوان مثال: «هدف ما این است که حضور کارکنان در جلسات سالن شهر افزایش یابد.»


بسیاری از کارگزاران روابط عمومی تمایل دارند که مقاصد خود را در زمینه اهداف دراز مدت بیان کنند. این کار اجازه می دهد تا آنان به توجیه نتایج در «ظاهری مطلا» بپردازند و هنگامی که به نتایج مطلوب شان رسیدند، اعتبار دریافت کنند. با این حال در دوران سختی، آنها نمی توانند ارزش خود را ثابت کرده و بنابراین سوالاتی ذهن مدیریت ارشد را در مورد همکاری آنها درگیر می کند و ممکن است از آنها پاسخ بخواهد.


اما اگر شما می توانید نشان دهید که اهداف ویژه و قابل ارزیابی دارید، قادر خواهید بود که ارزش های خودتان را اثبات کنید. تنظیم اهداف قابل ارزیابی به کمپین های برنامه ریزی در آینده کمک می کند و منافع سیاسی را برای شما به ارمغان می آورد که شما را قادر می سازد تا منابع بیشتری را برای فعالیت های بعدی خود جذب کنید. اهداف مشخص بهترین راه عملی برای درک مدیران ارشد از نقش روابط عمومی است.


ارزیابی تاثیر کلی یک برنامه یا استراتژی روابط عمومی می تواند مشکل باشد مگر اینکه عناصر فردی یا اجزای سازنده برنامه به وضوح تعریف شده و در مواردی همانند: فعالیت های تبلیغاتی، یک برنامه روابط اجتماعی خاص، یک رویداد خاص، امور دولتی، برنامه سخنرانی، فعالیت های مرتبط با سرمایه گذار و غیره، ارزیابی شود.


اغلب دشوار است که برنامه ها و فعالیت های روابط عمومی (از قبیل ترویج، پخش مواد اطلاعاتی، رویدادهای خاص و ...) را از برنامه های بازاریابی (تبلیغات تجاری، فعالیت های ترویجی متمرکز بر خرید، فعالیت های دور و ...) جدا کرد .


همچنین، تنظیم اهداف چالش برانگیز است اما چنانچه در انتخاب ها به طور دلخواه از چهره های هدفی که در طیف وسیعی از مفروضات اساسی قرار دارند، استفاده شود، مقاصد واقعی با استلزامات سختی برای اجرا روبرو می شود.


زندگی به ندرت شامل مسائل مربوط به سفید و سیاه می شود و بیشتر حاوی سایه های خاکستری رنگ است. بر این اساس، اهداف نباید «همه چیز یا هیچ چیز باشند» بلکه آنها باید به میزان موفقیت در امتداد یک زنجیره از عملکرد ها قرار گیرند.


همه یا هیچ، دیدگاهی به مقاصد است که ارزش فرآیند را به شدت فرو می کاهد، چراکه مردم همیشه به دنبال برداشتن موانع کوچک برای افزایش شانس رسیدن به مقاصدشان هستند. اگر کسی به 95 درصد از مقاصدش برسد چگونه می تواند نارسایی ها را ملاحظه کند؟ این بحث درباره هرچیزی که کمتر از صد در صد شکست، خورده باشد... مطمئنا کمتر به بازی تبدیل می شود، تشویق و پیام و دستکاری در داده ها در مراحل بعدی اتفاق خواهد افتاد. برای استفاده از مقاصد... در ساده ترین حالت بازخوردهایی ناسازگار با اجرای موفق را خواهید داشت.


تنظیم مقاصد و ارزیابی نتایج
این مقاصد شامل چهار بخش می شود که بایستی به آن بیاندیشید:
1. فعل مصدری
2. تنها نتیجه اعلام شده، چیزی است که در عمل پیاده می شود.
3. اندازه عمل در شرایط قابل سنجش بیان می شود.
4. یک زمان مقرر یا بازه زمانی برای دستیابی به نتیجه


برای مثال: تولید خبرنامه در 8 صفحه در سایز ربع A4، درباره تغییرات ساختاری طرح ریزی شده سازمان، برای پخش در 21 امین روز ماه های زوج با هزینه ای کمتر از 50000 دلار در هر جلد و با شروع در ماه ژوئن.


نمایش نتایج و فرآیند مقاصد
مقاصد و ارزیابی یک فعالیت روابط عمومی به طور ایده آل بایستی در مواردی که نتایج بدست آمده اند، بیان شوند. نتایج یا یا خروجی ها کلید های ارزیابی هستند. نتایج و خروجی ها ارزیابی می شوند. نتایج و خروجی ها ارزیاب آن مواد ارتباطی و پیام های منتشر شده هستند که درک، آگاهی، دیدگاه ها، نظرات، ترجیحات و یا رفتار مخاطبان تغییر می دهد.


تنظیم نتایج مقاصد قابل سنجش، شما را قادر می کند که نتایج پایانی احتمالی را در نظر بگیرید و پس از آن شما قادر خواهید شد تا ارزیابی ازنتایج بدست آمده داشته باشید. نتیجه تنظیم نتایج مقاصد و دستاوردها قابلیت شما برای قضاوت در خصوص، آثار برنامه ها خواهد بود.


پس از طرح هایی که نتایج آن در نظر گرفته شده است، شما می توانید با استفاده از قضاوت حرفه ای خود درباره فعالیت ها یا فرآیند های ارتباطی تصمیم گیری کنید که برای رسیدن به نتایج مورد نیاز ضروری هستند. مقاصد می تواند مجموعه ای از همه این فعالیت ها و فرآیند ها باشد. آنها مقاصد یا فرآیندهای خروجی اند که در آنها نیاتی مربوط به تولید برنامه ها و تلاش ها یا خروجی ها بیان شده اند. تاثیر ترکیبی از تمام مقاصد باید به ایجاد نتیجه مشخص شده از قصد یا مقاصد منجر شود.


هر فرآیند مقصد بایستی در قالب اصطلاحاتی قابل اندازه گیری و سنجش نوشته شود که به نتایج اجازه دهد به آسانی با مقاصد مقایسه شوند. چیز فوق العاده در مورد استفاده از اهداف فرآیند ویژه اندازه گیری مقاصد وجود دارد، این است که آنها به گونه ای موثر اجرا را به پیش می برند- آنها تمامی مراحلی که در اخذ نتایج نهایی درگیر شده اند را جزء به جزء شرح می دهند. در نتیجه این کار در ساخت و سازِ پرزحمتِ مقاصد قابل ارزیابی و خاص، هزینه زیادی در زمان آماده سازی جزئیات اجرایی، صرفه جویی می کند.


مقاصد فرآیند به تعیین جزئیات دقیق فعالیت، از قبیل هزینه و زمان مشارکت برای اتمام نتایج کمک می کنند. به طور کلی، مقاصد باید شامل اقدامات زیر باشد: زمان،کیفیت، کمیت و هزینه.


هدف فرآیند مناسب برای یک پروژه فرضی موارد ذیل خواهد بود:
ملاقات با تمامی شعبه های گروه جامعه شیرها در سراسر کشور قبل از ژوئن 2013 برای بحث در خصوص پروژه موسسه خیریه پیشنهادی.


نتایج یا خروجی مقصد برای پروژه مشابه می تواند شامل:
متقاعد کردن اکثریت (21 نفر از 40 نفر) شعبه های محلی گروه جامعه شیرها برای رای به پروژه خیریه در نشست سالانه سازمان در سپتامبر 2013.


در سازماندهی یک کنفرانس، یک مقصد نتایج برای کارگزاران روابط عمومی ممکن است شامل:
رسیدن به حداقل 250 صادرکننده در کنفرانس 10 سپتامبر با ارسال ایمیل مستقیم ترویجی برای همه اعضای شورای صادرات امریکا در 15 ژولای.


بسیاری مردم با استفاده از مخفف های SMART، مجموعه ای از مقاصد را برای کمک به آنها تعیین می کنند:
ویژه- که در بالا مورد بحث قرار گرفت.
قابل ارزیابی- در بالا مورد بحث قرار گرفت.


توافق- مهم این است که همه ذینفعان مرتبط بایستی مقاصد پیشنهادی را ثبت کنند. به عنوان مثال: شما، رئیس شما و احزاب مختلف دیگرِ مرتبط به فعالیت باید این کار را انجام دهند.


واقع گرا- بیش از سطح کشش نباشد؛ ایجاد مقاصد چالش انگیز اما دست یافتنی.


به هنگام- همیشه زمان محدودی را تا زمانی که یک نقطه شفاف در پایان وجود دارد، قرار دهید.


سایر اهداف
انواع دیگر اهداف نیز می توانند برای کار روابط عمومی مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال، شما می توانید تصمیم به استفاده از مقاصد و خروجی آثار بگیرید. مقاصد خروجی تنها به آن چیزی مرتبط است که محصولات ارتباطگر در حین مقاصد ضربتی در فعالیت های روابط عمومی بر مخاطبان هدف یا ذینفعان اثر می گذارد. مقاصد ضربتی می تواند به سه بخش آثار: اطلاعاتی، نگرشی و رفتاری تقسیم شود.


محور تمرکز مقاصد اطلاعاتی بر در معرض پیام بودن، درک یا حفظ تمرکز می باشد. درک مقاصد اطلاعاتی پیام می تواند همچنین توسط فرمول، بررسی مخاطبان یا گروه های هدف و غیره اندازه گیری شود:
• برای افزایش به 85 درصد میزان آگاهی کارکنان از فرصت استخدام برابر در سازمان در 31 دسامبر 2013 با تنظیم قرار جلسه توجیهی و تولید دو خبرنامه طی چهار هفته آینده.
مقاصد نگرشی نیاز به ارزیابی به وسیله فرمول یا پیمایش مخاطبان غیر رسمی دارد. مقاصد نگرشی دیدگاه ها، تقویت نگرش های موجود و یا تغییر نگرش های موجود را به همراه دارد. به عنوان مثال:
• برای تولید دو خبرنامه و برگزاری نشست گروه برای ایجاد نگرش مطلوب در میان بیش از 50 درصد از کاربران بالقوه از خدمات جدید ارتباطات راه دور در 1 سپتامبر 2013 در منطقه هدف استفاده خواهد شد.
مقاصد رفتاری مشکل ترین ها برای دستیابی هستند چراکه تغییر رفتارها بسیار دشوار است. مقاصد ممکن است مجموعه ای برای ایجاد رفتارهای جدید، تشدید رفتارهای موجود و یا معکوس کردن رفتارهای منفی موجود باشد. برای مثال:
• برای نفوذ در 60 درصد گروهی از زنان در سنین میان 50 تا 59 سال در بینیاپ به انجام ماموگرافی با اشعه ایکس برای جلوگیری از سرطان سینه بین 1 ژولای و 31 دسامبر 2013 با نوشتن نامه ای به هر فرد با تلفن پیگیری برای کسانی که تا آخر 31 اکتبر مشخص شده اند.


مقاصد نمونه مورد استفاده در یک پروژه روابط عمومی
یک مثال خوب از استفاده مقاصد به عنوان مبنای برنامه ریزی در فعالیت های مورد نظر برای ایجاد حمایت بیشتر کارکنان در زمینه تغییرات مورد نظر سازمان برای تغییر شرایط پرداخت.


نتیجه این مقصد
برای دست یافتن به حمایت حداقل 70 درصد از کارکنان برای پرداخت بسته بندی جدید حقوق شان، به عنوان ارزیابی با یک پیمایش از میان کارمندان در هفته های بعد از اتمام برنامه ارتباطی در 5 نوامبر/ (میزان حمایت یا رضایتمندی می تواند در 5 نقطه مقیاس لیکرت، ارزیابی شود.)


مقاصد فرآیند
به پیش نویسی که ذیل آن نام مدیر عامل نوشته شده است توجه داشته باشید، که آن را تا تاریخ 1 سپتامبر برای تمام مدیران ارسال کنید. ترسیم جزئیات برنامه ریزی شده در شرایط پرداخت.
دو خبرنامه 8 صفحه ای، در سایر ربع کاغذ A4، تولید و در پاکتی با قیمت جدید، برای 15000 کارمند در 31 اکتبر و 30 نوامبر به ترتیب با هزینه های کمتر از 3000 دلار برای هر خبرنامه.


حمایت از جلسه اطلاع رسانی توجیهی در خصوص دستمزد کارکنان در کنار 35 سرپرست آنها با تولید 1 اکتبر، مواد چاپی جلسه توجیهی اطلاع رسانی شامل اطلاعات کارت ها و یک خلاصه نامه از مدیر عامل شرکت در توضیح نحوه جدید بسته های پرداختی با حداکثر 1000 دلار و ... به همین ترتیب.

منبع:

 Hrebiniak, Lawrence. Making strategy work: leading effective execution and change. New Jersey: Pearson Education, Inc., , pp. 191-192.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد