درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 01:03   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7021صفحه نخست » ادامه مطلب دودوشنبه، 20 آبان 1392 - 13:11
روابط عمومی و فرهنگ سازمانی
مهیار کمانگری
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مؤلفه های کارکردی روابط عمومی مبحث فرهنگی می باشد، اگر ساختار روابط عمومی یک دستگاه را مباحث خبری، تبلیغی، قرهنگی بدانیم، درمی یابیم گه حداقل 3/1 عملکرد این حوزه مرتبط با مباحث فرهنگی می باشد. حال سؤالی که پیش می آید این است که روابط عمومی های دستگاه های اجرایی چقدر در این حوزه فعال بوده اند؟ چه تعریف جامعی از فعالیت های فرهنگی روابط عمومی وجود دارد که کارگزاران به استناد آن، راه پیش رو را طی طریق نمایند؟ مدیران ارشد سازمان در حوزه فرهنگی برای خود چه تعریفی نموده اند و از مدیر روابط عمومی خود چه انتظاراتی دارند؟
 با این سؤالات پی به اهمیت این ربطه می بریم که فرهنگ و ارتباطات اجزای لاینفک عملکردی یک سازمان است. دانشمندان عرصه ارتباطات با ایجاد کردن واژه فرهنگ سازمانی، دریچه ای جدید را در دایره عملکرد روابط عمومی شکل داده اند که نقش مهمی را بر عهده روابط عمومی گذارده است آنچه مصور است، پرداخت به مباحث جاری فرهنگی در سازمان ها، سابقه ای دیرین دارد، اما تبیین فرهنگ سازمانی، آیتمی جدید است که متأسفانه کمتر به آن پرداخته شده است؟
 فرهنگ سازمانی از نوع پوشش کارکنان تا شعار و اهداف کلان و میزان وفاداری را در برمی گیرد، حال مدیر روابط عمومی در تدوین و احیای آن چه میزان مؤثر می باشد امری است که نسبی تلقی می شود. فرهنگ سازمانی شاخصه و الگوی نظام مندی است که سبب ارتقای دستگاه اجرایی در تمایی حوزه ها می شود که خواه ناخواه، زمینه ساز نهادینه شدنش با روابط عمومی می باشد. این هنر روابط عمومی است که باتوجه به ابزارهایی که در اختیار دارد بستری فراهم سازد تا کارکنان ضمن رضایت مندی از کار خود، رغبت بیشتری برای ارائه خدمات به مخاطبین و مراجعین سازمان داشته باشند.
 فرهنگ سازمانی سبب اتحاد و همدلی کارکنان یک سازمان در به حرکت در آوردن چرخ های آن می شود که نقطه اتکا این محور روابط عمومی است. کارگزار روابط عمومی است که با موقعیت سنجی و شناسایی چالش های پیش رو، بصورت غیرمستقیم هدایت جریان فکری و عملکردی کارکنان را جهت بهینه سازی و چابک سازی ارائه خدمات بر عهده دارد و این امر میسر نمی شود جز با ایجاد رابطه دوسویه؛ به نحوی که مخاطبین درون و برون سازمان با اعتماد به صداقت روابط عمومی بستر تعامل و رفع کاستی ها را فراهم نمایند.
 

 

 


   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد