درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:44   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6906صفحه نخست » چهارشنبه، 15 آبان 1392 - 16:51
مرد وبلاگ‌نویس/ مصاحبه با رابرت اسکابل، وبلاگ‌نویس شرکت‌های بزرگ
  

مرد وبلاگ‌نویس/ مصاحبه با رابرت اسکابل، وبلاگ‌نویس شرکت‌های بزرگ

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌هایی که در میان شرکت‌های بزرگ و موفق جهان و شرکت‌های معمولی وجود دارد این است که مدیران شرکت‌های موفق سعی می‌کنند به هر طریقی که ممکن است کار خود را با توجه به خواسته مشتریانشان به‌روز کنند و در هر شرایطی رضایت کاربرانشان از هر چیز دیگری برایشان مهم‌تر است. به عنوان مثال شرکت مایکروسافت در سال‌های گذشته بارها به این مورد متهم شده که بخش روابط عمومی این شرکت به خصوص ارتباط با کاربران در آن به شدت سنتی است و هیچ‌گاه بنا به خواسته و راحتی کاربران به شکل مناسبی تغییر پیدا نکرده است. این شرکت تلاش‌های زیادی کرد که ارتباطاتش را در فضای مجازی بهبود بخشد. به همین خاطر برای رسیدن به این هدف در سال 2005 یک کارمند حرفه‌ای را استخدام کرد. اگر شما هم از کاربران حرفه‌ای اینترنت باشید و با بلاگرهای حرفه‌ای آشنا باشید، به طور حتم تا به حال نام "رابرت اسکابل" به گوشتان خورده است. آقای Robert Scoble، در فضای مجازی وبلاگ‌نویسی اینترنت به Scobleizer شهرت دارد و به قدری در این کار حرفه‌ای است که همه او را با عنوان منادی مرگ روابط عمومی شرکت مایکروسافت می‌شناسند. اسکابل تا سال 2007 کارمند شرکت مایکروسافت بود و تفکرات مایکروسافت را از طریق وبلاگ به کاربران این شرکت انتقال داد. به عبارت دیگر رابرت اسکابل کسی است که باعث شد شرکت مایکروسافت با کاربرانش از طریق اینترنت آشتی کند و ارتباطی محکم با آن‌ها برقرار کند. او در حال حاضر برای "راک اسپیس" کار می‌کند و قبل از این هم برای Fast Company ارتباطات قدرتمندی را بین کاربران و مدیران برقرار کرد. اسکابل در ابتدا در یک شرکت ژاپنی با نام nec کار می‌کرد و در آن شرکت این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌داد که در مورد لپ‌تاپ برایش یادداشت بنویسند و در واقع به این ترتیب از کاربران برای حمایت‌های فنی به شیوه خودش استفاده می‌کرد. محبوبیت اسکابل در این کار به حدی رسید که توجه مدیران مایکروسافت را هم به خود جلب کرد و به همین خاطر برای رهایی از اوضاع نامناسب ارتباطی‌شان از او دعوت به کار کردند. موفقیت او در این زمینه باعث شدکه دیگر شرکت‌ها هم به فکر راه‌اندازی وبلاگ برای خود باشند و اولین شرکتی که پس از آن در این راستا اقدام کرد شرکت "سان میکروسیستمز" بود.

سایت stonetemple.com مصاحبه‌ای را با این بلاگر حرفه‌ای در رابطه با تجربه‌اش در شرکت مایکروسافت داشته است که در ادامه آن را می‌خوانیم.

 

فکر می‌کنم در کار شما یکی از مهم‌ترین مسائلی که وجود دارد، این است که چگونه در میان مخاطبان خود چالش درست کنید و آن‌ها را به سمت موضوع مورد علاقه خود جذب کنید. آیا این مسئله درست است؟

به طور کلی وقتی من احساس کنم که یک موضوع به قدری داغ است که مخاطب خوبی را برای گفت‌وگو می‌تواند جذب کند، در آن زمان تصور می‌کنم که جهان هر کاربر در صفحه‌نمایش رایانه‌اش خلاصه خواهد شد و تلاش می‌کند که در مورد آن موضوع با دیگران صحبت کند و به طریقی نظر خود را به آن‌ها انتقال دهد. در این شرایط فکر کنم چگونگی استفاده از حرفه من برای جذب مخاطب بیشتر اهمیت خاصی پیدا خواهد کرد.

 

می‌توانید مثالی از این عکس‌العمل مخاطب بیاورید؟

برای فهم این موضوع احتیاجی نیست که جای دوری برویم. شما فکر کنید که یک اتفاق بسیار مهم در جهان رخ می‌دهد و در این صورت در عرض کم‌تر از چند دقیقه مشاهده خواهید کرد که در تمامی شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک یا توئیتر در مورد آن موضوع خاص صحبت خواهد شد و تمام کاربران جهان از آن صحبت خواهند کرد. با این اوصاف نمی‌توان قدرت وبلاگ‌نویسی را در رسانه اینترنت دست کم گرفت.

 

من فکر می‌کنم که شما در هنگام نوشتن پست‌هایتان در وبلاگ، نظر شخصی خودتان را در بسیاری از موارد به دیگران هم تحمیل می‌کنید. به طور مثال شاید بسیاری از افراد در مورد آیفون نظر خوبی نداشته باشند اما شما آن را به یک محصول محبوب تبدیل می‌کنید.

متاسفانه یا خوشبختانه باید بگویم که حرف شما درست است و فکر می‌کنم که این موضوع بسیار طبیعی باشد و هر کس دیگری هم جای من بود همین طور رفتار می‌کرد.

 

این طور که شنیده‌ایم، روی مایکروسافت تعصب خاصی دارید. این مسئله باعث نمی‌شود که محصولات دیگران را نادیده بگیرید؟

بله من مایکروسافت و محصولاتش را دوست دارم اما این علاقه باعث نمی‌شود که در مورد دیگر شرکت‌ها انصاف را رعایت نکنم. من همیشه در مورد محصولات برتر گوگل یا اپل هم صحبت کرده‌ام و از دیگران در موردش نظر خواسته‌ام.

 

در نوشتن پست‌هایتان محدودیتی هم در نوع ارتباط با کاربر قرار می‌دهید؟

من دوست دارم که راحت با افراد ارتباط داشته باشم و اعتقاد دارم که وبلاگی خوب است که به شما اجازه دهد مسائل پشت پرده را در آن ببینید.

منبع: قدس

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد