درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:37   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6877صفحه نخست » چهارشنبه، 15 آبان 1392 - 12:21
نویسنده: استفان کی - مترجم: دلارام حسینیون
چگونه و در کجا ایده‌های بزرگ پنهان خود را بیابید
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از بهترین راه‌های تولید خلاقانه و ایده‌های ابتکاری برای ایجاد محصول جدید، مطالعه هدفمند بازار است. با مطرح کردن پرسش‌های درست و نگاهی با دقت و تمرکز می‌توان فرصت‌های ایده آلی برای ابتکار در همه جا و تحت هر شرایطی یافت.
اصلی‌ترین نیاز و تمرکز شما هنگام مطالعه بازار در نظر گرفتن نکته حیاتی و اساسی آینده محصول مورد نظرتان است. آیا مردم در حال حاضر نیازمند و طالب این محصول هستند یا تمایلی به پرداخت سرمایه خود برای این محصول دارند؟
زمانی که مجذوب ایده ابتکاری جدیدی شده‌اید، باید بر این جنبه که آیا به راستی نیاز به آن در بازار وجود دارد یا خیر تمرکز کنید.
به یاد داشته باشید برای به ثبت رساندن و پیاده‌سازی یک طرح ایده‌آل نیازی نیست تا یک چرخ را دوباره و به طریقه‌ای خارق العاده و اعجاب انگیز طراحی کنید.
در اینجا 5 حوزه‌‌ای را که در آنها می‌توانید فرصت‌های طلایی خود را بیابید، معرفی می‌کنیم: 


1) هنگام رقابت
توجه به اینکه رهبران صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، برای آینده چه برنامه‌هایی در ذهن دارند؟ صنعت در راستای چه مسیری درحال حرکت است؟ سوال‌های بسیار زیادی می‌تواند در این زمینه مطرح ‌شوند. باید ببینید شکایت‌ها از کجا نشات می‌گیرند، چه مواردی نیازمند تغییر و چه گروهی خواستار این تغییرات هستند. اما می‌توانید با بررسی برنامه‌های کاربردی انحصاری رقبای خود، پاسخی برای تمامی این سوالات بیابید. عموما در آمریکا برنامه‌های کاربردی که امتیاز آنها به ثبت می‌رسد، 18 ماه بعد به طور عمومی 
منتشر می‌شوند. 
نیاید هم وقت زیادی را صرف پیگیری در دفتر ثبت اختراع یا جست‌وجو در گوگل کرد. بررسی اختراعات و طرح‌های دیگر، راهکاری مفید و بسیار کاربردی برای برانگیختن خلاقیت و نوآوری است.


2) در بازبینی محصولات
به بررسی نظرات و پیشنهادهای مرتبط به محصولات در سایت‌های شناخته شده و معتبر همانند آمازون بپردازید. نظرات و انتقادات مشتریان را درباره محصول مورد نظر در بازار کار و صنعت مربوطه بررسی کنید. بدانید که آنها خواستار تغییرات در چه زمینه‌هایی هستند. شاید شما قادر باشید راهکاری بهتر یا ایده کاربردی تری در زمینه خاصی ارائه دهید. 


3) در نمایشگاه‌های تجاری
این نمایشگاه‌ها مکان‌های ایده آلی برای پیدا کردن فرصت‌های ناب در جهت نوآوری و ابتکارات جدید و به روز هستند. همیشه در این نمایشگاه‌ها قسمت‌هایی جداگانه به‌طور انحصاری برای محصولات جدید اختصاص داده شده‌اند که در اولویت‌های بازدید از این مکان‌ها قرار می‌گیرند. همیشه شورو شوق و انرژی حاکم بر فضا در این مکان‌ها ملموس است.
روابط جدید و ملاقات با افراد علاقه‌مند و متخصص و لذت بردن از رخدادها و هیجان و طرح‌هایی که در شما بیدار می‌شوند، همه بخش‌هایی از این همایش‌ها هستند. عموما یکی از سخنران‌ها بر بازگو کردن و برطرف سازی مشکلات و پاسخ‌دهی به سوالات تمرکز می‌کند.


4) در خرده فروشی‌های محلی 
در ساعات خلوت‌تر با مدیران و مسوولان و کارکنان فروشگاه در مورد مشکلاتی که خریداران با آن مواجه هستند صحبت کنید و به بررسی جوانب کار بپردازید. مثلا اینکه مشتریان هنگام ورود به فروشگاه درگیر چه مسائلی هستند؟ آیا از همه امکانات ارائه شده راضی‌اند؟ آیا  به درستی از مواردی که به فروش می‌‌رسد اطلاعات جامع و کافی دارند؟ با مطرح کردن پرسش‌های متفاوت، به سادگی می‌توان اطلاعات زیادی به دست آورد. با شکل دادن روابط، از این اطلاعات بهره‌برداری کنید و طوفان ذهنی خود را ارتقا دهید. 


5) هنگام تحقیقات اینترنتی
مقالات و گزارش‌های آنلاین زیادی منتشر می‌شوند که دربرگیرنده جزئیات زیادی هستند. برای مثال، اگر من در حوزه صنعت بسته‌بندی کار و نوآوری می‌کنم، می‌توانم خیلی ساده از طریق جست‌وجوی اینترنتی در مورد سلیقه‌های بسته‌بندی‌ روز، اطلاعاتم را به‌روزرسانی کنم. 
شناسایی فرصت‌های ایده‌آل و مناسب اولین قدم اساسی برای نوآوری است. شما باید ابتکار خود را در عمل امتحان کنید تا با الهام گرفتن از گرایش‌های مشابه در صنعت خود، راه‌حل‌های مناسبی برای مواجه شدن با مشکلات موجود بیابید.
با دقیق‌تر شدن در تمامی این موارد، می‌توان سر نخی مشابه در تمام آنها یافت: مطرح کردن ایده‌های جدید نیازمند 
به روز رسانی اطلاعات و بررسی و تحقیق در زمینه‌های صنعت مورد علاقه تان است. 
اما به یاد داشته باشید که به خود مغرور نشوید و همچنان خلاق و نوآور باقی بمانید.

 

منبع: دنیای اقتصاد

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد