درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:13   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 686صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 29 اردیبهشت 1391 - 18:02
نکات عمده در میهمانی ها-6
در میهمانی باید سر وقت حاضر شد و در وضعیت های اضطراری می توان حداکثر تا 15 دقیقه تأخیر داشت. در صورتی که میهمان بخواهد یکی از اقوام خود را همراه بیاورد باید از میزبان اجازه بگیرد.
  

آموزش- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا):

میهمانی ها معمولاً به مناسبت های زیر ترتیب داده می شوند:

-         عروسی

-         سالگرد

-         تولد

-         شخصیت های داخلی یا خارجی

-         ترفیع

-         بازنشستگی

-         تازه وارد

-         فارغ التحصیل

-         مراسم خداحافظی

-         تعویض وزیر، مدیرکل و ... در ادارات دولتی و تعویض فرماندهان واحدهای عمده در ارتش.

    و ....

·        میزبان باید روز و ساعت میهمانی را طوری در نظر بگیرد که همه میهمانان بتوانند به راحتی در میهمانی شرکت کنند. ضمناً دعوت میهمان ها باید توسط شخص میزبان انجام شود.

·        در میهمانی باید سر وقت حاضر شد و در وضعیتهای اضطراری می توان حداکثر تا 15 دقیقه تأخیر داشت.

·        در صورتی که میهمان بخواهد یکی از اقوام و دوستان خود را همراه بیاورد باید قبلاً از میزبان اجازه بگیرد.

 

·        در رأس ساعت تعیین شده برای میهمانی های رسمی، خانم و آقای میزبان نزدیک در سالن می ایستند تا به میهمانان خوش آمد گویند.

·        زمانی که به خاطر شخص به خصوصی میهمانی برگزار شده، شخص مورد نظر همراه میزبانان کنار در ورودی ایستاده و به میهمانان خوش آمد می گوید.

·        میهمانان باید قبل از ورود به سالن، وسایل اضافی مانند چتر، پالتو، مانتو، کلاه و ... را در رختکن یا محل در نظر گرفته شده بگذارند.

·        در میهمانی ها نباید کسی تنها در گوشه ای بایستد یا بنشیند بلکه بهتر است با سایر میهمانان صحبت کند.

·        در صورتی که شما با نامه، کارت یا یادداشت به میهمانی دعوت شدید و در زیر و سمت چپ کارت عبارت لطفاً جواب دهید (R.S.V.P.)  نوشته شده باشد باید تا 24 ساعت از رفتن و یا نرفتن خود میزبان را مطلع نمایید.

 

لطفا ً جواب دهید- R.S.V.P.= Reepondez s`il vous plait= Please Reply

 

v چه کسانی به میهمانی دعوت می شوند:

-         افرادی که یکدیگر را تحمل کنند.

-         اشخاصی که قبلاً با یکدیگر درگیری نداشته باشند.

-         هرگز از زن و شوهری که جدا شده اند نباید دعوت به عمل آید.

-         افرادی که از لحاظ عقیده مخالف یکدیگر هستند دعوت نمی شوند.

 

·        سالن میهمانی نباید نور زیاد داشته باشد که چشم را خیره کند، بهتر است از نورهای غیر مستقیم استفاده کرد، ضمناً می توان از شمعهایی استفاده نمود که کافی و جالب باشند.

·        حرارت اتاق میهمانی به خاطر جمعیت افزوده می شود بهتر است حرارت اتاق را پس از مدتی کم کرد.

·        در رختکن معمولاً یک آینه وجود دارد که میهمانان به خصوص خانم ها در آخرین فرصت بتوانند وضع لباس خود را مرتب نمایند.

 

·        در میهمانی ها میزبان باید نکات زیر را رعایت نماید:

1-   از غذاهای تهیه شده تعریف نکند.

2-   اصرار در خوردن غذا یا نوشابه ننماید.

3-   گیلاس های نوشابه را خیلی پر نکند.

4-   اشاره ای به قیمت بعضی از اقلام غذا ننماید.

·        قبل از غذا معمولاً انواع نوشیدنی، آب میوه و تنقلات نمکی به عنوان      «اشتها آور» سرو می شوند.

·        فرهنگ ایرانی و اسلامی از نظر پذیرایی از میهمانان با فرهنگ غربی کاملاً متفاوت است. ایرانی ها به علت میهمان نوازی پس از ورود میهمان بدون سؤال کردن با شربت، چای و انواع تنقلات و خوردنی های موجود از او پذیرایی می کنند ولی در فرهنگ غربی، میزبان از میهمان سؤال کرده و با نظر میهمان از او پذیرایی می شود.

·        در میهمانی های رسمی معمولاً از خدمتکار مرد برای پذیرایی استفاده         می شود.

·        برای تزیین میز ناهارخوری از گلهایی با شاخه کوتاه و گلدان های کوچک استفاده می شود.

·        اگر در بین میهمان ها، پزشک وجود داشت از او برای درمان بیماریهایتان کمک و نسخه نخواهید.

·        در صورتی که میزبان وضع مالی مناسب نداشته باشد، میهمان ها نباید از لباسهای گرانقیمت و زینت آلات گرانبها استفاده کنند.

·        سر میز غذا از خمیازه کشیدن، خاراندن یا شانه کردن سر باید خودداری کنید.

·        اگر جای شما ناراحت است را با بدن و پا به عقب نکشید بلکه بلند شده و آن را جابجا کنید.

 

 

 انواع میهمانی ها

 

·        میهمانی ها با توجه به شخصیتهای دعوت شده و مناسبت ها به شرح زیر می باشند:

1.      رسمی

2.     نیمه رسمی

3.     غیر رسمی

4.     به صورت بوفه (سلف سرویس)

5.     کوکتیل

6.     باربکیو

7.     رستوران

8.     میهمانی در کافه قنادی

 

·        اصولی که باید در میهمانی ها رعایت شود یکسان است ولی چیدن سرویس ها با یکدیگر متفاوتند.

 

v     سرویس ها در میهمانی رسمی:

·        دستمال در داخل بشقاب

·        چنگال ها در سمت چپ بشقاب

·        کاردها و قاشق در سمت راست بشقاب

·        نام میهمان بر روی کارت نوشته می شود و در بالای بشقاب قرار میگیرد.

·        گیلاس ها برای آب و سایر نوشیدنی ها در جلو و سمت راست قرار می گیرد

·        به طور کلی تعداد چنگال ها، و کاردها در میهمانی های رسمی

 

v   سمت چپ بشقاب از چپ به راست:

·        چنگال ماهی

·        چنگال گوشت

·        چنگال سالاد

 

v   سمت راست بشقاب از راست به چپ:

·        قاشق سوپخوری

·        چاقوی ماهی

·        چاقوی گوشت

·        چاقوی سالاد

 

·        هنگامی که غذا به صورت کرس  (Coarse) سرو می شود پس از هر غذا، قاشق، چنگال و کارد آن را می برند، اگر چه استقاده نشده باشد.

·        در میهمانی های رسمی هیچ یک از اقلام روی میز به کس دیگری داده نمی شود (جابجا نمی شود) زیرا کلیه وسایل لازم پیش بینی و در دسترس همه گذاشته شده است.

 

v     سرویس ها در میهمانی نیمه رسمی:

·        دستمال در سمت چپ چنگال ها قرار دارد.

·        تعداد چنگال ها، کاردها و قاشق کمتر از میهمانی رسمی است و معمولاً 2 دست کارد و چنگال گذاشته می شود که نشان دهنده 2 نوع غذا می باشد.

·        تعداد گیلاس های کمتری برای آب و نوشیدنی در نظر گرفته می شود.

 

·        در میهمانی های نیمه رسمی ممکن است لازم باشد که دیس غذا به نفر بعدی داده شود.

·        تا وقتی که استفاده از چنگال امکان پذیر است باید از به کار بردن قاشق خودداری کرد.

·        در میهمانی ها هنگام صحبت کردن در حین غذا، نباید چنگال یا غذا را در هوا تکان داد.

·        قبل از چشیدن و خوردن غذا، مخصوصاً در میهمانی ها از نمک و فلفل زدن به آن خودداری شود، در موقع ریختن نمک یا فلفل روی غذا نباید نمکدان را خیلی بالا گرفت.

·        قبل از فرو بردن لقمه، نباید قاشق یا چنگال را پر از غذا به حالت انتظار نگهداشت.

·        غذا باید از جلوی بشقاب خورده شود نه از قسمت وسط یا عقب آن.

·        خیلی تند یا آهسته غذا نخورید، سعی کنید با سایرین هم آهنگ باشید.

 

پایان میهمانی

·        ترک میهمانی باید به موقع و ضمن تشکر از میزبان صورت گیرد و خداحافظی باید مختصر باشد و در چنین موقعیتی خانم در جلو حرکت می کند.

·        میزبان ها معمولاً میهمانان را تا در خروجی سالن بدرقه می کنند.

·        در پایان میهمانی در صورتی که برای شخص به خصوصی میهمانی برگزار شده باید منتظر بود تا شخص مورد نظر میهمانی را ترک کند و سپس سایر میهمانان خداحافظی کنند.

·        اشخاصی که به میهمانی دعوت می شوند و به هر دلیلی نمی توانند متقابلاً میزبانها را دعوت کنند می توانند آنها را به رستوران، سینما، تأتر و یا کنسرت دعوت کرده و یا یک یادداشت تشکر، گل یا یک هدیه برای آنها ارسال نمایند.

·        خداحافظی در هنگام شب باید مختصر بوده و قبل از خارج شدن از منزل انجام شود، خداحافظی و گفتگوهای غیر ضروری نباید بعد از خارج شدن از منزل ادامه پیدا کند زیرا مزاحمت برای همسایگان فراهم می نماید.

·        در پایان میهمانی ضمن تشکر از آقا و خانم میزبان باید بعد از دو یا سه روز دیگر تلفنی و یا با فرستادن کارت تشکر، مجدداً از میزبان تشکر کرد.

 

منابع

-         کتاب مجموعه قوانین و مقررات تأمین اجتماعی (ویژه کارفرمایان) دفتر قوانین و مقررات- معاونت حقوقی امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی/محمد رضا جوان جعفری، علی احسان شفائی، عمران نعیمی- تهران: چاپ دوم- پائیز 1383

-         کتاب ایرانی و کنسولی راهنمای انجام امور کنسولی ایرانیان خارج از کشور/حسین عبدی تهران: وزارت امور خارجه، مرکز چاپ و انتشارات، سال 1384

-         کتاب مجموعه پرسش و پاسخ در زمینه روابط کار /تهیه کننده محمد جواد الهیان- (ویراست 2)- تهران: موسسه کار و تأمین اجتماعی، 1383-338 ص (موسسه کار و تأمین اجتماعی، 100)

-         جزوه  قوانین و مقررات اشتغال اتباع خارجی تهیه کننده: معاونت اشتغال اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار و امور اجتماعی- تهران: وزارت کار و امور اجتماعی

-         جزوه راهنمای مراجعین اداره کل اشتغال اتباع خارجی- از انتشارات معاونت سیاستگذاری و برنامه ریزی کشور- تهران- اداره کل اشتغال اتباع خارجی

-         مجله سفر شماره 211

-         مجله صنعت حمل و نقل شماره 251

-         مجله نشریه کارگزار روابط عمومی

-         کتاب احکام فقهی در سفر آقای محمد حسین فلاح زاده- نشر معروف قم- چاپ چهارم 1383

-         سایت های اینترنتی  

-                        http://www.mardomanco/success/positive.aspx

http://www.fa.gor.ir

http://www.protoclplass.com

http://www.deargrace.com

-         کتاب آئین سخنرانی/ ویل کارنگی

-         کتاب هفتاد و پنج درس زندگی از سیره عملی حضرت فاطمه(س)/حمید رضا کفاش-نشر عابد-چاپ نهم- 1384

-         آئین تشریفات/محمد رئیس- تهران وزارت امور خارجه- مرکز چاپ و انتشارات 1382

-         مجموعه قوانین مصوب سال 1310

-         آئین نامه و فرم های مخصوص اداره کل اتباع خارجی ناجا

-         آئین نامه و فرم های مخصوص اداره کل اشتغال اتباع خارجی (وزارت کار)

-         آئین نامه و فرم های مخصوص اداره گذرنامه

-         آئین نامه و فرم های مخصوص وزارت امور خارجه

-         اصول و آداب تشریفات/ احمد یحیایی ایله ای و برات اله صمدی راد- انتشارات کارگزار روابط عمومی سال 1381

-         آداب معاشرت/ منصور احمدی-تهران- توتیا 1382

-         مقدمه ای بر آداب و آئین تشریفات/ مرکز آموزش های دیپلماتیک وزارت امور خارجه 1376

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد