درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 13:40   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6830صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیسه شنبه، 14 آبان 1392 - 08:06
روابط عمومی و فنون جدید تبلیغات
کتاب «روابط عمومی و فنون جدید تبلیغات» نخستین تجربه تالیف محمد صفاری، فعال حوزه رسانه است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب «روابط عمومی و فنون جدید تبلیغات» نخستین تجربه تالیف محمد صفاری، فعال حوزه رسانه است. این کتاب دربردارنده فنون و شیوه‌های علمی تبلیغات و روش‌های به کارگیری هر یک از آن‌ها در حوزه روابط‌عمومی است.

صفاری، نویسنده کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: در بسیاری از مواقع دیده می‌شود که کارگزاران روابط‌عمومی نمی‌توانند از موقعیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی که در اطرافشان قرار دارد استفاده کنند و این کتاب تلاش می‌کند تعامل و ارتباطی دوسویه بین این دو گروه ایجاد کند. 

وی با بیان این‌که مطالب کتاب دربردارنده مباحث علمی و نظریه‌های کارشناس‌های خبره این حوزه است، گفت: بسیاری از این مباحث، شامل تحقیقات میدانی و کتابخانه‌ای، همچنین بررسی‌های موردی است که آسیب‌ها و مشکلات فعالان روابط عمومی را نقد می‌کند. 

صفاری ادامه داد:‌ در این کتاب، ابتدا معنا و مفهوم روابط‌عمومی به صورت کلی تبیین شده، سپس با اشاره به حوزه بازاریابی فنون و مهارت‌های مختلف این حوزه که می‌تواند به گسترش فعالیت روابط‌عمومی‌ها کمک کند در فصل‌ها و بخش‌های مختلف بیان شده‌اند.

این فعال حوزه رسانه با بیان این‌که روابط‌عمومی‌ها رابطه بین سازمان با عموم مردم را بهبود می‌بخشند، ادامه داد:‌ ارتباطات به عنوان یک مفهوم کلی، محور توسعه جامعه امروز به شمار می‌آید و در این میان روابط عمومی به عنوان یک جزء، نقش به‌سزایی در جذب مخاطب دارد.

وی همچنین به هزینه‌ بالای تبلیغات در رسانه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در بازار پرهیاهوی امروز برای این‌که سازمان‌ها مجبور نباشند هزینه‌های گزافی در حوزه تبلیغات بپردازند باید واحد روابط‌عمومی را فعال و با به‌کارگیری تکنیک‌های ارتباطی، زمینه را برای تبلیغات غیرمستقیم فراهم کنند.

به گفته صفاری، از راهبردهایی که در این کتاب به مخاطبان آموزش داده شده است می‌توان به حضور موثر سازمان در یک جامعه با ارسال پیام کوتاه به مشتریان، استفاده از ابزارها و فضای مجازی مثل راه‌اندازی وبلاگ و سایت، ارتباط موثر با رسانه‌های جمعی و نوشتاری تا روابط‌عمومی اشاره کرد تا بتوانیم از این طریق پیام مد نظر خود را به جامعه هدف منتقل کنیم.

وی افزود: هدف نهایی واحد روابط‌عمومی در هر مجموعه‌ای، جذب و اغنای مشتریان بیشتر است، همچنین اندیشیدن راهکاری برای بیشترین تاثیرگذاری برای جامعه هدف به صورت غیرملموس است، به گونه‌ای که (جامعه هدف) احساس نکند که تحت تاثیر تبلیغات است.

نویسنده کتاب با بیان این‌که اغلب فعالان حوزه روابط‌عمومی با تکنیک‌‌ها و روش‌های علمی این حوزه آشنا نیستند و تبلیغات را جایگزین این شیوه‌ها کرد‌ه‌اند، عنوان کرد: مباحث این اثر ترکیبی از علوم تئوری موجود در منابع معتبر بین‌المللی است. همچنین تجربه‌هایی که در طول سال‌های مختلف فعالیت در واحد روابط‌عمومی به دست آورده‌ در این کتاب گنجانده‌ام.

صفاری از دانشجویان رشته روابط‌عمومی در مقاطع کاردانی و کارشناسی به عنوان گروهی از مخاطبان کتاب نام برد و گفت: گروه دیگر مخاطبان این اثر، کارگزاران و فعالان حوزه روابط‌عمومی در سطوح مختلف هستند تا از صفر تا صد فعالیت در این رشته را به خوبی بیاموزند.

مدیر پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل روابط عمومی بنیاد مستضعفان همچنین درباره محدودیت منابع مطالعاتی در حوزه روابط‌عمومی، عنوان کرد: با نگاهی به کتاب‌های درسی و دانشگاهی درمی‌یابیم که با آثاری قدیمی و محتوایی کهنه روبه‌رو هستیم که با مباحث روز و دنیای فناوری کنونی همخوانی ندارد. به همین دلیل تالیف آثار جدید نیاز دانشجویان و فعالان این حوزه است.

وی اظهار کرد: برخی از این آثار نیز برشی از کتاب‌های ترجمه شده یا تالیفی موجود در بازار است که برخی سودجویان با کمی تغییر در مقدمه و متن آن‌ها را دوباره چاپ می‌کنند.

به گفته وی، روابط‌عمومی‌ها به عنوان مشعلداران توسعه و چراغ راهنمای سازمان‌ها و نهادهای مختلف قبل از هر چیزی باید جایگاه خود را به درستی بشناسند و فعالیت خود را دست کم نگیرند و در این میان کتاب حاضر می‌تواند تصویر روشن و درستی از این حرفه و چگونگی فعالیت در آن‌ را به مخاطبان و خوانندگان ارایه کند.

صفاری با بیان این‌که اثر حاضر تا یک ماه دیگر به همت انتشارات کارگزار روابط‌عمومی روانه بازار نشر می‌شود، گفت: در جلد دوم این کتاب با عنوان آسیب‌شناسی روابط‌عمومی در ایران، جایگاه این حوزه را نقد و بررسی خواهم کرد، این اثر اکنون در دست نگارش است.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد