شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیر کل روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد از انجام طرح انتظارسنجی شهروندان از شورای اسلامی چهارم و مدیریت شهری جدید در مهرماه سال جاری خبر داد.
به گزارش شارا، علی حامدمقدم گفت: به منظور اینکه مدیریت شهری جدید شهر و چهارمین دوره شورای اسلامی در تصمیمگیری خود بتوانند به طور دقیق از نقطه نظرات مردم مطلع شوند و به جهت وظیفه ذاتی اداره کل روابط عمومی بینالملل شهرداری مشهد که مبتنی بر افکار عمومی است، طرح انتظارسنجی شهروندان از شهرداری و شورا با استفاده از روشهای علمی انجام شده است.
وی افزود: در این اقدام، انتظارات و توقعات مردم در مورد شورای شهر چهارم و همچنین شهرداری مشهد مورد سنجش قرار گرفته است.
مدیرکل روابطعمومی و بینالملل شهرداری مشهد گفت: این نظرسنجی در دهه سوم مهرماه سال جاری انجام شده که جدیدترین تحلیل از انتظارات مردم از مدیریت شهری و شورای شهر محسوب میشود.
حامدمقدم با بیان اینکه این نظرسنجی به تفکیک مناطق سیزدهگانه انجام شده است، بیان کرد: در این نظرسنجی، به صورت میانگین به هر منطقه شهری براساس فرمولهای علمی یک نمونه آماری داده شده و به گونهای انتخاب شده که قابل تعمیم به کل شهر است.
سخنگوی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه نحوه اجرای این نظرسنجی کاملا علمی است، تصریح کرد: این انتظارسنجی توسط دکتر اکبری از اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی انجام شده و از لحاظ پشتوانه علمی کاملا قابل دفاع است.
به گفته وی این نظرسنجی میتواند مورد استفاده مدیران ارشد شهر و مدیران میانی چه در شهرداری و چه در سایر دستگاهها و اعضای شورای اسلامی قرار گیرد.
مدیرکل روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد با بیان اینکه 4 مدل و روش علمی برای تشخیص نیازها وجود دارد، گفت: در نظرسنجی انجام شده برای شورای شهر مشهد و شهرداری از روش بررسی خواستها و رسیدن به نیازها از طریق آن استفاده شده است.
وی در خصوص اولویتهای اول مطرح شده از سوی شهروندان در حوزه وظایف شورای اسلامی گفت: 36 اولویت برای وظایف شورای شهر مشهد تعیین شده که توجه به پروژههای عمرانی، توجه به مشکلات و طرحهای ترافیکی و توجه به پروژههای خدمات شهری سه اولویت اول مطرح شده از سوی شهروندان مشهدی است.
مدیرکل روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد در خصوص انتظارات مطرح شده از شورای شهر طبق نظر شهروندان گفت: توجه به ترمیم آسفالت سطح شهر، توجه به احداث زیرگذر و روگذر برای بهبود عبور و مرور وسایل نقلیه، توجه به ایجاد پارکها و فضای سبز، نظارت دقیقتر بر عملکرد شهرداری و توجه بیشتر به نظافت سطح شهر بیشترین انتظارات مطرح شده از سوی شهروندان بوده است.
حامدمقدم ادامه داد: همچنین در بخش اهمیت وظایف شهرداری از دید شهروندان، گسترش حملونقل عمومی، اجرای طرحهای عمرانی و خدمات شهری و در بخش اولویتبندی وظایف شهرداری از دید پاسخگویان اجرای طرحهای عمرانی، خدمات اجتماعی و فرهنگی مانند جمعآوری و ساماندهی متکدیان و خدمات شهری مطرح شده است.
سخنگوی شهرداری مشهد به انتظارات مردم از شهرداری اشاره کرد و گفت: افزایش خطوط حملونقل عمومی و افزایش تعداد اتوبوس و تاکسی، نظارت بیشتر بر نظافت شهر، افزایش فضای سبز در سطح شهر، جمعآوری متکدیان و تسریع در انجام پروژههای عمرانی بیشتری انتظارت شهروندان از شهرداری بوده است.
به گفته وی در این بخش شهروندان به 36 مورد از انتظارات خود اشاره کردند.
حامدمقدم تصریح کرد: در بخش انتظارات شهروندان از شهرداری و شورای شهر سوالات به صورت باز برای شهروند مطرح شده است.
مدیرکل روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد با بیان اینکه امیدواریم این نظرسنجی ملاک عملی برای برنامهریزی شهر باشد، خاطرنشان کرد: روابط عمومی شهرداری مشهد تلاش کرده است به منظور افزایش رضایمتندی شهروندان اقداماتی با پشتوانه علمی و کارشناسانه انجام دهد و باید به این نکته نیز توجه داشت که اگر تصمیمگیری مدیران مبتنی بر نظرات و خواستههای شهروندان باشد قطعا رضایمتندی افزایش پیدا میکند.
|