درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 17 تیر 1399 - 17:55   

با افزایش دامنه بایکوت آگهی‌ها، مدیر فیسبوک اعلام کرد که با آگهی‌دهندگان ناراضی دیدار می‌کند

  با افزایش دامنه بایکوت آگهی‌ها، مدیر فیسبوک اعلام کرد که با آگهی‌دهندگان ناراضی دیدار می‌کند


ادامه ادامه مطلب یک

توئیتر امکان ویرایش توئیت را ارائه می‌کند

  توئیتر امکان ویرایش توئیت را ارائه می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور

  جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور


ادامه ادامه مطلب سه

آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند

  آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشست مسئولان روابط عمومی زندان‌های استان تهران در بازداشتگاه اوین
  آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند
  بازدید مدیرکل روابط‌ عمومی وزارت ورزش از روابط‌ عمومی‌ فدراسیون‌های ورزشی
  عصر اطلاعات گمراه‌کننده؛ انقلابی در پروپاگاندا
  انتقاد بیل گیتس از شبکه های اجتماعی به دلیل دامن زدن به نشر اخبار غلط در مورد کرونا
  سازمان مدیریت صنعتی حامی کسب و کارهای مولد جهش تولید
  برداشت خبرنگار آزاد/ برگزاری چهارمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی ایران
  مسئولیت اجتماعی در شرکت‌ها
  فیس‌بوک و واتس‌اپ تحویل اطلاعات کاربران به هنگ‌‌کنگ را تعلیق کردند
  دکتر عاملی در چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی: روابط عمومی باید پیشخوان خدمات الکترونیک در فضای دوم باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6811صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 13 آبان 1392 - 13:53
محمد تلخابی
مهمترین و تاثیرگذارترین مؤلفه های روابط عمومی!!
محمد تلخابی، کارشناس مسئول روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان قم در مورد روابط عمومی و اهمیت آن در عصر حاضر به نکاتی اشاره کرده که د ر زیر متن کامل آن آورده شده است:
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی یا همان هنر هشتم در عصر انفجار اطلاعات امروز، مهمترین فن ارتباطی به شمار میرود که چگونگی استفاده و مهارت کاربرد آن نیاز به متخصصینی دارد که با تعهد و احساس مسئولیت به سلاح علم مجهز بوده تا بتوانند با شناخت از وضعیت موجود به دنبال راه حلی باشند که با نگاهی فرایندی به پدیده ها بنگرند.


نیک می دانیم که در نگاه فرایندی می بایست ابزار قدرتمندی اعم از سخت افزاری یا نرم اقزاری در اختیار داشته باشیم که بعنوان درونداد عمل کند و بتواند با گذر از مرحله جریان فعالیت به بروندادی قابل اطمینان برسد و در مرحله آخر یا همان بازخورد، آنچه را که در عمل به وقوع پیوسته نتایجش را به نظاره بنشینیم.


روابط عمومی بسان یک پروسه فرایندنگر از چنان اهمیت و اعتباری برخوردار است که در تمام مراحل فرایندی آن نیاز به انگیزه، علم،تعهد، احساس نیاز وآینده نگری می باشد تا از رهگذر آن به نتایجی برسیم که قابل اتکا بوده وپیش نیاز برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت سازمانی باشد.


در یک تعریف کلی که قابلیت فهم عمومی نیز داشته باشد روابط عمومی دارای 3 مولفه مهم و تاثیر گذار امین ارباب رجوع، معین کارمند و یاور مدیر بودن است:


الف) امین ارباب رجوع
در ارتباطات مردم با سازمانها و ادارات هنوز در عمل فرایندی اجرا نشده که مراجعه کننده یا همان ارباب رجوع بداند که حق و حقوقش چیست و بتواند درجهت احقاق حقوق خود گام بردارد. بسیاری از سازمانها و ادارات با تهیه منشور کاری کارکنان خویش به بیان شرح وظایف کلی از خدماتی که ارائه می دهند می پردازند اما هنوز منشور حق ارباب رجوع موضوعی است که به آن بخوبی پرداخته نشده است.
این عدم اطلاع رسانی شفاف و صحیح از حقوق مردم از سوی سازمانها از یک طرف و عدم اطلاع مردم از حقوق قانونی خود از سویی دیگر باعث شده تا عملا یک خلأ قوی در این زمینه احساس شود.
ارباب رجوع بدون شک دارای حقوق غیرقابل انکاری است که آگاهی حتی جزئی از این حقوق بسترساز تعامل مثبت و دوسویه خواهد بود. این آگاهی بخشی و در نتیجه آن برقراری ارتباط و تعامل دوسویه بین ارباب رجوع و سازمان وظیفه و رسالت روابط عمومی است.
یک کارشناس روابط عمومی باید با برنامه ربزی دقیق و اصولی همراه با سرلوحه داشتن صداقت و شفاف بودن به عنوان منشور اخلاقی کاری از یک سو حافظ منافع سازمان باشد و از طرف دیگر «امین ارباب رجوع» باشد و بتواند با ایجاد تعادل منطقی و شایسته تعاملی سازنده را ایجاد نماید.


ب)معین کارمند
کارمندان به عنوان شاکله اصلی یک سازمان و نهاد محسوب می شوند.اینان به لحاظ اهمیت حضور و فعالیت در ساختار سازمانی نگاهی نو و ابتکاری را می طلبند تا به آنان نه به چشم یک ابزار بلکه به عنوان یک سرمایه عظیم انسانی نگریسته شود.
حفظ شأن جایگاه کارمندان از 2 منظر قابل بررسی است:
1- کارمندان ، خود به اهمیت جایگاه خویش واقف بوده و در جهت حفظ شأن خود گام بردارند و در راستای ارتقای سیستم اداری هر آنچه که در توان دارند در طبق اخلاص بگذارند.
2- مجموعه مدیریتی سازمان و نهاد باید نسبت به کارمند نگاهی حمایت مدارانه داشته باشد.
کارمند سرمایه انسانی خدادادی است و نگاه به او باید در راستای حفظ شأن وجایگاهش باشد. البته کارمند نیز وظیفه دارد خود را با سیاست های سازمان وفق داده وبازوی اجرائی مدیر در واحد باشد. نقش روابط عمومی در این میان بسیار برجسته و قابل تأمل است.
روابط عمومی همانطور که امین ترین حلقه اتصال ارباب رجوع به سازمان است باید با دقت نظر و ریزبینی تعادل شایسته و منظقی را نیز بین مدیر و کارمند و ارباب رجوع و کارمند برقرار نماید. برقراری شایسته این تعادل پویائی سیستم اداری را به دنبال خواهد داشت و این همان هدف متعالی است که به عنوان ارزش در نظام اداری جمهوری اسلامی ایران مطرح می باشد. با این تعامل سازنده و ارزش مدار است که روابط عمومی می تواند علاوه بر اینکه امین ارباب رجوع است همزمان معین کارمند نیز باشد.


ج)یاور مدیر
مدیر به عنوان هدایتگر اصلی یک سازمان و تهاد دارای نقشی منحصریفرد و بی نظیر در سیستم اداری است. وی با تکیه بر پشتوانه علمی،تخصص،تعهد و تجربه است که می تواند راهبری یک سیستم را برعهده داشته باشد و در طوفان حوادث و بحران ها به عنوان ناجی وارد میدان شود و سازمان را از خطرات احتمالی حفظ نموده و یا اثرات سوء آن را به حداقل ممکن برساند. مدیر سیاست اصلی سازمان را پیگیری می کند و در این راه به مشاوری امین و صدیق نیاز دارد تا بتواند به اتکاء او با مخاطبان درون سازمانی و برونسازمانی تعامل خوبی برقرار کند.
روابط عمومی می تواند و بلکه باید یا داشتن آمار و اطلاعات درست و بروز از سیستم و تجزیه تحلیل منطقی و بی طرف گزارشات و ارائه مشاوره صحیح به مدیر، نقش یاور و مشاوری بی بدیل را در سازمان بعهده داشته باشد. می طلبد تا مدیران نیز در نوع نگاه خود به مجموعه روابط عمومی تجدید نظر جدی داشته و با میدان دادن به مسئولان و کارشناسان روابط عمومی به آنان به عنوان مشاور و «یاور مدیر» بنگرند. البته مسئولان و کارشناسان روابط عمومی هم باید با خلاقیت و امور ابتکاری شأن و جایگاه خود را اعتلا ببخشند و اهمیت کار خود را نه در حرف بلکه در عمل به اثبات برسانند.

 

منبع: موج

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ فیلم مستند «فارنهایت - ناین ایلون» سینما و ژورنالیسم را به صورت رسانه واحد درآورد


  تقویم روز ارتباطات/ اختراع بی سیم (رادیو)


  چهارمین رخداد و جشنواره ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا برگزار شد


  در چهارمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش‌ های روابط‌عمومی/ جایزه مسئولیت اجتماعی به بیمه کوثر اهدا شد


  در چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالشهای روابط عمومی/ جایزه مسئولیت های اجتماعی به ذوب آهن اصفهان تعلق گرفت


  با افزایش دامنه بایکوت آگهی‌ها، مدیر فیسبوک اعلام کرد که با آگهی‌دهندگان ناراضی دیدار می‌کند


  مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه موفق به کسب لوح مسئولیت اجتماعی شد


  در چهارمین رخداد جشنواره ملی روابط عمومی: روابط عمومی بانک توسعه تعاون در حوزه مسئولیت اجتماعی تقدیر شد


  روابط عمومی مجتمع مس سونگون کسب کرد: رتبه برتر کشوری در چهارمین رخداد بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی و روابط ‏عمومی برتر استانی در جشنواره امتنان


  مخاطب‌شناسی در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا