درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 22:23   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6734صفحه نخست » ادامه مطلب یکیکشنبه، 12 آبان 1392 - 08:32
چگونه استراتژی های روابط عمومی را برای بهبود سئوی شرکت به کار بندیم؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی و سئو همیشه مقصد و هدف مشترکی داشته اند. روابط عمومی درباره ساخت روابط میان متخصصان رسانه و تاثیرگزاران کلیدی برای کمک به افزایش پدیداری یک شرکت یا فرد و مختصات اوست؛ سئو نوعی رابطه متعامل است. تنها تفاوت آنها این است که ما در سئو فعالیت های خود را در جو دیجیتالی اجرا می کنیم و روابط را از طریق لینک ها، سیگنال های اجتماعی و سایر شاخص های معتبر می سنجیم. در گذشته، بسیاری از استراتژیست های سئو متمرکز بر ساخت و توسعه روابط با کیفیت از روابط بی کیفیت، برای دیده شدن در وبسایت های دیگران بودند. زمان همه چیز را تغییر داد. همچنانکه توانایی گوگل برای تمیز دادن کیفیت، مفهوم و ارتباط یک لینک، بهبود یافت؛ استراتژیست های سئو نیاز پیداکردند تا مشابه حرفه ای های روابط عمومی بیاندیشند. آنها امروزه بیشتر از اینکه به «تولید» یا «ساخت» لینک می اندیشند بایستی درباره ترویج روابط انسانی کلیدی و واکنش موثر به فرصت های همزمان روابط عمومی فکر کنند.
چه باید یاد بگیریم؟


روابط عمومی همواره رشته ای چند وجهی بوده است. تکنیک هایی که متخصصان روابط عمومی برای دریافت اخبار مثبت به کار می برند، زیاد و متنوع هستند. آن ها می گویند، سه ناحیه کلیدی متقاطع  وجود دارد که به ما کمک می کند تا از متخصصان روابط عمومی یاد بگیریم و سئوی شرکت خود را ارتقا دهیم.


1.      محتوا، محتوا، محتوا
چیز عجیبی نیست که محتوا برای سال ها یکی از پایه های اساسی روابط عمومی سنتی بوده است. اگر شما محتوایی تولید کنید که موضوع مناسب داشاته باشد، در زمان مناسب ارسال شود و برای مخاطبان هدفتان جذاب باشد، ثمره آن را برداشت خواهید کرد.


بنابراین چه نوع محتوایی می توانید تولید کنید که هم فرصت هایی مثبت برای روابط عمومی ایجاد کند وهم  آنچه بدست می آورد برای سئو ارزش آفرین باشد؟ مطمئنا، ما بایستی یادداشت ها، اسلاید ها، ویدئوها، تصاویر و مقالاتی وبلاگی تهیه و برای مخاطبان هدفمان منتشر کنیم. صادق باشیم، مردم اکنون بیش از هرچیزی به دنبال صداقت هستند. عامل کلیدی وقتی که شما محتوای خود را طراحی و تولید می کنید این است که همیشه به فرصت های روابط عمومی خودتان فکر کرده و تا جای ممکن این فرصت ها را خلق کنید.


برای مثال، اگر متنی متعامل برای وبلاگی که اخیرا در آن مطلبی را خوانده اید آماده می کنید، متن خود را با «من مقاله ای را در فلان روز با فلان عنوان خوانده ام» آغاز نکنید. بلکه از نام نویسنده، لینک به مقاله و وقتی که مقاله در سایت شما وجود دارد- برچسب نویسنده در یک توییت و ارسال لینک مقاله خود در نظرات مقاله اصلی  استفاده کنید.


با مطلع ساختن نویسنده از واکنش خود به مقاله اش، آنها حتما به تعامل اقدام خواهند کرد. آنها ممکن است مقاله شما را توییت کنند، بر روی سایت شما نظر بدهند. و حداقل، نشان می دهد که در صنعت شما افراد حرفه ای نیز وجود دارند که مباحث را در روابط عمومی پیگیری و به آن واکنش نشان می دهند. از نگاهی با این کار ساخت لینک، روابط عمومی و سئو، سه بخشی هستند که درگیر شده و می توانید از آنها بهره برداری کنید.


2.      هنر سئو پی آر برای متقاعد ساختن خبرنگاران در تولید محتوا
تیم «وب اسپم» در گوگل به یافتن راه هایی برای بهبود ارزیابی اهمیت یک لینک ادامه می دهد. همچنان که الگوریتم نیز تحول خود را ادامه خواهد داد، چالش های شما برای دریافت لینک هایی که در گذشته با دروازه بانان انسانی ساخته می شد، افزایش خواهد یافت. در اکثر موارد، این دروازه بانان، سردبیران و خبرنگاران خواهند بود.
موردی نیست اگر شما یک پیشنهاد یادداشت میهمان، یک گزارش مطبوعاتی، یا یک ایمیل ساده به رسانه می زنید: اینکه شما چگونه درخواست خود را برای متقاعد کردن آنها در نگارش یک یادداشت، مطرح می کنید بسیار سخت است، مخصوصا زمانی که می خواهید لینک ها و روابط عمومی مثبتی را تولید کنید.


نقش اول این است که آنها را قبل از متقاعد کردن، تعقیب کنید و هرگز بحث لینک را مطرح نکنید. ولو اینکه آن کسی که شما می خواهید او را برای نگارش خبر متقاعد کنید، درجریان این حقیقت که شما به دنبال دریافت لینک از آنها هستید، قرار داشته باشد. در پیشنهادتان برای نگارش خبر به وضوح برای آنان روشن کنید که نمی خواهید هرزه نامه منتشر کنید. برخی اوقات بهترین راه برای ساخت لینک های با ارزش و کم یاب این است که لینک را فراموش کنید. بر روی فرصتی که هویت شما را علنی می کند، ترافیک مراجعه کنندگانتان را بالا می برد و دریافت ارزش برای هرکه محتوای شما را می خواند فکر کنید. این کارها را به خوبی انجام بدهید و مطمئن باشید که لینک ها خودشان به دنبال شما خواهند آمد.


به خاطر داشته باشید که تا جایی که برایتان امکان دارد شرایط را برای «بله» گرفتن از دروازه بانان آسان کنید. اگر ایده ای را برای یک یادداشت میهمان ارائه می دهید، منعطف باشید. به آنها سه ایده بدهید تا یکی را انتخاب کنند. واضح کنید که شما این کار را پیشتر نیز انجام داده اید و شما می دانید آنها دقیقا به چه چیزی نیاز دارند تا کل فرآیند به آرامی طی شود. اگر شما تنها یک انتخاب دارید، مطمئن شوید که تمام شده، ویراسته شده و آماده برای انتشار باشد.


مشابه این فرآیند می تواند برای نگارش یک گزارش خبری نیز به کار رود. با هنرمندی، یک عنوان مرتبط انتخاب و عکس هایی را ضمیمه کنید و نشان دهید که شما درک صحیحی از ملزومات مورد نیاز یک خبرنگار برای نگارش یک گزارش دارید. با این کارها شما شانس موفقیتتان را به شدت افزایش می دهید. آماده ارائه بسته مطبوعاتی خود به آنها باشید. این بسته بایستی شامل اطلاعات پیش زمینه درباره شرکت شما، اطلاعات برند تجاری و تصاویر مرتبط و ویدئوهایی برای شرح کالاهایتان باشد.


3.      آماده موفقیت شوید
بنابراین شما یک گزارش خبری عالی یا یک مقدمه وبلاگی میهمان نوشته اید. چگونه می توانید بهترین شانس را برای دریافت بازتاب خبری از این متن  فراهم کنید؟
اگر شما یک متخصص روابط عمومی بودید، اولین چیزی که باید شکل دهید این است که باید از روابط موجود خود به عنوان اهرم نفوذ برای موفقیت در دریافت بازتاب خبری استفاده کنید. اینجا است که شبکه های اجتماعی به کار می آیند. از ارتباطات موجود خود در توییتر، گوگل پلاس و از همه مهمتر لینکداین برای دیده شدن استفاده کنید. با این کار چنانچه پیشتر روابطی را با افرادی که علایق مشترکی دارید، برقرار کرده باشید، نتایج خوبی خواهید گرفت.


اگر نتوانستید هیچ زمینه مشترکی را پیدا کنید، بایستی روابطی ر ا با استفاده از تکنیک خراش دادن ایجاد کنید. اگر نام شخصی را که می خواهید با وی ارتباط بر قرار کنید را می دانید، قبل از متقاعد کردن او برای انتشار متنتان، سعی در ایجاد تعامل با وی کنید. برای اکثر خبرنگاران، صاحبان وبسایت یا متخصصان صنعتی، یک پاسخ ساده یا حتی توییت مجدد محتوایشان کافی خواهد بود که رادار آنها را روشن کنید. اگر این توانمندی را دارید که تعامل متفکرانه ای را پیش از ارائه درخواستتان با محتوایشان برقرار کنید، حداقل اتفاقی که می افتد این است که آنها با دریافت ایمیلتان، نام شما و اندیشه هایتان را می شناسند و این فرصت با ارزشی است که احتمال شنیده شدنتان را افزایش می دهد.


اکثر اشتباهاتی که استراتژیست های سئو مرتکب می شوند این است که پیش فرضشان این است که روابط عمومی سنتی و بازاریابی دیجیتال با هم هیچ تفاوتی ندارند و تنها واسطه هایشان متفاوت است. متخصصان روابط عمومی، فرصت های مهیجی را برای سال ها از طریق تماس های تلفنی، ایمیل ها و ملاقات های روبرو خلق کرده اند .


بشر در طول تاریخ هرگز تا اندازه ای که امروزه به هم مرتبط است، مرتبط نبوده است. رسانه های اجتماعی به ما اجازه می دهند تا ارتباطات خودمان را هدف قرار داده و از موانع سنتی برای رسیدن به موفقیت استفاده کنیم. برای بهبود سئوی شرکت، ما بایستی از مهارت ها و تکنیک هایی را که متخصصان روابط عمومی برای سال ها استفاده کرده اند، استقبال کنیم. در آینده، آنها که موفق می شوند، کسانی هستند که سریعتر می آموزند.


نویسنده:  Brad Miller
مترجم: عادل میرشاهی (مدرس و مشاور سئو پی آر)

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد