درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 01:24   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6652صفحه نخست » ادامه مطلب یکپنجشنبه، 9 آبان 1392 - 19:07
اگر روابط ‏عمومی ‏ها در جایگاه درست خود قرار گیرند...
گفت و گو با سیدمحمد صحفی
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر سید محمد صحفی معان مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (در دولت دوم اصلاحات) معتقد است که روابط عمومی ها باید یک نظام اطلاع ‏رسانی جدید را مبتنی بر راست‏گویی، صداقت، شفافیت و کاملاً متفاوت با سیاست‏ های تبلیغاتی و توده ‏گرایانه قبلی پایه‏ ریزی کنند. مابقی را خود بخوان:


به عنوان سوال اول از دکتر صحفی پرسیدیم: نقش روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف و برنامه های دولت جدید چیست؟ و در این خصوص چه راهکارهایی را پیشنهاد می کنید؟
توقعات و مطالبات مردم و جامعه مدنی از «دولت تدبیر و امید» بسیار فراگیر و گسترده است. همان‏ طور که می‏ دانیم آقای "دکتر روحانی" با شعارها و گفتمانی که ناشی از رویگردانی مردم از برخی شعارهای تند و افراطی قبلی بود به پیروزی رسید.رأی معنادار مردم به ایشان، با توجه به شعار اعتدال و توسعه و تغییر رویکرد دولت از گرایش به "پوپولیسم" به سوی "عقلانیت"، مهم‏ترین مسئله پیش روی دولت است. بر این اساس روابط‏ عمومی ‏ها باید تلاش کنند:


اول: مردم را با گفتمان این دولت و اثرات اجرای آن بیش‏تر آشنا کنند؛
دوم: به مردم و مخاطبان بگویند که چرخش کشور از سیاست‏ های افراطی به سوی عقلانیت و گردش امور بر مدار اعتدال و چیدن میوه ‏های آن و دیدن تاثیر آن در مسائل اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی کشور امری درازمدت است و مردم را آماده کنند تا در این فرآیند دولت را یاری دهند؛
سوم: برای مشارکت مردم و ایفای نقش واقعی در اداره امور، فرهنگ‏‏ سازی کنند؛
چهارم: یک نظام اطلاع ‏رسانی جدید را مبتنی بر راست‏گویی، صداقت و شفافیت و کاملاً متفاوت با سیاست ‏های تبلیغاتی و توده ‏گرایانه قبلی پایه ریزی کنند.


این محورها به روابط ‏عمومی‏ ها کمک خواهند کرد تا از یک سو سازمان اجرایی خود را با رویکرد جدید و پیش نیازهای آن آشنا کنند؛ وعده های بی پایه ندهند و مردم را با سازوکارهای واقعی تولید و خدمات در کشوری که گرفتار تحریم ها و محاصره اقتصادی است آشنا سازند و از سوی دیگر مردم را صاحبان اصلی کشور و محرم بدانند و آنها را از واقعیات اقتصاد و مسائل اجتماعی آگاه کنند. به خاطر دشواری کار و فرصت های از کف رفته، به نظر می رسد در دولت آقای دکتر روحانی کاری بسیار بزرگ و گسترده در انتظار روابط ‏عمومی ‏هاست و تنها افرادی باتجربه و با دانش و تسلط کافی به این مقوله‏ ها می توانند حوزه روابط‏ عمومی دستگاه ‏های دولتی را مدیریت کنند.


به نظر شما روابط عمومی تا چه اندازه فرصت انعکاس اخبار و اطلاعات صحیح و شفاف را خواهند داشت؟
فعالان و دست اندرکاران این حوزه باید حقوق و مطالبات خود را همچون دیگر اقشار دائماً پیگیری و مطالبه کنند. از قدیم گفته ‏اند: "هیچ کس، بدون تلاش خودتان، حق‏تان را دودستی به شما تعارف نخواهد کرد". بنابراین اصحاب حوزه ارتباط و رسانه، خود باید کوشش کنند این فضا را ایجاد و روی آن کار کنندو روزنه های موجود را توسعه دهند. البته دولت نیز با توجه به شعارهایی که داده است و پیمانی که با مردم بسته است، بایستی به سهم خود تلاش کند تا موانع را از سر راه بردارد؛ و در گام اول خودسانسوری در عرصه رسانه ‏ها که متأسفانه شدت یافته از میان برود و رسانه ملی از جایگاه جناحی نگاه نکند و خود را متعلق به همه مردم بداند و برای طرح مباحث به صورت کاملاً شفاف پیش‏قدم باشد و از طرح دیدگاه های انتقادی رو ترش نکند. اگر اینها اصلاح شود فرصت انعکاس اخبار و اطلاعات صحیح و شفاف بیشتر خواهد شد.
البته وظیفه دستگاه ‏هایی همچون قوه قضائیه برای صیانت از آزادی ‏های مشروع و قانونی نیز بسیار والاست و از سوی دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید بکوشد مأموریت ‏های ویژه خود را در حمایت از اصحاب فرهنگ و رسانه و فعالان عرصه ارتباطات انجام دهد.


ایجاد چنین فضایی (یعنی آزادی عمل روابط عمومی ها در انعکاس اخبار صحیح و شفاف) به چه عواملی بستگی دارد؟
به اعتقاد من آزادی عمل روابط ‏عمومی ‏ها به عواملی همچون درک تخصصی و حرفه‏ ای وزرا و روسای سازمان‏ ها از نقش ارتباطات و مأموریت رسانه‏ ها بستگی دارد و از سوی دیگر، به کار گماردن افراد متخصص و دارای احساس مسئولیت و با درک و برداشت علمی و خردگرا می‏ تواند به این مهم کمک کند. در این مسیر به‏ کارگیری نیروهای کارآزموده و حرفه ‏ای در روابط‏ عمومی ‏ها و داشتن تسلط کافی بر رسانه‏ ها و شبکه‏ های اجتماعی و بهره ‏گیری از محیط وب نیز به ایجاد فضای واجد آزادی عمل برای روابط ‏عمومی‏ ها کمک می‏ کند.

آیا روابط عمومی ها در دولت جدید می توانند به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند؟
در پاسخ‏ به پرسش ‏های قبلی، به این نکته اشاره شد که تحقق شعارهای این دولت و نهادینه کردن گفتمان اعتدال، خود کمک می‏کند که مردم به روابط ‏عمومی‏ ها با احترام بیش‏تر بنگرند و به این حوزه اعتماد کنند. با احیای اعتماد مردم به دستگاه ‏های دولتی و به بیانی دیگر به روابط‏ع مومی‏ ها، راه برای جلب مشارکت مردم هموارتر خواهد شد. جایگاه شایسته روابط ‏عمومی ‏ها در این دولت در قالب پست و مقام و بالا رفتن در سلسه مراتب سازمانی و نشستن در جایگاه معاون وزیر و مدیرکل نیست بلکه در رسوخ پیام روابط‏ عمومی در عمق افکار عمومی، همراه کردن توده ‏های مردم با سیاست‏ های دولت و جلب اعتماد مردم و صریح و صادق بودن است. چنین رویکردی روابط‏ عمومی را- در هر کجای سازمان که باشد- به اوج خواهد رساند.

نقش روابط‏ عمومی در همبستگی و جلب اعتماد افکار عمومی نسبت به دولت جدید را چگونه ارزیابی می کنید؟
اگر روابط ‏عمومی ‏ها در جایگاه درست خود قرار گیرند و به شکلی کاملاً حرفه ‏ای به وظایف خود بپردازند، نقشی ارزشمند و بی‏بدیل در عرصه ‏های ارتباطی و اطلاع ‏رسانی خواهند داشت. درباره «اعتمادسازی» موضوع اندکی متفاوت است. اگر تصمیم ‏گیری ‏های حاکمان و دولتمردان مبتنی بر حفظ و تقویت منافع ملی و به دور از اعمال زور و فشار باشند و از سویی مصالح عامه در آنها لحاظ شوند، طبیعی است که اعتماد از کف ‏رفته، مشروط به صداقت مسئولان و ارتباط تعاملی ایشان با مردم، دوباره باز خواهد گشت. بنابراین اعتمادسازی با اتخاذ تصمیمات درست و کمک به بهبود وضعیت اقتصادی مردم محقق می ‏شود؛ و روابط ‏عمومی ‏ها صرفاً می ‏توانند به این روند شتاب بخشند و الا، خدای ناکرده با تصمیمات غلط مدیریتی و عدم ‏مقابله با فساد دستگاه‏ های دولتی و بدتر شدن اوضاع، آیا روابط ‏عمومی‏ ها می ‏توانند اعتمادسازی کنند؟

روابط ‏عمومی ‏ها در تثبیت و تقویت مشی اعتدال در مقطع کنونی چه وظایفی بر عهده دارند؟
احترام به مردم، تکریم ارباب ‏رجوع، تسهیل انجام کار مردم، عدم ‏وجود تبعیض، انجام اقدامات ضدفساد، در رأس قرار گرفتن شایستگان، برخورد با دروغ‏گویی و چپاول‏گری و ... همان مشی اعتدال است.
همین که روابط ‏عمومی‏ ها در نهادینه کردن این امور در واحدهای خود کوشش کنند؛ مسئولان را برای وفا به عهدشان با مردم بیش‏تر ترغیب کنند؛ عیب‏ های آنها را به خودشان بنمایند و وعده ‏ها و پیمانی که با مردم بسته ‏اند را بیشتر گوشزد و بر سر احقاق حقوق مردم پافشاری و پیگیری کنند، به وظیفه خود در تقویت مشی اعتدال بیش‏تر عمل کرده ‏اند. ولی همین که وارد فاز مجیزگویی و مداهنه و راست جلوه دادن دروغ بشوند؛ با منتقدان سخت برخورد کنند؛ با مردم مدارا و ارباب ‏رجوع را تکریم نکنند و در مجموع برای مردم، که به فرمایش امام(ره) ولی ‏نعمتان دولت هستند، احترام قائل نباشند طبیعی است که از این مشی فاصله گرفته ‏اند.


سخن پایانی
رسیدن روابط ‏عمومی‏ ها به جایگاهی متناسب با آرمان های این حرفه در گرو عملکرد خود روابط ‏عمومی‏ هاست و شرح آن «مثنوی هفتاد من کاغذ شود»!/ «ماهنامه روابط عمومی»



 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد