درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 11:16   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6368صفحه نخست » گزارشسه شنبه، 30 مهر 1392 - 13:21
بررسی جایگاه مدیریتی زنان
سهیلا نوری - حضور زنان در عرصه مدیریت‌ روابط عمومی به عنوان قلب تپنده هر سازمان طی سال‌های اخیر با موفقیت‌های چشمگیری مواجه بوده است
  

بررسی جایگاه مدیریتی زنان در نخستین همایش ملی زن و روابط عمومی
مــدیریت زنـان در عصر جدید

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- جهان‌ همواره شاهد نقش‌ عظیم‌ و غیرقابل‌ انکار زنان‌ در حوادث‌ گوناگون‌ بوده است‌. امروزه‌ در‌ مباحث‌ توسعه‌ کشورهای‌ جهان‌ نقش‌ زنان‌ در این‌ فرآیند بشدت‌ مورد توجه‌ قرار گرفته‌ است‌. زنان نشان داده‌اند می‌توانند به عنوان هدایتگران پرقدرت در موقعیت‌های مختلف عمل کنند. برای فراهم ساختن نقش هدایتگرانه زنان در مدیریت، در درجه اول مشارکت آگاهانه آنان در این فرآیند بسیار حائز اهمیت است. نگاهی عمیق به مدیریت زنان در جامعه نشان از این واقعیت دارد که هرجا ردپایی از زنان در جامعه در سطوح مختلف مدیریتی وجود داشته، فعالیت‌های آن حوزه با ظرافت و حساسیت خاصی پیگیری شده و موفقیت نیز در آن حوزه بیشتر بوده است.

حضور زنان در عرصه مدیریت‌ روابط عمومی به عنوان قلب تپنده هر سازمان طی سال‌های اخیر با موفقیت‌های چشمگیری مواجه بوده است و حضور 70 درصدی آن‌ها در حوزه روابط عمومی‌های کشور و آمار 90 درصدی آن‌ها در دانشگاه‌ها موید این موضوع است. تحقیقات نشان داده است زنان می‌توانند مدیران خوبی باشند و شکل مدیریت آن‌ها مشارکتی است و بر خلاف مردان که در تصمیم‌گیری از مشارکت دیگران استفاده نمی‌کنند زنان ترجیح می‌دهند مدیریت‌شان مشارکتی باشد.


نگاه جامعه به مدیریت زنان
اما این‌که چرا هنوز هم جامعه مدیریت زنان را باور ندارد و آنها نتوانسته‌اند سقف شیشه‌ای را که مانع از صعود آن‌ها است بردارند موضوعی است که بسیاری از کارشناسان عرصه ارتباطات و مدیریت در نخستین همایش زن و روابط عمومی آن را به چالش کشیده‌اند.
دکتر صدیقه ببران مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر این‌که زنان جامعه باید خود را باور داشته باشند گفت: آن‌ها در تمام زمینه‌های مدیریتی بویژه روابط عمومی باید توانمندی‌های خود را ارتقا ببخشند و دانش حرفه‌ای کسب کنند. زنان باید از بعد علمی و پژوهشی پیشرفت کرده تا شاهد حضور تأثیر‌گذار آن‌ها در پست‌های بالاتر باشیم.
دکتر بیتا شاه منصوری عضو هیأت علمی دانشگاه‌ آزاد محدودیت‌های اجتماعی و فرهنگی را عامل اصلی کاهش فعالیت زنان در عرصه روابط عمومی‌ها برشمرد و گفت: در شرایط واقعی، مدیران ارشد سازمان از بین مردان انتخاب می‌شوند و کارشناسان سازمان را زنان تشکیل می‌دهند و به همین دلیل زنان قادر نیستند قابلیت‌ها و توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.
پژوهش‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با کارایی زنان نشان می‌دهد آنها 25 درصد کارایی بیشتری نسبت به مردان دارند. دکتر عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع گفت: گرفتاری‌ها و موانع مختلفی بر سر راه پیشرفت زنان در حوزه‌های مختلف وجود دارد اما برای از بین بردن این موانع باید ابتدا از خود شروع کنند. زنان به عنوان نیمی از افراد جامعه در تصمیم گیری‌های سیاسی مانند انتخابات تأثیر‌گذار هستند اما از آن‌ها کمتر در پست‌های مدیریتی تأثیر‌گذار استفاده می‌شود. باید به نقطه‌ای برسیم که مشاغل و پست‌ها بر اساس شایستگی‌ها، دانش تخصصی و قابلیت‌های فردی احراز شود و نگاه جنسیتی از بین برود.


عناصر فعال در توان‌افزایی
آموزش، آگاهی، توانمند‌سازی و ایجاد فرصت‌های اجتماعی مقوله‌هایی هستند که زنان می‌توانند به عنوان یک عنصر فعال با آن در توان افزایی یکدیگر بکوشند. دکتر فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به این مقوله‌ها و حضور و نقش پررنگ زنان در توسعه اقتصادی گفت: این حضور عاملی است تا جهانیان دریابند توسعه در عرصه‌های مختلف بدون زنان امکان پذیر نخواهد بود.
منتقدین حضور کمرنگ زنان در عرصه‌های مدیریتی کشور معتقدند با وجود بهبود شرایط فعلی زنان نسبت به سه دهه گذشته اما هنوز هم آن‌ها در بخش‌های مدیریتی کشور جایگاهی ندارند. دکتر شهیندخت خوارزمی عضو هیأت علمی سازمان مدیریت صنعتی از جمله منتقدانی است که می‌گوید بر اساس مشاهدات عینی و تجربی خود در طی 40 سال به این نتیجه رسیده است که راه زنان کارشناس و تحصیلکرده که تجربه‌های خوبی نیز دارند برای دست پیدا کردن به مراتب عالی شغلی مسدود است.
به عقیده وی جامعه بشری گذر تمدنی پرشتاب و تهدید را سپری می‌کند و ساختارها، نهادها و ارزش‌ها در تمام عرصه‌های زندگی مشروعیت و کارساز بودنشان را از دست داده‌اند و افراد جامعه این موضوع را به راحتی لمس می‌کنند. وی گفت: در شرایط کنونی به نوعی بحران رسیده‌ایم که اعتقاد دارم از دل همین بحران‌ها، یک نظم جدید به وجود می‌آید و در حقیقت بحران موجود، درد زایمان همین نظم است.
دکتر شهیندخت خوارزمی ادامه داد: ‌اگر انسان‌ها بیاموزند با فاصله به خود نگاه کنند و انرژی خلاق خود را آزاد و برای خود از نو هویتی بسازند و جایگاهی را تعریف کنند که شایسته شأن وجودی انسان باشد برای چالش‌های بشری راهکار پیدا خواهند کرد و بحق زنان ایرانی قابلیت دستیابی به این جایگاه را دارند.


تفاوت ماهیت مشاغل زنان
دکتر اعظم راودار استاد ارتباطات دانشگاه تهران نیز با تأکید بر این‌که زنان توانمندی در ایران داریم که توانمندی آنان بر اساس داده‌ها اثبات شده است گفت: این‌که از توان آنها در جهت صحیح آن استفاده شده است یا خیر موضوع مهم و چالش برانگیزی است. زنان تقریباً در تمام مشاغل حضور دارند اما ماهیت مشاغل زنان و مردان باهم متفاوت است. زنان در مشاغل محدودتر و مراتب شغلی پایین‌تری قرار دارند که این امر در حوزه‌های جهانی صادق است و احتمال اشتغال آن‌ها به کارهای اداری بیشتر از مردان است اما در عین حال تعداد کمی از آن‌ها به کارهای مدیریتی با تخصصی دست پیدا می‌کنند. وی با مقایسه این تفاوت در حیطه کار روابط عمومی‌ها گفت: زنان به دلیل اشتغال به کارهای ستادی، فکری و محتوایی کمتر دیده می‌شوند و مردان به دلیل اشتغال در کارهای اجرایی بیشتر در معرض دید قرار دارند. متاسفانه زنان کار می‌کنند و دستمزدشان را می‌گیرند و گمان می‌کنند که همه چیز برابر است و هیچ توقعی برای مطرح و شناخته شدن ندارند در حالی که مردان با استفاده از کار زنان موفقیت‌ها را به نمایش می‌گذارند و ارتقای شغلی می‌گیرند.
بررسی آماری نشان می‌دهد نقش زنان در روابط عمومی‌های مؤسسات و ادارات مهم دولتی کمرنگ است در حالی که به گفته دکتر علی اکبر جلالی متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه روابط عمومی دنیا نزدیک به 90 درصد اعضا را زنان تشکیل می‌دهند و این قشر فرصت‌های بسیار خوبی در اختیار دارند که با اشراف به آن جایگاه خوبی را به دست بیاورند. وی با تأکید بر این‌که در هزاره سوم باید به همت فناوری‌های نوین در شبکه‌ای قرار بگیریم که از طریق دانایی و دانش به بهترین‌ها دست پیدا کنیم ادامه داد: زنان اگر شبکه‌ای فکر کنند موفق خواهند بود. اگر هر یک از زنان بتوانند در حوزه روابط عمومی مستعد شوند و دانش آن را به‌دست بیاورند یک مدیر هستند صرف نظر از این‌که در جایگاه مدیر مجموعه باشند یا زنان باید نگاه خود را تغییر دهند و از حوزه روابط عمومی خود را مطرح کنند و در واقع باید با دانایی و انتخاب مسیر درست به یک برند تبدیل شوند.

 

http://shara.ir

منبع: ایران

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  رسانه سمی


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد