درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:43   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6301صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 29 مهر 1392 - 10:00
روابط‌ عمومی‌ها رفتارهای کلیشه‌یی را کنار بگذارند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-
  
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات گفت: روابط عمومی‌ها باید رفتار کلیشه‌یی را نسبت به مطبوعات کنار بگذارند و برای واکنش نشان دادن به رسانه‌ها، باید حرفه‌یی عمل کنند که این حرفه‌یی بودن روش‌های خاص خود را دارد.

به گزارش شارا به نقل از ایسنا، داوود زارعیان در نخستین کنفرانس «حرفه‌یی‌گرایی در روابط عمومی» با بیان این‌که در انجام فعالیت‌های مربوط به روابط عمومی، رسانه‌ها نقش مهم و استراتژیکی ایفا می‌کنند، اظهار کرد: در میان رسانه‌ها نیز طبعا رسانه‌های جمعی جایگاهی ویژه و قابل تأمل دارند. اگر رسانه‌های فردی و شخصی یا رسانه‌های سازمانی می‌توانند ارتباطی موثرتر و اختصاصی‌تر را فراهم آورند و به حریم خصوصی مخاطب رسوخ کنند، در مقابل، رسانه‌های جمعی این ویژگی را دارند که طیف وسیع‌تری از مخاطبان را در فاصله‌ی زمانی کمتر تحت پوشش قرار دهد. در ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌ها، همواره روابط عمومی‌ موفق از این دریچه سنجیده می‌شود. بنابراین واحدهای روابط عمومی ضمن توجه به همه‌ی ساختارها باید برای این بخش، حساب ویژه‌ای باز کنند و براساس این برنامه‌ی مدون، پاسخگوی نیاز مخاطبان،‌ رسانه‌ها و مدیران باشند.

این استاد رشته‌ی ارتباطات با طرح این پرسش که چگونه می‌توان در عین بهره‌مندی از ویژگی سرعت عمل، ویژگی رسانه‌های خصوصی‌تر را نیز در فعالیت‌های رسانه‌یی جمعی داشت، توضیح داد: از طریق توجه به استراتژی‌های نوین ارتباط جمعی و برنامه‌ریزی مناسب می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

او با اشاره به استراتژی‌ها و تاکتیک‌های عمومی فعالیت‌های رسانه‌یی در حرفه‌ی روابط عمومی، بیان کرد: استراتژی‌های ارتباط رسانه‌یی و روابط عمومی به دو دسته‌ی استراتژی‌های کنشی و واکنشی تقسیم می‌شود؛ منظور از استراتژی‌های کنشی، آن دسته از استراتژی‌های روابط عمومی است که توسط یک سازمان، پایه‌گذار در زمان مناسب اجرا می‌شود و استراتژی‌های واکنشی آن دسته از استراتژی‌هایی است که وقتی سازمان زیر بار انتقادها و اتهام‌های بیرونی می‌رود، خود به خود به حالت دفاعی و واکنشی فرو می‌رود‌.

زارعیان افزود: استراتژی‌های واکنشی به چند دسته‌ی استراتژی‌های اقدام پیشگیرانه‌، استراتژی‌های واکنش تهاجمی‌، استراتژی‌های واکنش دفاعی‌، استراتژی‌های پاسخ انحرافی‌، استراتژی‌های ارتباط کلامی‌، استراتژی‌های اصلاح رفتار و انفعال استراتژی تقسیم می‌شود.
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد