درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 04:11   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6232صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومییکشنبه، 28 مهر 1392 - 06:03
رونمایی از دستهای پشت پرده بازار دارو/ همه قبول دارند اما کوجرات معرفی/ مافیا تا مدیریتهای سطح بالا نفوذ کرده
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– سعید کوشافر: مافیای داور لقبی است که طی سال گذشته وامسال به کسانی داده شد که داروهای کمیاب و نایاب را به صورتهای گوناگون تهیه میکردند وبا قیمتهای گزاف دربازار ازاد به فروش میرساندندو درمقابل انها نیز مردمی قرار داشتند که بیمار انها نیازمند این داروها بود وچاره ای نداشتند جز تهیه این داروها به هر قیمت...مافیای دارو
درهمین رابطه رئیس انجمن داروسازان ایران، یکی از دلایل ناموفق بودن وزارت بهداشت در امر نظارت بر داروخانه ها را، استفاده از بازرسان مبتدی و جوان دانست و گفت: نظارت مطلوبی بر داروخانه ها انجام می شود.
دکتر رهبر مژدهی آذر اظهارداشت: داروی قاچاق از مرزها وارد کشور می شود و اینطور نیست که داروخانه دار بتواند این حجم انبوه از داروهای قاچاق را وارد کند بلکه افراد سودجویی هستند که از موقعیت و شرایط سوءاستفاده می کنند و این قبیل داروهای قاچاق را وارد کشور می کنند.
وی با تاکید بر اینکه کنترل در مرزها باید تقویت شود، افزود: اگر بخواهیم داروخانه ها را مقصر اصلی در قاچاق دارو بدانیم، گم کردن سوراخ دعاست. زیرا، مرزها خوب کنترل نمی شود و داروی قاچاق وارد کشور می شود.
مژدهی آذر با عنوان این مطلب که کمبود هر کالایی فساد می آورد، گفت: یکی از عوامل قاچاق دارو، کمبودهاست که فرد سودجود جرات می کند داروی قاچاق وارد کند.
رئیس انجمن داروسازان ایران با بیان این مطلب که ممکن است تخلف در داروخانه هم وجود داشته باشد، گفت: تخلف در هر صنفی امکان پذیر است و داروخانه ها هم از این قاعده مستثنی نیست. اما، این اشتباه است که بخواهیم همه داروخانه داران و داروسازان را متخلف بدانیم.
وی با تاکید بر امر نظارت برای جلوگیری از بروز تخلف در برخی داروخانه ها، تصریح کرد: متاسفانه روند نظارت بر داروخانه ها مطلوب نیست و اغلب از افراد جوان و مبتدی به عنوان ناظر استفاده می شود.
مژدهی آذر ادامه داد: نظارت کورکورانه بر داروخانه ها، نتیجه استفاده از بازرسان مبتدی و ارزان قیمت است.
وی تاکید کرد: تا زمانی که از وجود ناظرین و بازرسان مجرب و کار کشته برای نظارت بر داروخانه ها استفاده نشود، امکان تخلف وجود دارد. بنابراین، سیستم نظارت معاونت دارویی در دانشگاهها بایستی تقویت شود.
مژدهی آذر گفت: بازرس حق ندارد مچ گیری کند زیرا با مچ گیری، تنش ایجاد می شود و همین مسئله موجبات بروز تخلف را افزایش می دهد.
*** مجلس و دست‌های پشت پرده
درهمین راستا ، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس بنا ندارد دست‌های پشت پرده و مافیای حوزه سلامت را افشا کند؟ گفت: مجلس، قوه مجریه و قوه قضاییه نیست اما بناست سازمان بازرسی کل کشور را به کمیسیون بهداشت دعوت کرده و با آنان در این خصوص مذاکراتی داشته باشیم. بناست سازمان بازرسی اطلاعاتی را پیرامون این مسائل به ویژه مافیای دارویی در اختیار اعضای کمیسیون قرار دهد. متاسفانه هر جا که بحث پورسانت در آن مطرح شود، ممکن است اتفاقاتی نظیر سودجویی و مافیا هم پیش بیاید.
حسینعلی شهریاری افزود: متأسفانه در زمینه واردات محصولات دارویی و خریدهای خارجی همیشه یک درصدی به عنوان پورسانت ارائه می‌شود و این مقوله فقط مربوط به دولت نیست بلکه در بخش خصوصی نیز وجود دارد.
شهریاری ادامه داد: مثلا بنده خودم 20 سال قبل که به یکی از کشورهای اروپایی رفته بودم محصولاتی را خریداری کرده بودیم ولی شرکت فروشنده اصرار داشت با توجه به تخفیفی که به ما داده بود پورسانت آن را ما دریافت کنیم و ما نیز مصر بودیم که چنین پورسانتی را دریافت نکنیم ولی آنها بر اصرار خود تاکید داشتند. بنابراین متاسفانه چنین مسائلی در زمینه خریدهای خارجی وجود دارد که ما در حال رسیدگی به آن هستیم.
***سرنخ قاچاق دارو
همچنین ، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با یادآوری بحث قاچاق تجهیزات پزشکی در کشور، گفت: اگرچه اغلب دستگاه‌های پزشکی از مسیر قانونی وارد کشور می‌شوند اما ممکن است به دلیل وجود تحریم‌ها به اجبار برخی قطعات و تجهیزات پزشکی را از کانال دیگری البته نظارت سیستم دولتی به کشور وارد کنیم.
حسینعلی شهریاری در گفت وگو با خانه ملت، در مورد قاچاق کالا و تجهیزات پزشکی در کشور، افزود: امروزه قاچاق کالاهای پزشکی بسیار محدود است و در اصل در هیچ یک از بیمارستان‌های دولتی نمی‌توان شاهد تجهیزات پزشکی غیرقانونی باشیم.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در اصل بیمارستان‌های دولتی نمی‌توانند کالای قاچاق به ویژه تجهیزات پزشکی را خریداری کنند زیرا هر کالای پزشکی باید کارخانه و نمایندگی معتبری داشته باشد در غیر این صورت هیچ نمایندگی، خدمات پس از فروش خود را به این کالاها ارایه نمی‌کند.
وی، درمورد قاچاق برخی تجهیزات پزشکی، تاکید کرد: این تجهیزات اغلب دستگاه‌های پزشکی هستند که اصولا قاچاق نمی‌شوند حال ممکن است به دلیل وجود تحریم‌ها مجبور شویم برخی قطعات و تجهیزات را به کشور بیاوریم که آن هم از طریق سیستم نظارتی خود دولت انجام می‌شود.
شهریاری، افزود: وارد کردن دستگاه‌های پزشکی در کشور به معنای قاچاق کالا نیست؛ قاچاق به معنای واردات کالا از کانال غیرطبیعی و خلاف است که یا عوارض گمرکی را پرداخت نمی‌کنند یا مجوزی از وزارت بهداشت ندارند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری قاچاق دارو در کشور، تصریح کرد: قاچاق دارو بیش از اینکه از خارج به داخل کشور باشد در بازار ناصر خسرو در جریان است، به این معنی که داروها از کانال قانونی و رسمی خود به دست بیماران نمی رسد.
وی، ادامه داد: متاسفانه در سیستم نظارتی ما مشکل وجود دارد و همین امر باعث قاچاق دارویی می‌شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در مورد کانال اصلی قاچاق دارو درکشور، گفت: اغلب افرادی که در سیستم‌های دولتی کار می‌کنند یا در داروخانه‌ها مشغول به فعالیت هستند این تخلفات را انجام دهند.
*** دلالان در پستهای مدیریتی
درهمین راستا دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به حضور دلالان دارویی در پستهای مدیریتی هشدار داد و خواستار برخورد وزارت بهداشت با سوءاستفاده کنندگان از صنعت دارویی کشور شد.
دکتر شهلا میرگلوی بیات در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: حضور این قبیل دلالان دارویی در پستهای مدیریتی، بیش از یک دهه قدمت دارد ولی در زمان تحریمها بیشتر این مشکل دیده شد.
وی با عنوان این مطلب که از دولت جدید و وزارت بهداشت توقع داریم نگاهشان به صنعت دارو یک نگاه تخصصی باشد، افزود: وزارت بهداشت نباید اجازه دهد که دارو در انحصار عده ای خاص باشد که عامل کمبود و گرانی دارو بوده اند.
میرگلوی بیات با تاکید بر حمایت از صنعت دارویی کشور، تصریح کرد: بایستی به تولید دارو در کشور توجه ویژه شود و تنها این نباشد که همه ارز مورد نیاز صنعت دارو صرف واردات داروهای خارجی شود که مشابه آنها در داخل وجود دارد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از واردات داروهای خارجی که منجر به تخریب و نابودی صنعت دارویی کشور شده است، افزود: وضعیت واردات بی رویه داروهای خارجی به گونه ای شده است که پزشکان را مجاب می کنند تا داروهایی با برندهای خارجی را برای بیمار تجویز کنند. در حالی که مشابه این داروها در داخل تولید می شود و مورد تایید FDA نیز هست.
وی با تاکید بر اینکه نظارت وزارت بهداشت بر روند واردات داروهای خارجی باید با شدت بیشتری صورت بگیرد، ادامه داد: برنامه ها و تصمیمات کوتاه مدت و مقطعی نمی تواند موجب بهبود وضعیت دارو در کشورمان شود. بلکه، زیرساختها باید اصلاح و تقویت شود و دست دلالان از بازار دارویی کشور کوتاه شود.
میرگلوی بیات، خواستار نگاه ویژه وزارت بهداشت به صنعت دارو شد و افزود: بازار دارویی کشور نباید در انحصار چند شرکت دارویی در داخل باشد.
وی با اشاره به سوءاستفاده دلالان از صنعت دارویی و انتقال خیلی از مواد اولیه خام دارویی به خارج از کشور و تبدیل شیمیایی آنها در کشورهایی مثل هند، اظهارداشت: این دلالان با انتقال این مواد خام و تبدیل آنها به مواد اولیه تولید دارو، دوباره آنها را با چند برابر قیمت وارد کشور می کنند. در حالی که صنعت دارویی کشورمان توانایی تبدیل مواد خام دارویی را دارد.
وی از صنعت داروسازی به عنوان یک صنعت اشتغالزا و درآمدزا برای همه کشورها یاد کرد و افزود: متاسفانه صنعت دارو در کشور ما به صنعت هزینه بر تبدیل شده است. در حالی که باید به شدت از صنعت دارویی حمایت کنیم تا بتوانیم مشکلات کمبود و گرانی دارو را برای همیشه حل کنیم.
*** سوءمدیریت در مشکلات دارویی
اما گلایه به نمایندگان مجلس خلاصه نمیشود و به دولتی ها هم سرایت کرده است ؛ معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: به دلیل تحریمهای ظالمانه و مدیریت نامناسب در حوزه دارو، متاسفانه مشکلاتی برای تامین داروی مردم به ویژه بیماران خاص بوجود آمده است که انشاالله در کوتاه مدت آرامش را به بازار دارو بر خواهیم گرداند
دکتر رسول دیناروند افزود: بخشی از مشکلات دارویی کشور ناشی از تحریمهای ظالمانه و بخشی دیگر سوء مدیریت است.
رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: تحریمها مستقیما تامین و تدارک داروی کشور را دچار وقفه کرده است به نحوی که شرکتهای دارویی خارجی نه اینکه از فروش دارو به ایران منع شده باشند بلکه تحت فشارها و سختگیری های آمریکا و کشورهای غربی و همچنین محدودیتهای ایجاد شده در خصوص تبادل پول و مشکلات پیرامونی آن، عطای مبادله و معامله با ایران را به لقایش بخشیدند و از این بابت با مشکلاتی در کشور مواجه شدیم.
دیناروند افزود: عمده تاثیرات تحریم مربوط به عدم فروش دارو به ایران نیست بلکه مربوط به عدم امکان تدارک است یعنی انتقال پول دچار وقفه شده و در بسیاری از اوقات نمی توانیم پول دارو را به شرکتهای خارجی برسانیم در حالی که ممکن است وجه آن هم موجود باشد اما نحوه انتقال آن مسدود است.
رئیس سازمان غذا و دارو به تاثیرات دیگر تحریم بر دارو اشاره کرد و گفت: وقتی فروش نفت کشور با مشکلاتی مواجه می شود نقدینگی بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز واردات دارو با مشکل مواجه می شود به نحوی که اگر قرار باشد ماهانه مبلغ 150 تا 200 میلیون دلار برای این منظور اختصاص یابد، سه یا چهار ماه یک بار این مبلغ اختصاص می یابد که مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.
وی در پاسخ به این سئوال که تحریمها علیه ملت ایران سابقه چندین ساله دارد پس چرا قبلا با چنین مشکلاتی مواجه نبودیم اظهار کرد: از طرفی تحریمها طی سالهای اخیر تشدید شده است از طرفی هم تدابیر لازم را متناسب با تحریمها در پیش نگرفتیم و از این محل هم دچار ضعف بودیم بنده معتقدم در سخت ترین شرایط تحریم می توانیم با اتخاذ تدابیر لازم داروی مورد نیاز مردم را تامین کنیم به نحوی که مشکلی از این بابت متوجه مردم و بیماران نشود فقط لازم است به موقع اقدامات لازم را انجام دهیم.
دیناروند همچنین در پاسخ به این سئوال که قیمت دارو در کشورمان در مقایسه با کشورهای هم تراز و یا پیشرفته دنیا چگونه است گفت: سرانه دارو در ایران در سال 91 حدود 55 دلار بود که در سال 92 با افزایش 7-8 درصدی ممکنه به کمتر از 60 دلار برسد این در حالی است که میانگین سرانه دارو در دنیا حدود 120 دلار است که نتیجه گرفته می شود سرانه مصرف دارو در ایران نسبت به میانگین جهانی و کشورهای هم تراز پایین تر و نسبت به کشورهای فقیر دنیا مناسب تر است.
***تایید سودهای پنهان توسط وزیر
وزیر بهداشت با تایید سودهای پنهان در حوزه غذا و دارو در کشور گفت: به هیچ وجه فست‌فود نمی خورم و در خانه ما خوردن این غذاها ممنوع است و سال‌هاست که اصلاً به کالباس و سوسیس لب نزدم.
سیدحسن هاشمی ، درباره مشکلات حوزه دارو و درمان میگوید: بنده می‌توانم عنوان کنم که به دلیل سودهایی که در حوزه غذا و دارو وجود دارد متاسفانه سودهای پنهانی نیز خوابیده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیطنتهای پشت صحنه در حوزه غذا و دارو باعث خبرسازی ها می شود که در نتیجه به برخی محصولات و شرکت ها سودهای هنگفت و پنهانی داده می شود و این در حالی است که هر روز شاهد این اتفاقات هستیم.

 
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد