درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 17:25   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6104صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیچهارشنبه، 24 مهر 1392 - 06:02
فیس‌بوک؛ چالش زوج‌های جوان
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ارتباط‌های دوستی در فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی، چالش جدید خانواده‌ها و به خصوص زوج های جوان است.
به گزارش شارا و به نقل از روزنامه خراسان، چه بخواهیم و چه نخواهیم این روزها موج فیس بوک و شبکه های اجتماعی جمعیت قابل توجهی را همراه خود کرده است، حتی برای عده ای از نان شب هم واجب تر شده طوری که این سایت های اینترنتی قسمت  جدایی ناپذیر زندگی شان شده است.آنچه در استفاده از این شبکه های اجتماعی برای خانواده ها و به خصوص زوج های جوان چالش ایجاد کرده است ارتباط با برخی از دوستان اینترنتی است که زنجیره وار با یکدیگر در ارتباط هستند.

این حلقه های دوستی ناخواسته ارتباط شما را با دوستان دوستان تان برقرار می سازد و ممکن است در این بین افرادی در صفحه شخصی شما عکس یا مطلبی منتشر کنند که از نظر فرهنگ و سبک زندگی هیچ سنخیتی با شما، همسر و خانواده تان ندارند و این جاست که مشکلات بروز می کنند.در ادامه مطلب به نقل از ماهنامه «همشهری آیه» داستان زندگی زوج جوانی را نقل می کنیم که ناسازگاری آن ها ریشه در عضویت و پرسه زنی در همین شبکه های اجتماعی دارد.مرد خانواده به استفاده از فیس بوک اعتیاد دارد و همسر جوانش از این موضوع سخت دلگیر است، مرد جوان مدعی است که همسرش اجتماعی نیست اما زن، شوهرش را متهم به خیانت می کند و عضویت او در این شبکه ها را عامل دلسرد شدن او نسبت به زندگی زناشویی شان می داند:

 خسته شده ام

عصبانیت در چهره هر دو موج می زند. گاهی صدایشان بلند می شود و زن همسرش را متهم به دروغگویی می کند اما مرد تسلیم نمی شود و سعی می کند او را محکوم کند. منشی دادگاه شماره پرونده شان را می خواند و هر دو با ناراحتی وارد اتاق قاضی می شوند. قاضی از هر دوی آنها می خواهد آرام باشند اما رامین قبل از این که قاضی چیزی بپرسد شروع به حرف زدن می کند و می گوید:  «همسرم روزگارم را سیاه کرده. دیگر نمی توانم با او زندگی کنم. مدام بهانه می گیرد و سعی می کند مرا محدود کند. از زندگی در کنار او خسته شده ام.»

سمیرا که از حرف های رامین برافروخته شده، رو به قاضی می کند و می گوید: «کارهای او زندگی ما را به اینجا رسانده است. شوهرم به جای عشق و علاقه به زندگی مشترک، همه وقتش را صرف یکی از شبکه های اجتماعی می کند. همین مسئله باعث اختلاف ما شده است. تصور می کردم شبکه های اجتماعی شیوه بی ضرری برای برقراری ارتباط همسرم با دوستان و اقوام است اما الان فهمیده ام که چه اشتباه بزرگی می کردم.» او شئونات اخلاقی زندگی مشترکمان را زیر پا گذاشته و با افراد مختلفی غیر از دوستان و اقوام ارتباط دارد.»

 اجتماعی بودن، ارتباطات بیش از حد را توجیه نمی‌کند

دکتر مجید ابهری آسیب شناس اجتماعی در همشهری آیه می نویسد: اینها اولین زوجی نیستند که زندگی شان به خاطر عضویت در شبکه های اجتماعی به بن بست رسیده است و آخرین آنها هم نخواهند بود.بحث ارتباطات اجتماعی در شبکه های اجتماعی، امروزه زندگی عده زیادی را نه تنها در ایران که در بیشتر کشورهای جهان به مخاطره انداخته و بنیان خانواده ها را دچار مشکل کرده است. این که افراد باید دارای روابط اجتماعی باشند، ارتباطات بیش از حد را توجیه نمی کند.نکته مهمی که در زندگی این زوج جوان وجود دارد این است که هیچ توجیهی برای ارتباطات نادرست مرد خانواده وجود ندارد. اینکه زن و مرد در ارتباطات خود حریم ها را حفظ کنند مسئله ای است که هم در شرع و هم در عرف به آن تاکید شده است. پذیرفتنی نیست افرادی که در شبکه های اجتماعی می چرخند به بهانه همدلی کردن و صمیمی شدن با دیگر افراد حریم ها و حد و مرزهای خانواده را بشکنند.

 کارکرد اصلی شبکه های اجتماعی و آن چه باید بیاموزیم


کاربرد اصلی شبکه های اجتماعی باید در زمینه تبادل اطلاعات علمی و فرهنگی باشد تا اعضای این شبکه ها بتوانند پاسخ سوالات علمی یا اجتماعی خود را به دست بیاورند این در حالی است که این شبکه های مجازی در کنار کارکردهای مثبت خود، آثار منفی و زیانباری را برای خانواده ها در پی دارند. به گفته دکتر طاهره همیز، استاد حوزه و دانشگاه به خطر افتادن فضای خصوصی افراد و از هم پاشیدن اساس خانواده ها، مهم ترین و جدی ترین آثار منفی شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک است.نکته قابل تأمل در شبکه های اجتماعی این است که افراد می توانند هویت خود را مخفی نگه دارند و خودشان را با اسامی ساختگی به دیگران معرفی کنند.دکتر همیز در این باره می گوید: «پنهان کردن هویت اصلی و معرفی خود با عناوین جعلی و تقلبی تهدید اصلی این شبکه ها برای افراد و خانواده هاست.

وقتی مردی با داشتن همسر و فرزند می تواند خودش را فردی مجرد معرفی کند اعتماد خانم های مجرد به او بالا می رود.»اما راهکار مقابله با چنین خطراتی چیست؟ دکتر همیز در این باره می گوید:  «ابتدا باید افراد را آگاه کرد که از یک طرف در استفاده از شبکه های اجتماعی در فضای مجازی به سادگی به دیگران اعتماد نکنند و از طرف دیگر لازم است حس تعلق به خانواده و همسرداری آموزش داده شود. وقتی انس و الفت میان زن و شوهر ایجاد شود، امکان هرگونه تهدید برای زندگی مشترک شان از بین می رود. چون کسی که به همسر و خانواده اش علاقه مند باشد و نیازهای عاطفی خود را درون خانواده پاسخ بدهد، نیازی به فریب دیگران ندارد.»

 فیس بوک؛ فضایی آمیخته از فرصت و مخاطره


دکتر حمید پورشریفی متخصص روان شناسی سلامت نیز در گفت وگو با مجله «سپیده دانایی» فیس بوک را فضایی آمیخته از فرصت و مخاطره عنوان می کند و می گوید: شبکه های اجتماعی فرصت های زیادی به کاربران بخشیده است. با وارد شدن به این شبکه ها از اخبار، اطلاعات و جزئیات خیلی سریع آگاه می شوید. با دیدگاه های مختلف نیز آشنا خواهید شد. چه در کشور خودمان و چه در دیگر جوامع با قومیت ها، نژادها و دیدگاه های مختلف. اما کسانی که مهارت های ارتباطی ضعیفی در محیط های واقعی دارند و نمی توانند ابراز وجود کنند، مستعد آسیب پذیری از شبکه های اجتماعی هستند.

آن ها نیاز خود را از طریق این شبکه ها برطرف می کنند و به آن ها وابسته می شوند. زمانی که فرد با نگاه مثبت، هدفمند و به دنبال مسیر مشخص وارد این شبکه ها می شود، این شبکه های اجتماعی برایش آسیب کمتری در پی خواهد داشت، اما برعکس فردی که نگاه منفی به خود گرفته، دچار فقدان مهارت های ارتباطی و نیازهای تامین نشده است و تفکر انتقادی و خلاق ندارد، در تعامل با این شبکه ها به راحتی تحت تاثیر قرار می گیرد چرا که اهدافش جهت و سمت و سو ندارد.آسیب ها می تواند در سطح مسائل اخلاقی باشد تا باورهای اجتماعی. به طور مثال نگاه جوانان به تشکیل خانواده با توجه به سطح تعاملات است.حال اگر فردی در شبکه های اجتماعی عضو صفحاتی باشد که در آن نگاه منفی نسبت به مردان یا زنان عرضه می شود و فرد در معرض چنین نگاه هایی قرار گیرد، باورهایش خدشه دار می شود چرا که تحت تاثیر قرار می گیرد و نسبت به ازدواج و خانواده نگاه منفی پیدا می کند. البته عکسش هم صادق است.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد