درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:49   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6097صفحه نخست » سه شنبه، 23 مهر 1392 - 11:50
برگزاری کارگاه آسیب‌شناسی رسانه‌های سایبری در شهر‌ ری
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  کارگاه آسیب‌شناسی رسانه‌های سایبری در شهر‌ ری برگزار شد.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20، کارگاه آسیب‌شناسی شبکه‌ها و رسانه‌های سایببری با حضور تیم کار‌شناسی پلیس فتا در مجتمع شیخ صدوق (ره) به اجرای برنامه، در قالب جلسه مشاوره و اطلاع رسانی پرداختند.


عنبرستانی از دایره اجتماعی پلیس سایبری به عنوان کار‌شناس این جلسه، با اشاره به قشر حاضر در برنامه که غالباً جوانان و نوجوانان ربودند، به موضوع استفاده از اینترنت پرداخت و اظهار کرد: اینترنت مانند دیگر وسایل ارتباطی می‌تواند فرصت یا تهدید باشد، و نوع استفاده از این امکان گسترده و شگفت، سودمندی یا زیانمندی آن را رقم می‌زند.
وی گفت: امروزه نوجوانان زیادی به اینترنت دسترسی دارند و متأسفانه 80 درصد پرسه زدن اینترنتی نوجوانان در دنیا و از جمله در ایران، در سایت‌های ضداخلاقی است.


عنبرستانی اظهار کرد: دوست یابی‌های اینترنتی از طریق چت، خودکشی اینترنتی، سرقت اینترنتی، افزایش فاصله میان دنیای واقعی، تخیلی و مجازی، پرسه زدن در سایت‌های به شدت غیر‌اخلاقی و ضد ارزشی و دینی، مقوله‌ای است که هویت یابی و هویت جویی نسل جوان و نوجوان در ابعاد جنسی، فکری، اخلاقی و دینی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


وی افزود: معمولاً کودکان و نوجوانان برای از دست ندادن امکانات استفاده از اینترنت و پرسه زدن در فضای اینترنت، گاهی مجبور به نوعی پنهان کاری از والدین می‌شوند و از این رو باید ضمن اینکه خلوت کودکان و نوجوانان را به رسمیت بشناسیم، به جای رفتارهای خشن و قهر‌آمیز، بیاموزیم که چگونه اعتماد فرزندان را جلب کنیم و در جریان مسائل خصوصی آن‌ها قرار گیریم.
این کار‌شناس پلیس فتا، محل استقرار کامپیو‌تر در منازل را یکی از مشکلات اصلی در زمینه اعتیادهای اینترنتی و آسیب‌های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: آن‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد، متأسفانه 30 درصد کامپیوترهای خانگی در اتاق خواب فرزندان قرار دارد و آن‌ها به راحتی می‌توانند ساعت‌های متناوبی را با کامپیو‌تر کار کنند و در سایت‌های نامناسب پرسه بزنند.
عنبرستانی گفت، حضور نوجوانان در فضای وب، از نشانی دادن و پیام گذاری در چت و گشت و‌گذار در سایت‌ها شروع می‌شود تا پاسخ به کنجکاوی‌های دوران نوجوانی و عضویت در سایت‌ها و باندهایی که کارشان انتشار عکس‌ها و فیلم‌های مبتذل و مستهجن، انتشار داستان‌های غیراخلاقی، حضور در مجالس شبانه، فیلم برداری از زنان و دختران عفیف و نجیب برای اخاذی و سوء استفاده‌های جنسی، توهین به مقدسات، انتشار مطالب ضد دینی و ضد انقلابی است.
وی بیان کرد: این کارهای نابهنجار منبع درآمدی است که سود سرشار حاصل از آن بسیاری از کاربران را به فعالیت در این زمینه ترغیب می‌کند، و گاهی نوجوانان و جوانانی، خواسته یا ناخواسته، گرفتار لذت‌ها و جاذبه‌های دنیای مجازی اینترنت می‌شوند که حتی کوچک‌ترین حرکت ناشایست را در محیط خانوادگی به چشم ندیده‌اند، وی ادامه داد، جایگاه اینترنت در همه‌جای دنیا و حتی در ایران مشخص است، اما مشکل این است که، از لحاظ فرهنگ استفاده اینترنت هنوز خیلی عقب هستیم.


عنبرستانی در جهت ارئه راهکار در زمینه استفاده صحیح از این ابزار ارتباطی گفت: نقش خانواده در هدایت استفاده از اینترنت بسزاست، و  آشنایی فرزندان با خطرات جسمانی، رفتاری و اخلاقی و سوء استفاده‌های نامناسب غیر‌ضروری و زاید فن‌آوری‌های جدید مانند ماهواره، اینترنت و موبایل، تقویت مبانی ارزشی، اخلاقی و دینی فرزندان و ایجاد خود کنترلی و خود ایمنی در آن‌ها برای استفاده بهینه از فن‌آوری‌های جدید، بسیار پر اهمیت است و بهترین کاری که می‌توان در این رابطه انجام داد، این است که قبل از فراهم آوری امکان استفاده از اینترنت یک خط مشی کامل، شفاف و دقیق درباره نحوه استفاده از اینترنت ترسیم شود.


وی افزود: والدین می‌توانند ضمن آنکه رایانه را در مکان عمومی منزل بگذارند، زمانی را به استفاده نوجوان از اینترنت اختصاص دهند و خود، وی را در این زمینه همراهی کنند، وی ادامه داد، می‌توان به نوجوان، قوانین کشور درباره استفاده و نحوه پیگیری حقوقی برای کاربران خاص را یادآور شد و با اطلاع یافتن از سایت‌های مفید علمی و ارائه پیشنهاد‌های پژوهشی امکان استفاده از اینترنت را در زمانی مشخص در منزل فراهم کرد.


این کارشناس فتا گفت: ممنوعیت استفاده از فیلترشکن، ممنوعیت ورود در بازی‌های اینترنتی و دانلود فیلم و دیگر قوانین پیشگیرانه، می‌تواند کمک زیادی به خود کنترلی نوجوان داشته باشد، و در ادامه آن، آموزش قوانین دینی و نگاه و مشاهده، از دیگر زمینه‌های یاری رساندن به نوجوان است.


وی بنا به ضرورت مسئله و قشر حاضر در برنامه، به طرح موضوع کلاهبرداری با استفاده از خودپردازهای بانک پرداخت و گفت: استفاده از خودپردازهای بانکی فرصتی که تهدید هم می‌تواند باشد، و مهم‌ترین و شایع‌ترین روش کلاهبرداری با استفاده از خود‌پرداز، مواردی مانند، در کمین ایستادن سارقان، دستکاری نمودن دستگاه با استفاده از تاریکی شب، جعل عناوین حقیقی و حقوقی، تقاضای وجه نقد، تقاضای حضور نزد خود‌‌پرداز و استفاده از دستور العمل انگلیسی است.


همین‌طور، نگهداری رسید چاپی نزد خود، استفاده از خود‌پرداز در اوقات اداری و اعلام مفقودی یا پس ندادن کارت به بانک مربوطه، عدم شتابزدگی در انجام عملیات بانکی، عدم جاسازی رمز با کارت در یک محل، عدم استفاده از سال تولد و شماره شناسنامه به عنوان رمز کارت، تغییر رمز کارت به صورت متناوب، بررسی وضعیت حساب و صورتحساب بانکی، عدم ارائه اطلاعات کارت به فروشنده هنگام خرید کالا و عدم ضرورت حضور فرد دریافت کننده وجه نزد خود‌پرداز، از دیگرمواردپیشنهاد یک کارشناس پلیس فتا در رابطه با احتیاط در زمینه استفاده ازخود پردازها بود.


وی به موضـوع صیانت از خانواده‌ها در محیط سایبــری و فضای مجـــازی پرداخت و گفت: حیثیت و آبرو روشن‌ترین نقطه شخصیت هر فرد در جامعه است، که اگر برای زندگی فردی، جان باید در سلامت باشد، برای زندگی جمعی، حیثیت باید در حصار صیانت قرار گیرد. حیثیت‌، مقوله‌ای است که هم در احکام دینی و هم در موازین قانونی در سطح ملی و در سطح بین‌المللی مورد توجه و تاکید مکرر قرار گرفته شده است، و طبق اصل بیست و دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است، مگر در مواردی که قانون اجازه دهد.


عنبرستانی خاطرنشان کرد: کشور ما، همسو با تحولات جهانی با توسعه فناوری‌های مربوط به ضبط و انتشار تصویر و صوت و گسترش اینترنت هر روزه شاهد سوء استفاده از این وسایل علیه حیثیت و آبرو و حریم خصوصی افراد هستیم، که وظیفه پلیس سایبری برخورد قانونی با این افراد است.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد