درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 22:55   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6082صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیسه شنبه، 23 مهر 1392 - 05:11
سازی که به خانه رواست به فَرنگ حرام است
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «بسیاری از شهرستان‌های ایران سال‌های بسیاری است که تشنه برگزاری کنسرت‌های موسیقی از سوی بزرگان این عرصه هستند و خیلی از مردم این مناطق حسرت این را دارند که بزرگان موسیقی ایران را از نزدیک ببینند!...»

به گزارش شارا به نقل از  تسنیم، برگزاری کنسرت‌های موسیقی از سوی بزرگان این عرصه، در نقاط مختلف دنیا همواره مورد توجه قرار می‌گیرد. هر کدام از موزیسین‌های دنیا برای معرفی موسیقی خود، پیش از هر جایی، منطقه، مردم و کشورشان را بر می‌گزینند. حال اگر نوع موسیقی وابسته به سنت و فرهنگی خاص باشد، که به خودی خود اجرا را برای مردمانی که صاحب آن فرهنگ هستند، الزامی‌تر می‌کند. موسیقی ایرانی بر گرفته از فرهنگ و هنر ایران است و به طور حتم مهمترین مخاطبان این موسیقی مردم ایران هستند. هیچ کس به اندازه یک ایرانی که در دل این فرهنگ بزرگ شده و هر روز با کلام بزرگان ادبیات ایران در ارتباط است، نمی‌تواند زوایای مختلف موسیقی ایرانی را درک کند.

سازی که به خانه رواست به فَرنگ حرام است


بنابراین موسیقی ایرانی پیش از هر جایی باید برای ایرانی‌ها عرضه شود و بزگان این عرصه به جای برگزاری تورهای اروپایی و امریکایی؛ بهتر است در داخل کشور به فکر ارائه هنر خود باشند. پیش از آنکه دگران ما و هنرمان را بشناسند؛ این خودمان هستیم که باید خودمان را بشناسیم. بسیاری از شهرستان‌های ایران سال‌های بسیاری است که تشنه برگزاری کنسرت‌های موسیقی از سوی بزرگان این عرصه هستند. خیلی از مردم این مناطق حسرت این را دارند که بزرگان موسیقی ایران را از نزدیک ببینند! حال این که بسیاری از این بزرگان موسیقی ما تورهای کنسرت چندین و چند روزه را در سراسر اروپا و البته در ایالت‌های آمریکا برگزار می‌کنند.
البته برگزاری این تورهای اروپایی و امریکایی نه تنها کار ناپسندی نیست؛ که می‌تواند زمینه‌ای برای معرفی موسیقی ایرانی را به دنیا فراهم کند. با این حال مردم ما چه در تهران و چه در شهرستان ها بیشتر از ایالت های آمریکا و شهرهای اروپا تشنه شنیدن و شناختن موسیقی ایرانی هستند. شاید اگر این موضوع را با هنرمندان معروف موسیقی ایران مطرح کنیم مهمترین پاسخی که برای این موضوع دارند این که برگزاری کنسرت در شهرستان‌های ایران دردسر و مشکلات بسیاری دارد! البته این پاسخ چندان هم دور از واقعیت نیست. چرا که برگزاری کنسرت های موسیقی در شهرستان های کشور با مشکلات بسیاری رو به رو است. در بسیاری از موارد دیده شده که کنسرت‌هایی که مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد را هم داشته‌اند؛ در کمال تعجب لغو شده‌اند! علاوه بر مشکلات اخذ مجوز باید کمبود سالن‌ها و البته مناسب نبودن سالن‌ها برای اجرا را در نظر داشت.


اما نباید از یاد ببریم که هیچ کدام از این ها دلیل مناسبی برای خالی کردن میدان نیست. همان گونه که بسیاری از موزیسین‌های ما نه تنها عرصه موسیقی شهرستان‌ها را از یاد نبردند بلکه کنسرت‌های بسیاری را هم در سراسر ایران برگزار کرده‌اند.

از جمله کسانی که در راه معرفی موسیقی ایرانی به شهرستان ها گام های بسیاری برداشته، حسین علیزاده است. علیزاده در سال های اخیر چند تور کنسرت در سراسر ایران برگزار کرد. او به همراه مجید خلج از بهمن 1389 تا فروردین 1390 در شهرهای قزوین، رشت، گرگان، شیراز و بندرعباس به اجرای برنامه پرداخت و ژس از آن نیز دور دوم تور شهرهای ایران را از 17 اردیبهشت در اهواز آغاز و پس از آن به ساری، آمل، نیشابور، رودسر، سیاهکل و در نهایت به تهران رسید. در حال حاضر هم کنسرت گروه هم آوایان با سرپرستی حسین علیزاده در شهرهای شیراز، کرمانشاه، رشت، آمل و تبریز در حال برگزاری است.


یکی دیگر از اهالی موسیقی که در سال های گذشته برای برگزاری کنسرت های موسیقی در شهرستان ها اهمیت ویژه ای قائل بود، محمد رضا لطفی است. لطفی هم در سال های گذشته به طور مستمر کنسرت‌هایی را در شهرستان ها برگزار کرده و با این که برخی از کنسرت‌های وی به دلایلی نامشخص لغو شدند، اما باز هم ناامید نشد و به اجراهایش در شهرهای مختلف ادامه داد.


در کنار این دو هنرمندی که نام برده شد، هستند گروه‌ها و هنرمندهایی که بارها و بارها به شهرستان‌های مختلف رفته و کنسرت‌هایی را برگزار کرده‌اند. در طی هفته جاری هم سالار عقیلی و کیوان ساکت به لرستان می‌روند تا در شهر خرم آباد کنسرتی را برگزار کنند. همه این اتفاق‌ها در نوع خود قابل تقدیر است و به نظر می‌رسد جریان تازه‌ای در موسیقی ما ایجاد شده که موجب بیشتر شدن کنسرت های موسیقی در شهرستان ها شده است. اما نباید از یاد برد که ایران کشور بزرگی است و شهرهای بسیاری دارد و هنوز هم خیلی از شهرهای کشور چندین سال است که رنگ برگزاری یک کنسرت موسیقی را به خود ندیده اند.


به راستی که جای خالیِ بسیاری از هنرمندان در صحنه های شهرستان‌هابوضوح احساس می شود. شاید بهتر باشد این هنرمندان به جای جهانگردی های پیاپی، اندکی هم به ایران گردی بپردازند. باور کنید جاذبه های تاریخی و جغرافیایی ایران کمتر از کشورهای دیگر نیست!

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد