درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 09:16   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6004صفحه نخست » مدیریت روابط عمومییکشنبه، 21 مهر 1392 - 08:09
توانمندسازی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- - اگر من برنامه شخصی نداشته باشم، به سختی ممکن است آدم موفقی باشم و اگر فرد موفق نباشد، برای هیچ سازمانی هم نمیتواند کاری کند .
  
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  empowerment - توانمندسازی از دیدگاه خود فرد، خیلی مهم است. هر فرد باید هدف و برنامه داشته باشد. اگرمن برنامه شخصی و چشم انداز شخصی نداشته باشم، به سختی ممکن است آدم موثر و موفقی باشم و اگر فرد موفق نباشد، برای هیچ سازمانی هم نمیتواند کار مهمی انجام دهد.

پس گام اول توانمند شدن، داشتن آرزو و تبدیل آن به هدف و برنامه است. یعنی اول خودم را بشناسم و بدانم در هر زمینه کجا میخواهم بروم. برای تامین این مهم، باید آن قدر هوش هیجانی داشته باشم که به خودآگاهی برسم.

توانمندسازی از دید فرهنگ سازمان هم مهم است. این شاخصه یکی از معیارهای ارزیابی و شناخت فرهنگ سازمانی در بسیاری از مدلهای فرهنگ سازمانی، از جمله مدل دنیسون است. پس توانمندی کارکنان برای سازمان هم مهم است. هیچ سازمانی دوست ندارد که کارکنانی کم توان داشته باشد. اما برای توانمند شدن چه گامهایی باید برداشته شود؟

بعد از شناختن خود، و ساختن برنامه و چشم انداز شخصی، نوبت به این میرسد که ببینم در آن برنامه، در هر زمینه به کجا میخواهم برسم؟ این هدف، به من ایده میدهد که برای رسیدن به آنجا، به چه ابزارهایی نیاز دارم؟ از شناخت ابزارها، آموزشها و تمرینها روشن میشود. اگر فرد تا به حال به برنامه شخصی اش فکر نکرده باشد، معمولاً ابتدا باید برخی ابزارهای مقدماتی را فراهم کند.

این ابزارها را میتوان در فهرست زیر یافت:

ابعاد مختلف زندگی ام را بشناسم و به آن فکر کنم و برای هر بعد برنامه و هدفی داشته باشم.
یادگیری اینکه چطور یاد بگیرم؟
چطور کتاب بخوانم؟
برنامه مطالعه داشته باشم یا به یک گروه مطالعه ملحق شوم.
بتوانم موضوعی را که خوانده ام، خلاصه کنم و به دیگران ارائه کنم.
از ارائه ام دفاع کنم و به ارائه های دیگر انتقاد سازنده ارائه دهم.
اگر تعارضی پیش آمد، آن را مدیریت کنم.
درک را از کتابم با درک دوستم از کتابش مخلوط کنم و با هم یک ارائه مفصل تر انجام دهیم. با هم از ارائه مان دفاع کنیم.
مسئله ها را ببینم و برای حل آنها روشها را بدانم.
حل هایم برای مسئله ها را ارائه و از آنها دفاع کنم، در عین حال انتقادها را بشنوم و دفاع معقول کنم.
این کارهای ساده است که به کارکنان رفتارهای مناسب و مورد نیاز در اجتماع و محیط کار را نشان میدهد. از اینجا تمرین لازم است. آنها مرتبا باید مسائل روزمره کار و زندگی شان را به همین ترتیب حل و فصل کنند.

با درک و جاافتادن این مباحث، نیازهای گام بعدی مطرح میشود. این آغاز توسعه فردی است و از اینجا کار سازمان سخت تر میشود. نیروهای آگاه و توانمندی دارد که حالا نیازهای خود را میفهمند و از سازمان مطالبه میکنند. در مقابل، آنها میدانند که کدام بخش از اهداف و آرزوهایشان مربوط به سازمان است. برای آن تلاش میکنند و بخشی از نیازهای خود را در بیرون از سازمان جستجو میکنند.

به این ترتیب، کارکنان توانمند نیاز به تعامل، به حل مسئله و مدیریت تعارض و مواردی از این دست را درک کرده و آنها را در کار و زندگی شان به کا رمیبرند.

به نظرم این یک برنامه خلاصه، برای شروع توانمند سازی است.

تحقیقات نشان داده که کارکنان توانمند، کمتر غر میزنند و بیشتر میسازند. آنها زندگی خوش تری دارند و ممکن است سازمان را ترک کنند، اما حتی به هنگام ترک یا ماندن در سازمان هم میدانند که چرا این کار را انجام میدهند. این دستاورد ارزشمندی هم برای سازمان هم برای افراد خواهد بود.
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد