درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 28 آبان 1396 - 20:44   

آیفون X جدید و اعتیاد پنهان شده در آن

  آیفون X جدید و اعتیاد پنهان شده در آن


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب  مدیرکل دفتر وزارتی و سرپرست دفتر روابط عمومی وزارت نیرو

  انتصاب مدیرکل دفتر وزارتی و سرپرست دفتر روابط عمومی وزارت نیرو


ادامه ادامه مطلب دو

زمانی که «ماوس» برای کامپیوتر اختراع شد

  زمانی که «ماوس» برای کامپیوتر اختراع شد


ادامه ادامه مطلب سه

آداب ارتباطی امام رضا (ع)

  آداب ارتباطی امام رضا (ع)


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مقایسه یک نگاه و دو عملکرد
  آداب ارتباطی امام رضا (ع)
  روابط عمومی، رسانه و مدیریت بحران
  سیرۀ ارتباطی امام رضا (ع) از مدینه تا مرو
  استراتژی خلاقانه روابط عمومی با افزایش نرخ حضور دانش آموزان
  نقش رسانه های اجتماعی در پیامدهای زلزله
  تسهیلات حمایتی بانک ملی ایران برای خوداشتغالی و مشاغل خانگی
  هشدار بانک ملی ایران نسبت به شگردهای جدید کلاهبرداران
  اخلاق حرفه ای در حوزه روابط عمومی و عملکردهای آن
  جایگاه خلاقیت در عملکرد سازمانها و توسعه جامعه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5979صفحه نخست » خبر یکشنبه، 20 مهر 1392 - 16:15
گزارش کارگاه آموزشی برنامه‌‌‌ریزی و گزارش عملکرد در روابط‌عمومی
کارگاه آموزشی "برنامه‌‌‌ریزی و گزارش عملکرد در روابط‌عمومی" روز پنجشنبه 18مهرماه سال جاری در سازمان ایرانی مجامع بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.
  

کارگاه آموزشی "برنامه‌‌‌ریزی و گزارش عملکرد در روابط‌عمومی" روز پنجشنبه 18مهرماه سال جاری در سازمان ایرانی مجامع بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی دکتر مهدخت بروجردی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی در دو بخش به صحبت پرداخت، در بخش اول به برنامه‌ریزی و تحقیقات در روابط‌عمومی‌ها پرداخت و گفت: در روابط‌عمومی‌ها ارزیابی و برنامه‌ریزی باید بر مبنای تحقیق و برنامه‌ریزی صورت گیرد، حتی در روابط‌عمومی واحدی به نام تحقیقات داریم که متاسفانه در خیلی از سازمان‌ها نامی از آن نیست.
وی عنوان کرد: دولت باید برای همه روابط‌عمومی‌ها کلاس روش تحقیق بگذارد تا روابط‌عمومی‌ها با بخش‌هایی همچون مسئله چگونه تعریف شود، اهداف، سوالات، فرضیه ها و آزمون‌های آماری آشنا شوند. اگر برنامه‌ریزی مبنای علمی داشته باشد و اصول روش تحقیق را بشناسیم و بودجه بر آن اساس تنظیم شود مشکلات به حداقل می‌رسد.
دکتر بروجردی علوی کار برنامه‌ریزی را بر اساس مبنا و داده‌ها ذکر کرد و تحقیق را به دو بخش کمی و کیفی تقسیم کرد و گفت: کمی همان عدد و رقم است همانند پیمایش، تحلیل محتوا (که هم کمی و هم کیفی است)، چگونه نمونه‌گیری کنیم و انواع نمونه‌گیری را بدانیم که نمونه‌گیری تصادفی بهترین نوع آن است، اما در تحقیق کیفی دیگر دانستن آمار نیاز نیست اما باید بدانیم مصاحبه‌شونده چه می‌گوید که از یک جهاتی راحت‌تر از کمی است و سخت‌ترین تحقیق کیفی، تحلیل گفتمان است؛ به طور نمونه این سخن شما در این فضا چگونه تعبیر می‌شود.
دکتر بروجردی در بخشی از صحبت‌هایش تحلیل گفتمان را سخت ترین نوع تحقیق دانست و گفت: تحلیل گفتمان به این دلیل کار مشکلی است که باید صحبت‌های مصاحبه‌شونده را تحلیل کرد و اطلاعات کافی هم در آن موضوع داشت.
ایشان به نکات ریزی که از مصاحبه شونده گرفته می‌شود اشاره کردند و گفتند: همیشه جهت در سوال باید مشخص باشد، سوال‌های مرکب طرح نشود، جواب سوال‌ها حساسیت برانگیز نباشد و مدیران را ناراحت نکند.
دکتر بروجردی در ادامه به نکاتی پیرامون روابط‌عمومی‌ها اشاره کرد و عنوان نمود: روابط‌عمومی که در سبز به مدیر نشان دهد و نکات منفی سازمان را به مدیر نگوید روابط‌عمومی نیست، روابط‌عمومی خوب وکیل‌مدافع مردم در داخل سازمان و وکیل مدافع سازمان در بین مردم است؛ روابط‌عمومی کاری سخت‌تر از خبرنگاری است زیرا جدا از تهیه خبر باید خبر را تحلیل کرده و به طور شفاف به مدیر سازمان انتقال دهد.
وی گفت: روابط‌عمومی‌ها باید بدانند چگونه ایرادات را به مدیر بگویند تا قبول کند و بپذیرد. ما همیشه باید ایرادات و نقدها را به مدیر گفته حتی اگر آن را قبول ندارد و نمی‌خواهد آن نقص را برطرف کند و اگر به مرور گفته این ذهنیت ساخته شده و اگر با تحلیل و آمار بگوییم با دیدن حاصل نتایج حتماً قانع می‌شود، الگوی قیچی تغییر، برای قانع کردن مدیر همیشه جواب می‌دهد که ابتدا از او تعریف کرده و سپس از او تغییرات را بخواهیم.
دکتر بروجردی افزود: در هر ارتباطی باید اول نکات مثبت و سپس نکات منفی را بیان کرد. ما چون در ایران ادبیات بومی برای روابط‌عمومی نداریم در این‌صورت هر روابط‌عمومی باید با الگوی مدیر خود کار کند.
دبیر کمیته علمی همایش زن و روابط‌عمومی در بخش دوم کارگاه به گزارش عملکرد در روابط‌عمومی پرداخت و در این خصوص به باز کردن شاخص‌ها و تهیه یک گزارش عملکرد خوب اشاره کردند و به نکات اصلی گزارش عملکرد پرداخت و گفت: دو نکته اساسی جهت تهیه گزارش عملکرد لازم است یکی پیگیری درخواست اطلاعات و دیگری ساختن شاخص‌هایی برای گزارش‌عملکرد، مدیران ما همیشه به کیفیت اهمیت می‌دهند نه کمیت؛ تهیه و تولید این شاخص‌ها با کمک مدیران باید صورت گیرد که توسط مدیران‌ارشد تائید می‌شود.
گزارش عملکردها را همه مسئولان خصوصاً نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خوانند. شاخص‌ها را براساس اهمیت وارد کرده که بازه زمانی شاخص هم باید مشخص باشد. در گزارش عملکرد، الگوی رویکرد اطلاع‌رسان خوب جواب می‌دهد.
گزارش عملکرد‌ها در حداقل هزینه و حداقل صفحه است و نباید نقاط ضعف سازمان را با رنگ و لعاب بپوشانیم، از عکس هم بسیار کم استفاده شود آن هم عکس‌های خاطره‌ساز را در آخر آورده، باید از یک رنگ سازمانی استفاده شود.
گزارش‌عملکرد رپورتاژ آگهی و تبلیغ نیست بلکه عملکرد سازمان را با آمار نشان می‌دهیم، تیراژ چاپ حداقل باشد و هزینه‌ها خیلی شفاف ذکر شود، ویراستاری و نحوه نگارش هم به اندازه اعداد و ارقام مهم است، کسانی که گزارش عملکرد می‌دهند باید مفاهیم آن را بدانند.
دکتر بروجردی در انتهای کارگاه با جواب دادن به سوال‌های شرکت‌کنندگان، راه‌کارهایی را هم ارائه دادند.
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آداب ارتباطی امام رضا (ع)


  آیفون X جدید و اعتیاد پنهان شده در آن


  اخلاق حرفه ای در حوزه روابط عمومی و عملکردهای آن


  روابط عمومی، رسانه و مدیریت بحران


  جایگاه خلاقیت در عملکرد سازمانها و توسعه جامعه


  لینه‌کر و رزنامه‌نگار زن روسیه مجری برنامه قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روسیه انتخاب شدند


  سیرۀ ارتباطی امام رضا (ع) از مدینه تا مرو


  روابط عمومی پرسپولیس و خبرنگاران پرسپولیسی دست به کار می‌شوند


  نقش رسانه های اجتماعی در پیامدهای زلزله


  استراتژی خلاقانه روابط عمومی با افزایش نرخ حضور دانش آموزان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: انتشار ویژه نامه چهاردهمین کنفرانس روابط عمومی ایران