درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:51   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5903صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 18 مهر 1392 - 05:31
اعتراض به کم کاری روابط عمومی سایپا
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مهندس نعمت اله پوستین دوز، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس که سال ها چهره موفق صنعتی و مدیر گروه خودروسازی سایپا بوده و شاخص های صنعتی و اقتصادی و مالی این شرکت  طی مدیریت ایشان با موفقیت ها و رشد قابل توجهی همراه بوده و تولید و فروش و صادرات خودرو، در دوره مدیریت ایشان، به اوج خود رسیده بود، از مرداد ماه 92 بازداشت شده و متاسفانه قبل از این که حکم نهایی در مورد ایشان صادر شود،‌ هدف تخریب های گوناگون برخی گروه های سیاسی و رسانه ها قرار گرفته است.

به گزارش شارا به نقل از بولتن نیوز، برخی رسانه ها درمورد دلایل بازداشت ایشان، از  انتقال مبالغ قابل توجهی پول خبر داده اند که به گفته ایشان به خاطر پرداخت بدهی شرکت در امارات بوده و  احتمالا به خاطر تغییر فضای کسب وکار در شرایط تحریم های بانکی و مشکلات نقل و انتقال بانکی و ارزی، چنین اقدامی صورت گرفته است
اما جالب این است که رسانه ها بلافاصله موضوع نقل و انتقال پول و گزارش تحقیق و تفحص سایپا و نتایج آن را به وابستگی آقای پوستین دوز به لیدر جریان انحرافی نسبت داده اند وبا برداشت و تحلیل های سیاسی، حقوق این مدیر صنعتی موفق کشور را به عنوان یک شهروند نادیده گرفته و با انواع تهمت ها و تخریب ها،‌ سعی دارند  که جو سیاسی و رسانه ای خاصی علیه ایشان ایجاد نمایند.
این در حالیست که اگر انتقاد یا حاشیه های سیاسی جریان انحرافی و عملکرد دولت قبلی مورد توجه این رسانه ها و فعالان سیاسی است، شایسته نیست که حقوق یک انسان و مدیر صنعتی که عملکرد وی قابل بررسی در تمام اسناد و مدارک موجود در سایپا و شرکت ملی مس است، ‌نادیده گرفته شود و ایشان همچنان تحت فشارهای گوناگون قرار گیرند.

طبق آنچه که در برخی رسانه ها منتشر شده،‌ ظاهرا آقای پوستین دوز در آخرین روزهای کاری دولت احمدی نژاد،  قصد مسافرت به ارمنستان را داشته که در فرودگاه متوجه می‌شود ممنوع الخروج است و علت ممنوع الخروج بودن این مدیر، موضوع جابه جایی  وجوه نقد بوده است.
براین اساس،‌چنانچه دلیل این جابجایی پول،‌ براساس شرایط کنونی اقتصاد کشور و تحریم های بانکی و تغییر فضای کسب وکار باشد، لازم است اجازه داده شود که نهادهای نظارتی،‌ رسیدگی لازم را در مورد عملکرد این مدیر دلسوز و موفق صنعتی کشور انجام دهند و تا زمانی که پرونده در حال بررسی است تا میزان مسوولیت یا خطای احتمالی مشخص شود، نباید حقوق ایشان نادیده گرفته شود و انواع افتراها و توهین ها و تخریب ها را علیه ایشان منتشر کنند.
شایسته است همان گونه که مقامات قضایی و نهادهای نظارتی کشور بارها اعلام کرده اند، ‌آبروی مومنان و کسانی که جرمشان در دادگاه صالحه ثابت نشده، حفظ شود و تا زمانی که جرمی ثابت نشده حقوق شهروندی ایشان رعایت شود و اجازه ندهند که تخریب و فشار وفضاسازی علیه ایشان ادامه یابد.
اگر موضوع جریان انحرافی یا عملکرد برخی مدیران و مسوولان دولت قبلی، ملاک ارزیابی عملکرد میانی دولت و مدیران صنعتی کشور قرار گیرد، و هر کسی را منتسب به جریان انحرافی کنند، باعث ایجاد فشار مضاعف بر متهم خواهد بود و عملا مسیر بررسی و ارزیابی پرونده را دچار خدشه و عدم شفافیت می کند و انصاف و قانون مداری و حفظ آبروی مومنان و اخلاق اسلامی و حقوق شهروندی را به حاشیه می برد.

باید اجازه داده شود که مقامات قضایی، پرونده  این مدیر صنعتی را در شرایطی مناسب بررسی نمایند.
کسانی که به امور اقتصادی ومالی و دور زدن تحریم ها و مسائل مختلف ارزی و انتقال پول در شرایط یکی دوساله اخیر آشنا هستند و به مشکلات تغییر فضای کسب وکار یکی دوساله اخیر آگاه هستند، به خوبی می دانند که شرکت های صنعتی،‌ در مواردی به انتقال وجوه نقد و تجارت چمدانی اقدام می کنند تا قادر به انجام معاملات و پرداخت بدهی ها باشند و لذا تا روشن شدن موضوع و ارائه مدارک مورد نظر دادگاه، نباید حقوق یک انسان که سال ها برای صنعت کشور زحمت و تلاش داشته است نادیده گرفته شود.
مگر یک مدیر صنعتی که در راس بزرگترین شرکت های صنعتی کشور با گرفتاری های پیچیده آن انجام وظیفه و مسوولیت داشته اند، چه انتظاری از مدیران کلان کشور و مردم و گروه های سیاسی دارند و چه هدفی را در زندگی دنبال می کنند؟!
چرا عده ای به خود اجازه می دهند که با حاشیه سازی برای این مدیر موفق صنعتی و به خصوص ربط دادن ایشان به جریان انحرافی، زمینه افزایش فشار علیه ایشان و ایجاد ابهام و تردید و سوال را افزایش دهند؟

آیا درست است که  برخی رسانه ها این گونه مطرح کنند که آقای پوستین دوز به دلیل قرابت  با لیدر حلقه انحرافی در دولت دهم به مدیریت یکی از شرکت های مهم صنعتی کشور رسیده  و به علت افشای تخلفات گسترده که در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از آن شرکت هم به آنها اشاره شده بود، از این شرکت کنار گذاشته شده و سپس به یک شرکت پول‌ساز معدنی منتقل شد اما تخلفات وی در این شرکت هم ادامه یافت و نهایتا دستگیر شد!؟
اتهام ایشان در کدام محکمه قانونی به نتیجه نهایی رسیده و اسناد مالی و عملکرد اقتصادی و صنعتی وی چگونه بررسی شده که  چنین نتیجه گیری می کنند؟
آیا در تقدیر از سال ها تلاش ایشان در سایپا که تولید خودرو را به سالانه 600 تا 800 هزار دستگاه رسانده و با موفقیت در صادرات خودرو،‌ پرچم و فرهنگ و نام جمهوری اسلامی را در کشورهای دیگر مطرح ساخته است و همه شاخص های مالی و اقتصادی و صنعتی از موفقیت های عملکرد ایشان، این است که با تخریب شدید ایشان و نادیده گرفتن آبروی یک مومن و حقوق شهروندی ایشان،‌قبل از اعلام حکم نهایی، تا این درجه او را تخریب کنند؟
آیا درست است در شرایطی که ایشان  در بازداشت به سر می برد و دولت احمدی نژاد نیز به پایان کار خود رسیده و جریان انحرافی نیز به حاشیه رفته است، بدون این که به ایشان اجازه دهند در رسانه ها از خود دفاع کند،  انواع افتراها و تهمت ها و وابستگی های سیاسی و نقل و انتقال پول به نفع گروه های سیاسی را به ایشان نسبت دهند؟!

به فرموده امام حسین علیه السلام، اگر مرد نیستید لااقل آزاده باشید و رسم آزادگی این است که حقوق افراد، آبروی مومنان و حقوق شهروندی را در نظر بگیریم و قبل از این که دادگاه به نتیجه بررسی ها و حکم نهایی دست نیافته، حقوق یک انسان یک مومن یک مدیر صنعتی موفق را رعایت کنیم.
به یاد آوریم که شعار مهم دکتر حسن روحانی رئیس جمهور برآمده از آرای مردم در حماسه 24 خرداد،‌این بود که ما داس دستمان نمی گیریم تا همه را قطع کنیم!
براین اساس، مشخص نیست که چرا عده ای به جای دولت، تصمیم گرفته اند تا مدیران صنعتی را تنبیه کنند !  زیرا برخی مدیران صنعتی موفق  از جمله مهندس پوستین دوز در شرایط سخت، سیاست های ناکارآمد اقتصادی و سوء مدیریت های داخلی و تحریم های خارجی و...  سکان مدیریت شرکت های بزرگ و سرنوشت ساز صنعتی کشور را رها نکردند و سختی ها را تحمل کردند و از انواع راه ها برای حفظ تولید کشور استفاده نمودند  و امروز مشخص نیست که چرا بلافاصله پس از انتخابات و تغییر دولت و کناره گیری دولت و جریان انحرافی، عده ای می خواهند به جای تسویه حساب با دولت قبلی، با مدیران موفق صنعتی کشور که افرادی مستقل و توانمند بودند، تسویه حساب نمایند!؟
آیا این درست است که به جای بزرگترها،  افرادی مانند پوستین دوز که مدیر مستقل  سیاسی است را با وابسته خواندن به لیدر جریان انحرافی اینگونه هدف قرار دهند؟


سوال مهم این است که چرا دایره حقوقی شرکت مس،‌ قبل از این که جرم آقای پوستین دوز بررسی شود و حکم قانونی علیه ایشان صادر شود، در ارتباط با رسانه ها و پاسخ به آنها و شفاف سازی رسانه ها برای جلوگیری از تخریب ایشان کاری انجام نداده است.


چرا شرکت سایپا و روابط عمومی آن بابت سال های خدمت آقای پوستین دوز،‌اقدام به اطلاع رسانی و انتشار شاخص ها و گزارش های عملکرد ایشان نمی کند تا یک مدیر صنعتی، در تنهایی و مظلومیت،‌ آماج حرکت های تند برخی رسانه ها و فعالان سیاسی قرار نگیرد؟
چگونه عده ای به خود اجازه داده اند که قبل از این که حکم قانونی علیه ایشان صادر شود انواع اخبار و تخریب ها و عکس و توضیح در مورد ایشان در رسانه های مختلف منتشر کنند وایشان را تا این درجه تخریب کنند.

انتظار می رود  که دولت تدبیر و امید که با شعار حمایت از تولید وصنعت، دفاع ازمدیران صنعتی و شایسته و با کفایت صنعتی کشور، وارد حوزه مسوولیت سنگین اجرایی کشور شده است مانع تضییع حقوق مدیران صنعتی شود و حداقل به عنوان یک انسان و شهروند جمهوری اسلامی، اجازه ندهد که حقوق ایشان پایمال شود. 
پوستین دوز انتظار ندارد تمام کسانی که به نوعی در جریان تلاش های او بوده اند از ایشان دفاع کنند اما حداقل انتظار این است که دایره حقوقی شرکت هایی که برای آنها کار می کرده به عنوان دفاع از کارکنان خود،‌ کاری انجام دهند و گزارش عملکرد وشفافیت مالی ایشان را منتشر کنند ومسوولان دولت قبل نیز اگر نکته ای دارند که از او دفاع می کند، مطرح کنند و گزارش دهند و درخواست برگزاری جلسات عادلانه حقوقی و فنی و تخصصی داشته باشند.
چگونه می توانیم کسی که تا دیروز در تمام رسانه ها،‌دائم در حال گزارش در مورد تولید و خدمات پس از فروش خودرو به مردم و رسانه ها بوده و عکس و خبر و عملکردش پیش روی همه ماست کنار بگذاریم و فراموش کنیم و از او دفاع نکنیم و خواستار رعایت عدالت و حفظ حقوق شهروندی برای ایشان نباشیم.
اگر دولت جمهوری اسلامی داس به دست نگرفته و به دنبال استفاده از مدیران شایسته در بخش های اقتصادی و صنعتی  و مدیریت اجرایی کشور است لازم است که زمینه دفاع از عملکرد مدیران خود را فراهم کند و اجازه ندهد که عده ای مدیران قبلی را به راحتی تخریب کنند.
اگر قرار باشد که نسبت به مدیران صنعتی این گونه بی تفاوت باشیم و به جای تقدیر از آنها،‌ایشان را در تنهایی و در شرایطی که دراوج حمله های انتقادی هستند رها کنیم، چگونه انتظار داریم که انگیزه مردان صنعتی کشور در شرایط تحریم و شرایط سخت سال های پیش رو، برای اقتصاد و صنعت کشور جانفشانی کنند؟
وقتی پوستین دوز را در روزهای مدیریت خود در شرکت سایپا ملاقات کردیم،  احساس کردیم که به خاطر زحمت زیاد در سایپا،‌ در شرایط تحریم و تغییر فضای کسب و کار و فشارهای وارده،‌ به پوست و استخوان تبدیل شده است و او غیرتمندانه ایستاده بود و دشمنانش با هر اقدامی که گفتنش جایز نیست با او مقابله می کردند و این سوال برای ما مطرح بود که مقاومت یک مدیر تا کجا باید ادامه یابد تا آبروی و عزت خود را حفظ کند!
همه کسانی که در کوران مشکلات تحریم، تغییر فضای کسب وکار، چالش های سیاست خارجی، درگیری ها و اختلافات سیاسی و.... به صنعت کشور خدمت کرده اند و شرکت های بزرگ را به اوج تولید و سرمایه گذاری ودرآمد واشتغال زایی رسانده اند و رضایت مشتریان وشهروندان را موجب شده اند، انتظار دارند که به خاطر اجرای سیاست های کلان دولت و مصوبات و برنامه های دولت، مورد حمایت قرار گیرند و با تغییر دولت و تغییر فضای کسب وکار، و به خاطر برخی مسائل و حاشیه ها و بداخلاقی های سیاسی متداول بین گروه های سیاسی، هدف قرار نگیرند.
مدیران صنعتی، طی سلسله مراتب سازمانی و دولتی، موظف به اجرای مصوبات دولت و دستورات سازمان های بالادستی و اجرای سیاست های اجرایی بوده اند و لذا قبل از این که قصور یک مدیر صنعتی مشخص شود و میزان دخالت و مسوولیت او به طور شفاف  تعیین گردد، نباید آماج حملات و تخریب های برخی افراد و رسانه ها قرار گیرد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد