درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 16:33   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5847صفحه نخست » سه شنبه، 16 مهر 1392 - 08:01
یک اقدام عجولانه و سرانجام مبهم موزه چاپ
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
  
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- موزه صنعت چاپ کتابخانه مجلس شورای اسلامی بهمن ماه سال گذشته با تغییر ریاست این کتابخانه به دلیل کمبود جا به ساختمان قدیم کتابخانه ملی انتقال یافت،‌اما ۷ ماه از این انتقال می‌گذرد،‌ ولی هنوز خبری از راه‌اندازی موزه چاپ نیست.
به گزارش شارا به نقل از تسنیم،‌ بهمن ماه سال گذشته هنوز مدت زمان زیادی از تغییر مدیریت کتابخانه مجلس شورای اسلامی نگذشته بود که محمد رجبی مدیر جدید این کتابخانه دستور انتقال موزه چاپ که در زمان مدیریت رسول جعفریان با صرف هزینه‌های بسیار تأسیس شده و وارد یکمین سال حضور در کتابخانه مجلس شده بود،‌ را به کتابخانه ملی صادر کرد.

این انتقال در حالی انجام می‌شد که از همان ابتدا تنی چند از کارکنان کتابخانه مجلس در گفت‌وگو با تسنیم نارضایتی خود را از این انتقال اعلام کردند. در رأس کسانی که از این انتقال ناراضی بودند،‌ اسماعیل دمیرچی بانی اصلی تشکیل و افتتاح موزه بود. وی حتی مسئولان کتابخانه را تهدید به بازگرداندن دستگاه‌ها و ماشین‌آلات به صاحبان اصلی کرد. چرا که معتقد بود انتقال این دستگاه‌ها به مکانی دیگر به لحاظ اینکه صاحبان اصلی آن‌ها را به صورت امانی در اختیار کتابخانه مجلس قرار داده‌اند به لحاظ قانونی دارای اشکال است.

دمیرچی عنوان می‌کرد:‌ تک‌تک قطعات این دستگاه‌ها را به زحمت فراوان به این کتابخانه منتقل کرده‌ام و بسیاری از این دستگاه‌ها امانت چاپخانه‌ها و پیشکسوتان عرصه چاپ به کتابخانه مجلس شورای اسلامی است،‌ بنابراین تصورم این است که نباید امانت را به جای دیگری منتقل کرد.
اما به هر حال مدیر روابط عمومی کتابخانه مجلی شورای اسلامی دلیل این امر را نبود فضای مناسب برای نگهداری عنوان کرد و گفت:‌ موزه چاپ به صورت موقت در مدت 5 سال به ساختمان قدیم کتابخانه ملی در خیابان سی تیر منتقل می‌شود‌، تفاهم‌نامه ها امضا شد و دراسفند ماه 91 ماشین‌آلات به صورت کامل به حیاط این ساختمان در 30 تیر منتقل شد.

از آن زمان تاکنون نه تنها خبری از موزه چاپ نبود،‌ بلکه دستگاه‌ها و ماشین‌آلات میلیونی این موزه که بسیاری از آن‌ها از کشورهای اروپایی خریداری شده و یا امانتی از طرف دلسوزان این عرصه بود،‌ در حیاط این ساختمان رها شده بود. رسانه‌ها و مطبوعات فراوانی در طول این مدت انتقادهایی را به کتابخانه مجلس وارد کردند که اکثر این انتقاد ها بدون پاسخ از سوی مسئولان باقی ماند. تا اینکه شهریور ماه سال جاری حیدری مدیرجدید روابط عمومی کتابخانه مجلس از افتتاح این کتابخانه در مهر ماه خبر داد.

حال مهر ماه آمده است و روزهای آن به سرعت سپری می‌شود ولی هنوز خبری از افتتاح موزه صنعت چاپ نیست، به نظر می رسد ضرورت تنها موزه چاپ ایران و اهمیتی که این موزه می‌تواند در شناسایی گذشته فرهنگ مکتوب ما ایفا کند،‌ چندان در اولیت کاری برنامه‌های مسئولان کتابخانه ملی و مجلس قرار ندارد.
البته محمد رجبی رئیس کتابخانه مجلس در پاسخ به پیگیری خبرگزاری تسنیم مبنی بر زمان افتتاح موزه صنعت چاپ می گوید:‌ در تلاش هستیم تا موزه چاپ را در هفته کتاب با کمک کتابخانه ملی افتتاح کنیم.
کیوان شیرویی مدیریت موزه صنعت چاپ نیز در این زمینه می‌گوید: طبق تفاهم نامه امضا شده فی‌مابین دو کتابخانه،‌ قرار بود ساماندهی و افتتاح این موزه توسط سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی جمهوری اسلامی ایران انجام شود،‌ اما کمبود اعتبار موجب تاخیر در آن شد. بنابراین اخیراً‌ درجلسه‌ای میان دو روئسای کتابخانه‌ها تصمیم گرفته شده،‌ تا با تأمین اعتبار از سوی دو طرف، این موزه دوباره راه‌اندازی شود.

گفنتی است، طی روزهای اخیر ماشین‌آلات و دستگاه‌های چاپ که به مدت 7 ماه در فضای آزاد و بدور از استاندارد رها شده بودند،‌ به داخل ساختمان قدیم کتابخانه ملی برده شده‌اند،‌ حال باید دید این بار وعده مسئولان برلای افتتاح موزه صنعت چاپ محقق خواهد شد یا خیر؟.
با توجه به سابقه 200 سال صنعت چاپ که نقش کاملاً مؤثر و افتخارآمیزی در بیداری ملت‌های خاورمیانه، مشرق زمین و انقلاب مشروطه ایران داراست. آیا می‌توان در پی جبران اشتباه گذشتگان این عرصه که بدون مشورت با متخصصین این حرفه و سازمان میراث فرهنگی کشور در از بین بردن وسائل، اجناس و ماشین آلات قدیمی خود اقدامی ناآگاهانه و عجولانۀ انجام دادند؛ بطوری که وسائل و ماشین آلات آنتیک خود را که هویت شغلی، هنری، فرهنگی ایشان بوده، جهت بدست آوردن مختصر «مادیات» و یا «محلِ» این ماشین آلات که جایگاه فیزیکی آن‌ها را تسخیر کرده بود، را به دست اوراقچی و خریداران ضایعات سپردند و این جواهرات فرهنگی و روح‌دار گرانبها را، بدون اینکه اطلاع داشته باشند ازصحنۀ روزگارمحو نمودند.برآییم؟
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد