درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 15:17   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5800صفحه نخست » دوشنبه، 15 مهر 1392 - 07:59
کتاب «۱۰۰ آگهی مطبوعات» رونمایی ‌می‌شود
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - کتاب «۱۰۰ آگهی مطبوعات» که به بررسی آگهی‌های تبلیغاتی دهه ۲۰ تا ۵۰ شمسی در ایران می‌پردازد با سخنرانی کامران کاتوزیان، محسن میرزایی، مجید بلوچ و شمس لنگرودی در خانه هنرمندان رونمایی می‌شود.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب «۱۰۰ آگهی مطبوعات» به تالیف فرشید پارسی‌کیا، روز ۲۷ مهر در گالری بهار خانهٔ هنرمندان ایران با حضور و سخنرانی کامران کاتوزیان، محسن میرزایی، مجید بلوچ، آرش تنهایی و شمس لنگرودی رونمایی می‌شود.
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی «ایده»، فرشید پارسی‌کیا هنرمند و مدرس گرافیک درباره این کتاب گفت: محتوای این کتاب درباره تاریخ گرافیک تبلیغاتی در ایران است و در این کتاب تاریخ گرافیک تبلیغاتی ایران مرور شده است. ۱۰۰ آگهی مطبوعاتی نوآور که در سال‌های ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ در مطبوعات منتشر شده‌اند، در این کتاب بازنشر و معرفی می‌شوند.
وی افزود: هدف من از گردآوری این کتاب تاریخ‌نگاری است و به همین دلیل چون برای انتشار نشریات از فعل «طبع شدن» استفاده می‌شد من عنوان «آگهی مطبوعات» را برای کتاب انتخاب کردم. پیش از کتاب «۱۰۰آگهی مطبوعات» دو اثر مشابه هم منتشر شده است، اما این دو به دلیل عدم دسترسی به منابع توسط نویسندگانشان اشکالاتی دارند. به عنوان مثال در یکی از این دو کتاب درج شده که نخستین آگهی مطبوعاتی در شماره ۶ روزنامه «وقایع اتفاقیه» منتشر شده است، در صورتی که این دومین آگهی است و نخستین آن در سومین شماره این روزنامه منتشر شده بود.
این مدرس گرافیک در ادامه اظهار کرد: اوج جریان آگهی مطبوعاتی در ایران با تاسیس دو موسسه «آوانگارد» با مدیریت کامران کاتوزیان و «فاکوپا» با مدیریت فرهاد هرمزی شروع می‌شود. با وجود آنکه هرمزی چندین سال است که از دنیا رفته، اما بازهم بدون ‌شک فعال‌ترین و مهم‌ترین تبلیغات‌چی در ایران، حتی در دهه اخیر است.

پارسی‌کیا درباره نقطه شروع تاریخ‌نگاری این کتاب توضیح داد: من مباحث کتاب «۱۰۰آگهی مطبوعات» را از جریان ارتباط بصری در ایران و جریان‌های ارتباطی از دوره پیشاآریایی شروع کردم. در واقع این بخش یک بسترسازی برای محتوای بخش دوم کتاب است.
وی درباره کار پژوهشی خود در این کتاب، گفت: من مقداری روزنامه قدیمی در آرشیو و کتابخانه شخصی خودم داشتم و در مقطعی نیز با زحمت و صرف هزینه بسیار هفت هزار آگهی مطبوعاتی از سال ۱۳۲۰ تا سال ۱۳۵۷ را جمع‌آوری کردم. پیدا کردن اصل روزنامه‌هایی که این آگهی‌ها در آن‌ها منتشر شده بودند، بیشترین زمان و انرژی را از من گرفت.
پارسی‌کیا همچنین به انتشار اسنادی در کتاب اشاره کرد: از بین اسناد جمع‌آوری شده نزدیک به ۱۰۰ آژانس تبلیغاتی را شناسایی و از بین این‌ها نیز نام طراحان همکار این آژانس‌ها را پیدا کردم. همچنین از میان امضای موجود در آگهی‌ها توانستم نام چندتن از طراحان شعارهای تبلیغاتی را نیز بیابم. از بین این هفت هزار، ابتدا نزدیک به ۴۵۰ آگهی را که از نظر طراحی گرافیک در زمان خود جذاب و در تکنیک نوآور بودند و البته شعار تبلیغی خوبی داشتند، برای درج در کتاب انتخاب کردم و در ‌‌نهایت از بین این آگهی‌ها ۱۰۰ اثر در این کتاب منتشر شد. برای انتخاب نهایی این ۱۰۰ آگهی از کمک‌های فکری آرش تنهایی و ایمان ملاجعفری نیز بهره بردم.
پارسی‌کیا در پایان از انتشارات «ایده» به عنوان ناشر کتاب، یاد کرد و گفت: این کتاب روز ۲۷ مهر در گالری بهار خانه هنرمندان همزمان با جشن پنج سالگی «ایده» با حضور و سخنرانی کامران کاتوزیان، محسن میرزایی، مجید بلوچ، آرش تنهایی و شمس لنگرودی رونمایی می‌شود.
فرشید پارسی‌کیا فارغ التحصیل رشته گرافیک است و هم‌اکنون مدرس گرافیک است. وی موسس گروه هنری پاراگراف و مدیر هنری نشریاتی چون «چیستا» و «دانش و مردم» بوده است.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد