درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 22:53   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5561صفحه نخست » یکشنبه، 7 مهر 1392 - 21:30
بررسی رابطه بین راهبرد و فرهنگ سازمانی
  

نویسنده:

محبوبه قریحه
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه خلیج فارس بوشهر

M_gharihe@yahoo.com

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در سالهای اخیر با رواج فرهنگ و راهبرد و عوامل موثر بر آنها سازمانها توانستند رابطه فرهنگ سازمانی و راهبرد  را به طور کامل درک کنند که این یک فرصت خوبی برای سازمانها می باشد و فرهنگ سازمانی و راهبرد با هم مرتبط هستند و فرهنگ سازمانی ترکیبی از مجموعه تعهدات و اعتقادات  وارزشهای مشترک بین سازمان است و راهبرد سازمان عبارت است از الگوی تصمیمات سازمان که بیانگر مشخص کننده هدفها و مقاصد سازمان و منشا سیاستهای اصلی و برنامه های سازمان برای رسیدن به این هدفها است . در این پژوهش پس از بررسی مقاله های جدید و جلوگیری از تکرار موارد مشابه به بررسی شاخص های موثر بر فرهنگ سازمانی  و هم چنین به ارائه مدلی مفهومی از عوامل موثر بر راهبرد  و فرهنگ و رابطه بین فرهنگ و راهبرد  مورد بررسی قرار گرفته است. شاخص های استخراج شده بر حسب  تعداد تکراربیشتر به نوآوری و کیفیت –تکنولوژی – خلاقیت – کنترل و بهره وری است و در بین این شاخص نوآوری و کیفیت از همه بیشتر تکرار شده است .      

                                                       

واژگان کلیدی : :راهبرد - فرهنگ سازمانی- فرهنگ

 

 مقدمه
آینده جهان در قرن 21 اکنده از رقابت توسعه ی بازارهای نوظهور-عوامل محیطی نامطمئن و رواج تکنولوژی های برتر وگسترش تجارت است. شرط توفیق در این میدان بهره گیری از فرصتها واستقبال از چالشهای پیش روی است .تمام این موارد ایجاب میکند که فرهنگ سازمانی ومحیط خوب شناخته شود تا بتوان با انتخاب راهبرد مناسب در دنیای رقابت باقی بماند . [18]فرهنگ سازمانی می توا ند درجه اش از ضعیف به قوی باشد سازمان ها ممکن است با در نظر گرفتن چیزهای دیگر مانند فرهنگ سازمانی به عنوان وسیله ای برای کمک به دستیابی به اهداف و به طور مؤثر برای پیاده سازی راهبرد  های موجود استفاده کنند. به منظور توسعه اهداف و مقاصد که مطابقت دارند با فرصت های زیست محیطی و تهدید بسیاری از سازمان ها مقدار افزایش  منابع را بازرسی و به فرآیند برنامه ریزی راهبردی تبدیل می کنند. در حالی که بسیاری از سازمان ها هم تلاش می کنند اما فرآیند برنامه ریزی راهبردی  با مشکلات بسیاری مواجه می شود و این هنگامی است که اعضای سازمان از اهداف یا راهبرد ناشی از برنامه ریزی فرآیند پشتیبانی نمی کند. شناسایی فرهنگ سازماتی و پاداش های رسمی به عنوان دو جنبه از سازمان است که مشوق برای اعضای سازمان نسبت به پذیرش و در نتیجه دستیابی به استراتژی جدید که به تازگی توسعه اهداف سازمانی  هستند. سیاست های جدید به ندرت کافی برای تغییر رفتار کارمند هستند زیرا فرهنگ سازمانی تعین کننده رفتار اصلی کارکنان است و مدیریت ارشد می تواند با کنترل ساختار پاداش رسمی سازمان تنها فرهنگ سازمانی را تحت تاثیر قرار دهد وعلاوه براین سازمانها درخلا زندگی نمی کنند بلکه در محیطی که رفتار وساختارهای انها را شکل میدهد فعالیت می نمایند.امروزه یکی از مشخصه های عرصه فعالیت سازمان رقابتی تر شدن ودر نتیجه ناپایداری ان است همراه با افزایش رقابت در بازار تصمیم گیری و سیاستگذاری برای حفظ بقا وکسب موفقیت پیچیده تر شده است در چنین شرایطی برنامه ریزی استراتژیک وانتخاب راهبرد مناسب برای سازمانها اهمیت خاصی پیدا کرده است .در واقع سازمانها به منزله ی سیستم باز نمی توانند بدون توجه به عوامل محیطی به حیات خود را ادامه دهند .لازمه رشد و بقای سازمانی درک و توجه به محیط و تجزیه وتحلیل ان ست. بنابراین سازگاری وانطباق با محیط شرط وضرورت اساسی بقاورشد ان تلقی میشود.اجرای راهبرد نیاز به زمینه مناسب در سازمان دارد.فرهنگ سازمانی بستر مناسبی که راهبرد بر مبنای ان تدوین و اجرامیشود. همچنین نتایج رفتارها واکنش واستراتژی های سازمان در برابر محیط به شکل گیری از فرهنگ سازمانی می انجامد. از این رو یکی از عوامل اصلی موفقیت موسسات و سازمانها و فرهنگ سازمانیشان است و فرهنگ سازمانی عامل حیاتی در تدوین و اجرا و پیاده سازی راهبردها است .تصمیمات و اقدامات و واکنش های محیطی خویش ارزش ها و باورها و اعتقاداتی کسب میکند که فرهنگ انها را شکل می دهد.

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد