درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 05:28   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5542صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 7 مهر 1392 - 08:36
آیا پینترست اعتیاد آور است؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - پینترست یک وب سایت شبکه اجتماعی، برای اشتراک‌ گذاری تصویر و عکس است که به کاربران، اجازه ایجاد و مدیریت مجموعه تصاویر با زمینه­ وقایع را می­‌دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پینترست که شبکه اجتماعی تخصصی اشتراک‌گذای عکس است بنا بر پژوهش‌های صورت گرفته اعتیادآور بیان شده است.

به گزارش شارا به نقل از «وبلاگ نیوز»، پینترست یک وب سایت شبکه اجتماعی، به سبک پین برد(pinboard برای اشتراک‌ گذاری تصویر و عکس است که به کاربران، اجازه ایجاد و مدیریت مجموعه تصاویر با زمینه­ وقایع، علایق و سرگرمی را می­‌دهد.

 

 به عبارت دیگر اعضا بر اساس علاقه خود تصاویر را به اصطلاح پین می­‌کنند. کاربران می­‌توانند در پین­‌بوردهای دیگر عکس جستجو کنند، آنرا در پین­‌بورد خود ری‌پین کرده یا در صورت لزوم لایک بزنند.

کارکرد پینترست از نامش پیداست، پینترست بر وزن «اینترست» یعنی جالب است و قسمت اول اسم یعنی «پین» هم دلالت بر سنجاق کردن و گیره زدن به عکس‌های در خورد توجه است.

این سایت توسط Ben Silbermann ، Paul Sciarra و Evan Sharp تاسیس شد و با Cold Brew Labs مدیریت می­شود و توسط یک گروه کوچک از کارآفرینان و سرمایه گذاران حمایت مالی می­شود.

به نظر می­رسد اعتیاد به پینترست به مانند یک ویروس گسترش یافته است. چرا فرهنگ اینترنت اینقدر مجذوبِ پین کردن شده است؟ کاربران پینترست ماهانه به طور متوسط ​​۹۸ دقیقه را در این سایت صرف می­کنند، در مقایسه با ۲.۵ ساعت در تامبلر و ۷ ساعت در فیس­بوک. ۸۰ درصد از پین­های پینترست، ری‌پین می­شوند در حالیکه تنها ۱.۴ درصد از توییت­ها، ری‌توییت می­شوند.

محبوبیت پررنگ پینترست

از سپتامبر ۲۰۱۱ تا فوریه ۲۰۱۲ ، بازدیدهای انحصاری ماهانه از سایت پینترست بالغ بر ۸۶۶ درصد رشد داشته است.  به علاوه از دسامبر ۲۰۱۱ تا ژانویه ۲۰۱۲ ، ۵۳ درصد رشد در بازدید از پینترست وجود داشته است.

چه چیز پینترست را تا این حد اعتیادآور ساخته است؟

طراحی: سلاح مخفی پینترست، سادگی در طراحی آن است؛ که اجازه پویش زیاد مطالب با حداقل تلاش و کمترین حواس­پرتی را می­دهد. شاید در تلاش برای هیپنوتیزم کردنِ کاربران، عکس‌ها بیشتر فضا را اشغال می­کنند، و نظرات و ری‌پین­ها به طور منظم زیر هر تصویر قرا گرفته­اند. تمام کلیدهای عمل، تا زمانی که مرور نشوند، پنهان باقی می­مانند.

جرم بحرانی: مجموعه­ها و بوردهای پینترست، اعتیاد اینترنتی به جمع­آوری تصاویر و مطالب را برآورده می­کنند. مشابه فیس‌بوک، پینترست برای تولید محتوا متکی به کاربران است. با تولیدِ محتوای بیشتر، کاربران بیشتری در سایت رفت و آمد می­کنند.

مأمن: بسیاری از کاربران اینترنت از خسته­کننده بودن فیس‌بوک و توییتر رنج می‌برند. پینترست به پناهگاهی از تندیس‌های ارتباط، اعلام حضورها (check-ins) و عکس­های تعطیلات بدل شده است. به علاوه، بسیاری از کاربران آزادند تا در مورد چیزهایی که دوست دارند، عمومی­تر باشند؛ بدون نگرانی در مورد محتوای شخصی و یا سوالات خصوصی.

دسترسی: از نرم افزار تا مرورگر پلاگین، شما همیشه به پینترست دسترسی دارید. بر خلاف فیس‌بوک یا توییتر، برای پست گذاشتن مطلب لازم نیست که به وب سایت دسترسی داشته باشید. مرورگر “pin-it” پلاگین، مطالب را برای شما پین می­کند. بنابراین بدون توجه به اینکه شما در چه وب سایتی در حال گشت و گذار هستید، پینترست همیشه هست و شما را تشویق به پین­کردن می­کند.

معروف شدن: پینترست همچنین اجازه می­دهد تا شما در رسانه‌های اجتماعی معروف شوید. تمام پین‌های جدید در صفحه اول قرار می‌گیرد. پینترست به علاوه به طور خودکار، با فیس‌بوک­تان، دوستانتان را پیدا می­کند، تعداد دنبال کننده هایتان ن را گسترش می­دهد و به ری‌پین تشویق می‌کند.

من می­تونم انجامش بدم: هرکس که یک بورد تصویری را به دقت بررسی کرده است میل به خلاق‌تر بودن را داشته است. کاربران دوباره و دوباره به پینترست بازمی­گردند چون اندیشه­ی تلاش برای چیزی جدید، عنصر هیجان را ارائه می دهد. تابلوهای ایده نیزروحیه­ی اعتیادگونه­ی «من هم می­توانم انجامش بدم» را تشویق می­کنند.

مترجم: سمانه نوروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد