درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 28 بهمن 1397 - 18:59   

تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین

  تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد

  مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها

  نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی ادارات پیشوا
  حملات "خطرناک" هکرها به مؤسسات زیرساختی مهم در آلمان
  مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد
  کمپین های ایجاد شده در فضای مجازی چقدر تاثیرگذارند؟
  عملکرد صندوق پس انداز مسکن علامت چیست؟
  ناصر بزرگمهر: یک شیوه جدید اداره روزنامه؛ خبرنگاران سهام‌داران روزنامه‌ها
  منشور اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در روزنامه صمت
  نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها
  روابط عمومی، اتاق فکر و مغر متفکر یک سازمان در توسعه فعالیت ها و برنامه هاست
  برگزاری چالش نوآوری باز در بانک ملی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5400صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 2 مهر 1392 - 22:21
تحلیل نحوه بازنمایی بزه دیدگی زنان در روزنامه ها
  

 

 

تحلیل نحوه بازنمایی بزه دیدگی زنان در روزنامه ها


محمد فرجی ها
استادیار، گروه حقوق، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس
farajiha@modares.ac.ir

بهاره همت پور
کارشناس ارشد علوم اجتماعی، گروه جامعه شناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس
B_hemmatpour@yahoo.com

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مازیار ناظمی - پژوهش حاضر به این مساله می­پردازد که بازنمایی بزه­دیدگی زنان در روزنامه­های ایرانی با سایر گروه­ها متفاوت است.  از این رو، در این پژوهش محتوای اخبار بزه­دیدگی زنان را در چهار روزنامه همشهری، ایران، مردم­سالاری و اعتماد در فاصله زمانی 1 اردیبهشت 1388 تا 31 دی 1388 مورد تجزیه و تحلیل کیفی قرار دادیم.  فرض بر این است که زن بودن و زنانگی از عواملی است که سبب ایجاد مساله مذکور می­شود.  بنابراین پرسش اساسی در این پژوهش این است که چگونه رسانه­های نوشتاری، بزه­دیدگی زنان را ترسیم می­کنند.  در این پژوهش با مرور نظریات استوارت هال، کانل و با تکیه بر نظریه فورسیچ به مطالعه نحوه بازنمایی زنان در این چهار روزنامه به شیوه کیفی پرداختیم.  یافته­های پژوهش نشان می­دهند که زنان همواره در نقش قربانی و مردان در نقش معترض ظاهر شده­اند.  همچنین رسانه­ها به دو صورت به بازنمایی زنانی که قربانی جرم هستند، می­پردازند؛ نخست زنان بزه­دیده ایده­آل، که ناخواسته و نا آگاه قربانی جرم شده­اند؛ مانند زنانی که سوار مسافربرهای شخصی شده­اند.  دوم، زنانی که خود به مکان خطرناک رفته و یا با غریبه خطرناک ارتباط داشتند.  یافته­های پژوهش نشان می­دهند که این اخبار دیدگاه زن بزه­دیده را بازنمایی نکرده­اند.  هم­چنین لازم به ذکر است که در مطبوعات با بزه­دیده همدردی نمی­شود.  این اخبار مردانگی را محوریت قرار داده و زنان و زنانگی را به حاشیه می­رانند.

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین


  خروج تبلیغات و روابط عمومی از دایره اصول


  بررسی وضعیت استارت آپ ها در ایران


  به بقای روزنامه‌ها امیدوارم!‏


  اشتیاق به خود سانسوری و رابطه آن با وزارت تبلیغات در چین


  روابط عمومی‌ها و امید اجتماعی


  جشنواره روابط عمومی‌های برتر بنیاد برگزار می‌شود


  قربانی: استفاده از ظرفیت ادارات در راستای اطلاع رسانی از وظایف خطیر روابط عمومی است


  دوره آموزشی استاندارد مسئولیت اجتماعی و مهارت های زندگی برای سالمندان و معلولین در گلستان برگزار می شود


  نفوذ تبلیغات پزشکی در اینستاگرام


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تدوین تقویم اجرایی، یک ضرورت برای روابط عمومی