درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 06:05   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5271صفحه نخست » شنبه، 30 شهریور 1392 - 14:15
از آیین نامه سال 1948 روزنامه نگاری در ایران تا به امروز
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا) - آیین نامه مصوب هشتم شهریور 1327 شورای وزیران درباره روزنامه نگاری در ایران ـ همان ماه و از نوزدهم سپتامبر 1948 به اجرا گذارده شد. طبق این آیین نامه که در مقدمه آن تاکید شده بود که برپایه اصول ژورنالیسم حرفه ای و با هدف، قراردادن روزنامه نگاری ایران در بستر استاندارد جهانی ژورنالیسم تدوین شده است، حقوق بگیران سازمانهای دولتی تا زمانی که شاغل می بودند نمی توانستند سردبیر و یا عضو تحریریه نشریات عمومی (غیرتخصّصی و غیرحزبی) باشند ولی پرداخت حق الزحمه ترجمه و حق التحریر مقاله به این شرط که در ساعات غیر اداری انشاء (نگارش) شده بود بلامانع بود. در ابلاغیه دولت آمده بود که مقررات تازه از یکم مهر ماه (سال 1327 هجری) به اجرا در خواهد آمد. این آیین نامه برای نخستین بار، روزنامه نگاری «فری لنس» را در ایران به رسمیت شناخت.
     عبدالحسین هژیر نخست وزیر وقت همان روز در توجیه این مصوّبه که تا زمان تغییر نظام سلطنتی با جزیی تغییر اجرا می شد در یک نطق رادیویی گفته بود که بسیار دیده شده که خبرنگار و یا دبیر یک حوزه خبری، کارمند همان وزارتخانه و دستگاه دولتی است و این، یک روزنامه نگاری سالم و بی طرفانه نیست و آیین نامه تازه برای خدمت به مطبوعات حرفه ای است که باید بی طرف باشند، نه بر ضد آنها. به علاوه، روزنامه نگار بودن مدیر و سردبیر روزنامه (نه، ناشر آن که می تواند یک شخصیت حقوقی ـ مثلا کمپانی ـ باشد) باید مطابق استاندارد جهانی (حداقل 5 سال خبرنگار و 5 سال دبیر میز خبر و دارای تجربه و مهارت در نوشتن فیچر و مقاله) و پیش از انتصاب به این سمت ها احراز شده باشد.
     بر پایه این آیین نامه، قانون مطبوعات مصوب سال 1334 هجری (سال 1955) دادن پروانه انتشار نشریه حرفه ای را به کارمند شاغل و حقوق بگیر دولت ممنوع کرده بود، ولی قانون مطبوعات مصوب سال 1364 (سال1985 و زمان وزارت محمد خاتمی) این شرایط و نیز شرط روزنامه نگار حرفه ای بودن مدیر و سردبیر معرفی شده از سوی متقاضی پروانه انتشار نشریه را حذف کرده و به صورتی انشاء شده است که چنین پروانه هایی تاکنون به «خودی» ها داده شده است (نه، روزنامه نگاران حرفه ای) که کم مخاطب و بی محتوا بودن روزنامه های ایران به همین دلیل است. ظاهرا پلکان ترقی بودن روزنامه، برای ناشر آن کافی است و زیان مالی انتشار روزنامه هم با سوبسید دولت جبران می شود!. طبق یک گزارش، مشاهده صفحات اول روزنامه های تهران روی میز روزنامه فروش ها و مروری برآنها از سوی دو ـ سه رادیو تلویزیون دولتی برون مرز! کافی است زیرا که منظور ناشران، مطرح بودن خودشان است.

http://www.rooznamak.com/index.asp?ID=1246

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد