درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 16:52   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5239صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیجمعه، 29 شهریور 1392 - 09:19
آرامش/ ده راهکار برای استفادهٔ بهتر و مؤثر از شوخ طبعی
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- شوخ طبعی و خنده مزایای بسیاری در بر دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که ۲۰ ثانیه خنده مساوی با ۳ دقیقه پارو زدن است. ۸۴ درصد از صاحبان مشاغل معتقدند کارگران شوخ طبع کارشان بهتر است. ایجاد جو شوخی و شادی در محل کار کمک می‌کند بتوانیم شرایط دشوار را آرام کنیم، استرس را کاهش دهیم توجه کارکنان را به ایده های نو جلب کنیم، فضایی دوستانه ایجاد کنیم و ارتباطات افراد را گسترش دهیم و در عین حال تبدیل به خواستنی‌ترین مدیر ممکن بشویم.

با وجود مزایای شمرده شده، برای هر مدیری لازم است که مهارت‌های ایجاد فضای شاد و خنده را فرا بگیرد و به اجرا دربیاورد. ۱۰ راهکار برای رهبری و مدیریت چنین فضاهای کاری وجود دارد.

 

۱۰- در زندگی در پی خنده و شادی باشیم.

گام اصلی در این مسیر آنست که در زندگی روزمره‌مان به دنبال شادی باشیم. برای این کار پیشنهادهای زیر را مطالعه کنید:

•        کمتر روی خودت تمرکز کن و بیشتر به دیگران کمک کن. «می تونم کمک تون کنم؟».

•        بیشتر بخند! به طور متوسط بچه‌ها ۴۰۰ بار در روز می‌خندند این رقم در بزرگ‌سالان ۱۵ بار است. سعی کن حداقل ۴۰ بار در روز بخندی تا به ۱۰ درصد میزان شادی بچگی‌هایت برسی.

•        کمیک استریپ های خنده دار بخوان.

•        حتی در شرایط سخت و استرس زا به دنبال نکات شادی آور باش.

 

۹- ببین چه چیزهایی موجب شادی و نشاطت می‌شود.

اگر می‌خواهی ۴۰ بار در روز بخندی باید بدانی چه چیزهایی به نظرت خنده دار است. ۱۰۷ مورد خنده دار در نظر بگیر. ۱۰۷!؟ سخت است؟ چرا ۱۰۷؟ چون ۱۰۷ مسخره تر از ۱۰۰ است! در ادامه راه کاری برای تنظیم این ۱۰۷ مورد ارائه می‌شود.

•        ۱۳ فیلم

•        ۱۱ شوی تلویزیونی

•        ۵ کلمه یا عبارت

•        ۱۹ داستان شخصی

•        ۵ کارتون

•        ۷ قطعه�" صوتی یا تصویری

•        ۱۱ کمدین

•        ۷ شخصیت تلویزیونی

•        ۷ عکس خنده دار

•        ۷ نفر آشنا

•        ۱۵ مورد هر چیز ممکن

•        جمع کل: ۱۰۷ مورد خنده دار

این ۱۰۷ مورد را پیدا کرده و در فایلی با عنوان فایل خنده ذخیره کن و زمانی که به خنده و شادی نیاز پیدا می‌کنی سری به آن‌ها بزن.

 

۸- از خودت مایه بگذار.

تجربیات خنده دار خودمان هوشمندانه‌ترین منابع برای مدیریت مؤثر هستند. به دنبال موقعیت‌های خنده دار در زندگی خودت باش:

•        چیزهای خنده داری که گفته یا شنیده ای.

•        حوادث شرم آور و اتفاقات ناخواسته.

•        تجربیات آموزنده.

•        رخدادهای تلخ و دشوار زندگی (بله گاهی این تجربیات نیز خنده دار هستند).

وقتی تجربیات شخصی را دستمایه شوخ طبعیمان قرار می‌دهیم باید از بچه‌ها یاد بگیریم. جک‌های ساده�" آن‌ها از موقعیت‌های ساده و معمولی که در آن‌ها از کلمات و عبارات آشنا استفاده می‌شود و مستقیماً به موقعیت و جنبه های طنز آن اشاره دارد. خنده ای که در یک چنین جکی نهفته است ربطی به شناخت اشخاص در آن تجربه�" واقعی ندارد.

 

۷- استفاده از تجربیات شخصی دیگران.

علاوه بر تجربیات شخصی می‌توان از شیوه قرض گیری و تعریف (نه دزدی!) خاطرات بامزه دیگران استفاده کرد.

استفاده موفق از این چنین تجربیات و خاطره های در دسترسی به گونه ای است که اطرافیان فکرش را هم نمی‌کنند. علاوه بر گشتن در اینترنت و خواندن نقل قول‌ها و دیدن عکس و ویدئو دو راهکار زیر نیز پیشنهاد می‌شود:

•        کارتون: می‌توان با قرار گرفتن در شخصیت‌های مختلف کارتونی داستان‌های جالب و خنده داری برای دیگران تعریف کرد.

•        با دیدن کمدین ها و استفاده از تکیه کلام‌ها و حرکات آن‌ها نیز می‌توانید لحظات شیرینی برای خود و بقیه ایجاد کنید.

 

۶- مخاطبت را درک کن.

وقتی در جایگاه هدایت یک گروه قرار می‌گیری و می‌خواهی شوخ و بامزه باشی باید محدودیت‌هایت را به خوبی بشناسی. با شناخت مخاطبینت به شیوه های زیر می‌توانی در این کار موفق باشی:

•        توجه به سلیقه مدیر کل و نظر او درباره شوخ طبعی.

•        شناخت ترکیب مخاطبین به جهت انتخاب نوع شوخی‌ها.

•        عشق ورزیدن به مخاطب.

•        استفاده از آن‌ها در حین تعریف یا نمایش و شوخی زیرا ممکن است آن‌ها هم توانایی‌هایی داشته باشند.

هنگامی بدون آمادگی قبلی و فی‌البداهه شوخی می‌کنیم شناخت مخاطب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این زمان‌ها اگر مخاطب را نشناسیم ممکن است به شدت موجب رنجش او شویم. بهتر است برای بداهه گویی هایمان نیز برنامه داشته باشیم. عجیب است!؟ بداهه با برنامه!؟ به همه شرایط و موقعیت‌ها فکر کنید و برای هر یک نوع خاصی از برنامه در نظر بگیرید. بهتر است برای این موقعیت‌ها چند کار خنثی و بامزه در نظر بگیرید.

 

۵- قوانین و محدودیت‌ها را بشناس.

برخی کارهای خنده دار ولی پر سر و صدا وجود دارد که برای محیط کار اصلاً مناسب نیست. در این محیط‌ها از شوخی‌های زننده، پر تحرک و همچنین جک‌های جنسی، نژادی، قومی و مذهبی خودداری کنید. فکر می‌کنی به اندازه کافی محیط کار و همکارانت را برای ورود به این موضوعات مخاطره انگیز می‌شناسی!؟ یک توصیه اکید: نه! نباید! این که هر شخصی چه برداشتی از این جک‌ها خواهد داشت معلوم نیست و در ضمن می‌تواند به راحتی موقعیت شغلت را به خطر بیندازد.

برای تائید جک‌هایی که می‌خواهی در محیط کار عنوان کنی آن را از صافی زیر بگذران و اگر همه آن‌ها را با موفقیت رد کرد می‌توانی آن را در چنین محلی بیان کنی:

•        می‌توانم آن را برای مادرم تعریف کنم یا به او نشان دهم؟

•        اگر این جک درباره خودم گفته شود ناراحت نمی‌شوم؟

•        از نظر حقوق انسانی (حقوق بشر) مورد تایید است؟

•        در آن جمع همه قادر به فهم آن هستند؟

حتی اگر در مورد یکی از این موارد مطمئن نیستی آن جک را تغییر بده یا به طور کلی از گفتن آن صرف نظر کن.

 

۴- بر خودت غلبه کن.

رهبران خوب هرگز خوشان را عبوس و جدی نشان نمی‌دهند. آن‌ها خیلی راحت به خودشان می‌خندند و اجازه می‌دهند دیگران هم شاد باشند. گاهی خودشان را مورد تمسخر قرار می‌دهند و توانایی‌ها و کارایی‌شان را هدف شوخی و خنده دیگران می‌کنند.

البته در هر شرایط و موقعیت و نیز در هر موردی نمی‌توان از این راهکار برای شادی آفرینی در محیط کار استفاده کرد بلکه در موارد زیر این حرکت را توصیه می‌کنیم:

•        در شرایطی که کاملاً راحت هستید و اعتماد به نفس دارید.

•        در محیط‌هایی که قابلیت‌ها و توانایی‌های شما قبلاً به اثبات رسیده است.

•        ارائه شوخی‌هایی که شخصیت و احساساتتان را زیر سؤال نبرد.

به یاد داشته باشید وقتی از حرف‌های یک نفر در مورد خودش استفاده می‌کنید باید در همان شرایط و موقعیت باشید. اگر این طور نباشید به شدت طرف مقابل را آزرده می‌کنید.

 

۳- برای پیدا کردن ایده به اطرافت نگاهی بینداز.

محیط کار پر است از موقعیت‌های خنده دار! طنز در نتیجه اغراق، بازی با کلمات، سوء تفاهم، ابهام، تناقض و پارادوکس، درد و ناهماهنگی ایجاد می‌شود و در هر محیط کاری از این دست موقعیت‌ها به وفور یافت می‌شود.

به عنوان یک مدیر وظیفه‌ات آنست که در فرصت‌های مناسب محیط کار را شاد و جذاب کنی و مطمئن باشی که:

•        شوخی شما باعث ایجاد حسی خوب در دیگران شده است.

•        باعث مسخره شدن زیردستانت نشده باشی.

•        وقتی ناراحت و آشفته هستی شوخی نکن چون ممکن است موجب ناراحتی کسی شوی.

 

۲- اطرافت را با شادی و افراد شاد پر کن.

اگر به دنبال شادی آفرینی  در کار هستی سعی کن اطرافت را از آدم‌های شاد و شوخ طبع پر کنی. کسانی که به راحتی می‌خندند و حضور آن‌ها باعث شادی و نشاط جمع می‌شود.

با چنین افرادی معاشرت کن. وقتت را با آن‌ها بگذران از شوخ طبعی‌های آن‌ها درس بگیر و از مواردی که به کارت می‌آید استفاده کن.

علاوه بر گذراندن ساعاتی خوش و شاد با این افراد می‌توانی با ۳ یا ۴ نفر از آن‌ها گروه تئاتر کمدی‌ای تشکیل دهی و از آن‌ها خواهش کنی تا ایده های طنز شما را پیاده کنند. همچنین می‌توانی برای امتحان مکان مناسب انواع مختلف طنز و شوخی استفاده کنی هرچند ممکن است در نهایت این شوخی‌ها برای محل کار مناسب نباشند.

 

۱- در شوخی و خنده شیرجه بزن.

سرانجام باید بگوییم به عنوان یک رهبر شوخ طبعی باید بتوانی این شوخی‌ها و طنازی‌ها را در محیط کار به کار ببری. در ادامه چند رهنمود پایانی در نظر گرفته شده است:

•        همیشه اول در یک محیط کوچک شوخی‌هایتان را تست کنید و بعد در برابر گروه های بزرگ‌تر اجرا کنید.

•        موقعیت‌های خنده دار را با کلام، حرکات و لحنتان نشان دهید و بگذارید افراد در محیط کار بخندند و شاد باشند.

•        و حرف آخر آن که بخندید و خوش باشید اما کار را با شوخی و مسخره بازی قاطی نکنید. هرکدام در جای خود زیبا هستند.

 

یک پیشنهاد برای خوانندگان دگرش :‌

همانطور که خبر دار شده اید کافه دگرش برای تعامل بهتر و بیشتر بین همه یاران و همراهان دگرش افتتاح شد. بخش های مختلفی ساخته شده و به پیشنهاد و یاری شما بخش های بسیاری نیز به آن افزوده خواهد شد. برای اجرای عملی و هر چه بهتر توصیه های این مطلب به شما خواننده گرامی پیشنهاد می شود  به میز خنده و خاطرات بیایید تا بتوانیم تجارب خوبی را که داریم با یکدیگر مطرح کرده و به اشتراک بگذاریم.

منبع : lifehack.org

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد