درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 01:24   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5222صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 28 شهریور 1392 - 03:53
روابط عمومی نهاد ارزش آفرین
Adel Mirshahi - یکی از دغدغه های مدیران روابط عمومی سازمان ها، نمایش قدرت روابط عمومی برای تثبیت موقعیت آن در سازمان و دریافت اعتبارات کافی برای انجام پژوهش و اجرای طرح ها و برنامه های روابط عمومی است.
  


عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- یکی از دغدغه های مدیران روابط عمومی سازمان ها، نمایش قدرت روابط عمومی برای تثبیت موقعیت آن در سازمان و دریافت اعتبارات کافی برای انجام پژوهش و اجرای طرح ها و برنامه های روابط عمومی است.
حال سوال اینجاست که آیا روابط عمومی در واقع این پتانسیل را برای ارزش آفرینی و تاثیر گزاری در سازمان دارد یا نه؟


ارزش آفرینی با ابزار اطلاع رسانی
در واقع فعالیت های روابط عمومی سبب می شود مردم نگاه مثبتی نسبت به سازمان پیدا کنند. اما این تنها در بعد ارتباطات برون سازمانی است. در این بعد روابط عمومی با اقدامات رسانه ای کمک می کند مردم به سازمان فکر کنند؛ فکری که در نهایت با اقدامات بخش بازاریابی می تواند منتج به فروش محصول شود.
برای مثال شرکت گوگل به نسبت فراگیری  که در میان کاربران خود دارد؛ کمترین میزان هزینه تبلیغاتی را پرداخت می کند، اما با نمایش رسانه ای از نوآوری های شرکت، توانسته موفقیت های مالی بی نظیری را بدست آورد. در کنار این موفقیت ها بخش بازاریابی گوگل با ارائه اپلیکیشن های تخصصی و کارآمد و دریافت تبلیغات سایت گوگل فروش بالایی را به نام خود ثبت می کند.


ارزش آفرینی با جلوگیری از هدر رفت منابع
از طرف دیگر یکی از فعالیت های ارزش آفرین روابط عمومی بعد نظارتی بر فعالیت های درون سازمانی است. روابط عمومی یک واحد ستادی است که اگرچه در فرآیند تولید مشارکت ندارد اما اقداماتش می تواند روند کار را برای واحد صف تسهیل کرده و آنها را به پیش براند.
به عنوان مثال وقتی در سازمان های دولتی همزمان شوفاژها روشن و پنجره ها باز هستند، این نقش آموزشی روابط عمومی است که او را موظف می کند تا با به نمایش در آوردن «Hint» یا اطلاع رسانی با جملات کوتاه، فرهنگ استفاده بهینه از انرژی را به کارمندان یادآوری کرده و با این کار از هدر رفت منابع جلوگیری کند.
اگرچه در مثال فوق روابط عمومی عملا درآمدی را به سازمان نیاورده اما با اطلاع رسانی و آموزشی که به کارمندان داده به افزایش بهره وری در سازمان کمک کرده است.


ارزش آفرینی با زنده نگهداشتن ارزش ها
برخی از ارزش ها در سازمان به مرور از بین می روند. ارزش های اخلاقی، احترام به مشتری (مشتری مداری)، کسب روزی حلال و ... . این ارزش ها که عموما ارزش هایی بالنده در سازمان به حساب می آیند در فرآیند اجرایی سازمان احساس خوبی را در میان کارمندان و ارباب و رجوع بر می انگیزد.
به عنوان مثال در طرح تکریم ارباب رجوع، مشتری یا همان ارباب رجوع در اولویت قرار داده می شود و این برای او حس مثبت و تعلق نسبت به سازمان ایجاد می کند و در نهایت به بهبود نگرش مخاطب نسبت به برند ختم می شود که خود به بالا رفتن فروش می انجامد.
در واقع ما در روابط عمومی برای تثبیت جایگاه خود نباید تنها به درآمدزایی مستقیم فکر کنیم بلکه بایستی راه های دیگری را پیدا کنیم که علاوه بر کمک به بازگشت سرمایه (ROI) در راستای فعالیت های اطلاع رسانی و ایجاد حسن نیت در سازمان باشد.
در غیر اینصورت روابط عمومی از مسیر اصلی خود منحرف شده و وارد کوچه تبلیغات یا بازاریابی خواهد شد.

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد