درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 20:02   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 519صفحه نخست » جهان روابط عمومیپنجشنبه، 13 شهریور 1399 - 08:32
اطلاعیه رسمی و نگارش هدفمند
اُدری واترز - آیا خبرنگاران اطلاعیه های رسمی با نگارش خوب و هدفمند را به اطلاعیه هایی با نگارش ضعیف و بی هدف ترجیح می دهند؟ البته اما آیا اطلاعیه های رسمی منبع دلخواه ما برای کسب اطلاعات هستند؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| همانطور که جرمی پورتر، نویسنده کتاب خبرنگاری می نویسد، این نوع از اطلاعات بسیار گمراه کننده است. آیا خبرنگاران اطلاعیه های رسمی با نگارش خوب و هدفمند را به اطلاعیههایی با نگارش ضعیف و بی هدف ترجیح می دهند؟ البته اما آیا اطلاعیه های رسمی منبع دلخواه ما برای کسب اطلاعات هستند؟ آیا واقعا از دریافت اطلاعیه خوشحال می شویم؟


پورتر این گونه پیشنهاد می دهد: "لحظه ای چشم از این پست بگیرید و به یکی از خبرگزاری ها سر بزنید و عناوین را از نظر بگذرانید. اگر خبرنگار هستید و اطلاعیه جذاب برای قلم زدن درباره آن یافتید، به من نیز بگویید."


بی شک، خطری اطلاعیه رسمی را تهدید نمی کند اما همانطور که پورتر استدلال می کند و به نظر من بیشتر خبرنگاران با آن موافق هستند، گزینه های بهتری برای جلب نظر وجود دارد.


پورتر می پرسد: "می دانید که چه چیزی اثربخش تر از اطلاعیه رسمی است؟ تلاش کنید تا گفتگویی واقعی با یک خبرنگار داشته باشید." به موضوعاتی که ما پوشش می دهیم توجه کنید. به نحوه کار نشریات ما توجه کنید.


با وجود این که یک اطلاعیه رسمی ممکن است حاوی جزئیات محصولات و خدمات جدید باشد اما این بدین معنی نیست که لزوما به تولید یک گزارش خبری خوب یا صرفا یک گزارش خبری منجر شود. پورتر توصیه های دیگری ارائه می دهد که به باور او اثربخش تر هستند:
 

وبلاگ


وبلاگ خروجی رسانه ای شماست. هر آنچه درباره محصولات، خدمات، شرکت و صنعت خود فکر می کنید در آن به اشتراک بگذارید. البته این بدین معنی نیست که وبلاگ شما تنها به مکانی دیگر برای نشر اطلاعیه رسمی تبدیل شود. ما در رید رایت وب، خوانندگان مشتاق خوراک آراس اس هستیم. بنابراین به گونه ای عمل کنید که وبلاگ شما ارزش مشترک شدن داشته باشد.
 

ملاقات


ما را در کنفرانس ها و رویدادهای شبکه سازی ببینید. خود را معرفی کنید. خودتان باشید. سعی نکنید مانند یک کارگزار پذیرفته شده روابط عمومی به نظر برسید. اگر متوجه منظور من نمی شوید، احتمالا بدین خاطر است که همین گونه رفتار می کنید.

گوش دهید


ما را از طریق رسانه اجتماعی درگیر کنید. شما می توانید به جای ارسال نامه های گیرا، با گوش دادن و توجه به آنچه می گوییم و می نویسیم مطالب بسیاری را بیاموزید.

از ارسال هرزنامه خودداری کنید


اگر مطالب بی محتوا برای خبرنگاران ارسال کنید، آن ها این موضوع را در خاطر خود نگه می دارند. صادقانه بگویم که اگر پس از ارسال پی در پی یک اطلاعیه پاسخی از جانب ما دریافت نکردید، بدین خاطر نیست که ما بسیار پرمشغله هستیم. بدین خاطر است که ارسال مکرر یک اطلاعیه نوعی هرزنامه محسوب می شود.


آیا خبرنگاران اطلاعیه های رسمی با نگارش خوب را می پسندند؟ البته. اما آیا اطلاعیه رسمی بهتری راه برای رسیدن به پوشش خبری است؟ نه لزوما.
 

توضیح مطلب- این پُست بخشی از کانال ریدوایت استارت است که به کارآفرینان آگاه اختصاص دارد و به آن ها در راه اندازی و رشد کسب و کارهای جدید کمک می کند. این کانال توسط تری نت حمایت مالی می شود.

 

منبع مرجعشارا (شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد