درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:49   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5102صفحه نخست » سه شنبه، 19 شهریور 1392 - 07:44
چگونه خبرنگاران خارجی در ایران با مشکل مواجه نشوند؟
  

شارا- تعداد زیادی از خبرنگاران خارجی هر سال برای ساخت مستند به ایران می‌آیند، اما تعداد کمی از آن‌ها شانس گرفتن مجوز را دارند. از جمله دلایل نگرفتن مجوز برای ساخت مستند، مطلع نبودن خبرنگاران از قوانین دریافت مجوز یا موافقت نکردن با درخواست آن‌ها است. از سوی دیگر، تعامل معاونت مطبوعاتی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با یکدیگر در این زمینه بسیار مهم است.

 

با روی کار آمدن دولت یازدهم، محمدجعفر محمدزاده در آخرین روزهایی که معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، از تعامل با مسوولان جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای حل برخی مشکلات موجود در این زمینه خبر داد. همچنین او که از امروز، مشاور امور رسانه‌یی وزیر ارشاد است در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) کلیات آن‌ چیزی را که خبرنگاران خارجی برای فعالیت در ایران باید بدانند، شرح داد.

 

محمدزاده درباره‌ی این‌که خبرنگاران خارجی باید چه اقداماتی را برای گرفتن مجوز فعالیت در ایران انجام دهند؟ اظهار کرد: خبرنگاران و همه‌ی عوامل خبری خارجی که قصد سفر و فعالیت برای یکی از رسانه‌های خارجی را دارند،‌ باید هنگام دادن درخواست برای گرفتن روادید از یکی از نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور‌، تقاضای خود را تحت عنوان «درخواست دریافت روادید مطبوعاتی» ارائه کنند و فرم‌ها و مدارک لازم برای دریافت چنین روادیدی نزد کلیه‌ی نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور وجود دارد. علاوه بر این، اطلاعات مربوط به نحوه‌ی دریافت روادید در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور به زبان انگلیسی یا زبان آن کشور موجود است.

 

او ادامه داد: مدارک تکمیلی از سوی نمایندگی‌های یادشده پس از بررسی اولیه برای وزارت امور خارجه و اداره کل رسانه‌های خارجی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد فرستاده می‌شود و در ادامه، با بررسی درخواست‌ها، مجوز روادید از طرف اداره کل رسانه‌های خارجی برای وزارت امور خارجه و سپس نمایندگی محل درخواست روادید فرستاده خواهد شد.

 

مشاور رسانه‌یی وزیر ارشاد در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود موسسه‌های فرهنگی محدودی به خبرنگاران خارجی غیرمقیم در ایران خدمات می‌دهند، آیا تعداد مراکز برای ارائه‌ی خدمات محدود نیست؟ اظهار کرد: در حال حاضر چهار موسسه‌ی فرهنگی و هنری مجوز ارائه‌ی خدمات به خبرنگاران رسانه‌های خارجی غیرمقیم را دارند و با توجه به حجم ورود خبرنگاران خارجی در سال، تا کنون مشکلی برای ارائه‌ی خدمات به خبرنگاران خارجی غیرمقیم به‌وجود نیامده است.

 

وی درباره‌ی پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که بسیاری از خبرنگاران که موفق به دریافت مجوز شده‌اند، از محدود بودن مجوز فعالیت و سختگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دادن مجوز‌ گله کرده‌اند، چه اقدامی در این زمینه کرده‌اید؟ گفت: اداره کل رسانه‌های خارجی به‌عنوان اولین مرکز دولتی که خبرنگاران خارجی پس از سفر به ایران به آن مراجعه می‌کند‌، در طول سال‌های متمادی، به دور از نگاه‌های سیاسی داخلی، همواره تلاش کرده است، از طریق مصاحبه‌ها و برنامه‌های مختلف، زمینه‌ی آشنایی خبرنگاران خارجی را با واقعیت‌های ایران فراهم کند و سختگیری خاصی برای فعالیت رسانه‌های خارجی نداشته باشد.

 

او ادامه داد: ممکن است خبرنگاری درخواستی داشته باشد که انجام آن خارج از وظایف اداره کل رسانه‌های خارجی باشد، مثلا به موافقت و هماهنگی مراکز مورد درخواست خبرنگار نیاز باشد که موضوع این درخواست از طریق اداری دنبال می‌شود و در صورت دریافت پاسخ مثبت، مراتب برای اقدامات بعدی یا ممکن نبودن آن، اعلام خواهد شد. به‌عنوان نمونه، خبرنگاران مختلفی در طول سال با هدف تهیه‌ی گزارش از مبارزه‌ی ایران با قاچاق مواد مخدر، درخواست سفر به مناطق مرزی را می‌کنند و برای مسوولان مربوط نیز پاسخگویی و هماهنگی برای سفر تک‌تک متقاضیان به آن منطقه میسر نیست. بنابراین به همه‌ی درخواست‌ها پاسخ مثبت داده نمی‌شود یا خبرنگاری درخواست مصاحبه با یکی از وزرا را دارد که مراتب به مسوولان وزارتخانه منعکس می‌شود و موافقت با انجام مصاحبه یا تنظیم وقت آن برعهده‌ی مسوولان روابط عمومی و دفتر وزارتی همان وزارتخانه است.

 

محمدزاده همچنین در پاسخ به این پرسش که بسیاری از خبرنگاران که از نحوه‌ی دریافت مجوز آگاهی ندارند، با تورهای مسافرتی به ایران می‌آیند و به‌عنوان گردشگر اقدام به ساختن مستند می‌کنند و طبیعتا وقتی مجوز لازم را ندارند با وجود هزینه‌ای که کرده‌اند‌، جلوی فعالیت‌شان گرفته می‌شود، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع چنین مشکلی چه تعاملی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام داده است؟ تأکید کرد: به هر حال، خبرنگارانی که برای دریافت روادید اقدام می‌کنند، در فرم‌های روادید خود باید شغل‌ و هدف از سفر را ذکر کنند. اگر متقاضی روادید هنگام تکمیل فرم‌ها شغل خود را شغلی مرتبط با فعالیت‌های خبری ذکر کند، مسوولان سفارتخانه درخواست او را از طریق درخواست روادید مطبوعاتی به مرکز منعکس می‌کنند، مگر آن‌که متقاضی سمت خود را به‌صورت دقیق ذکر نکرده باشد.

 

معاون پیشین مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: برنگارانی که با هدف تهیه‌ی مستند از جاذبه‌های فرهنگی و سیاحتی جمهوری اسلامی ایران قصد سفر به کشور را دارند، می‌توانند با همکاری موسسات سیاحتی و موسسات خدمات‌رسانی به خبرنگاران، در کشور فعالیت کنند و در مواردی که فردی ندانسته با روادید غیرمطبوعاتی برای تهیه‌ی مستند به کشور سفر کند،‌ در صورت مراجعه به اداره کل رسانه‌های خارجی و انجام هماهنگی‌های لازم می‌تواند به فعالیت‌ خود بپردازد. البته در آینده‌ی نزدیک قرار است با مسوولان جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری توافقی در این‌باره انجام شود.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد