درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:12   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5086صفحه نخست » دوشنبه، 18 شهریور 1392 - 18:53
بررسی رابطه بین تعهد سازمانی با توانمند سازی کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک شهر تهران
  

نویسندگان :

سمیه کیا

زینب اسمعیلی

سعیده کیا

 

چکیده:

توانمند سازی و تعهد سازمانی از اولویت های اساسی هر سازمان بوده و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در راستای تحقق اهداف و ماموریت خود و رسیدن به جایگاه واقعی خود در چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران از این قاعده مستثنی نبوده و لازم است نگرش همه جانبه به نیروی انسانی خود داشته باشد متغیرهای توانمند سازی شامل مشخص بودن اهداف و مسئولیتها،ارتقای شغلی،روحیه کارکنان، اعتماد کارکنان به سازمان و بلعکس، قدردانی از کارکنان و مشارکت در کار گروهی کارکنان و متغیرهای تعهد سازمانی شامل تعهد عاطفی،تعهد هنجاری و تعهد مستمر می باشد.جامعه آماری تحقیق 250نفر از مدیران و کارشناسان می باشند که  تعداد 152 نفراز آنها به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند.ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بر مبنای طیف لیکرت پنج تایی است و از طریق نرم افزار Spss از طریق آزمون اسپیرمن مورد سنجش قرار گرفت. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که رابطه مثبت و معنادری میان تعهد سازمانی و توانمندسازی کارکنان وجود دارد.

 

واژگان کلیدی: تعهد سازمانی، توانمند سازی، کارکنان



مقدمه:
منابع انسانی یکی از اساسی ترین عوامل موثر در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی هر کشور می باشد و توانمندسازی منابع انسانی، خود یکی از مهمترین راه های رسیدن به اهداف توسعه مورد نظر می باشد برای حفظ شایستگی های پایدار، تعادل پویا در این محیط پرتلاطم، تجهیز شدن به نیروی انسانی مناسب و توانمند به یک اصل حیاتی تبدیل شده است. (هداوند، 1388)
در آن میان توانمندسازی یک تکنولوژی موثر، پیشگام و ابزار مشارکت اعضای گروه ها در کامیابی سازمان ها است، بکارگیری این ابزار به مدیران امکان می دهد تا از دانایی، مهارت تجربه و انگیزه همه افراد سازمان بهره برداری کنند.(قوشچی، 1380)
همچنین تر این خصوص حتی تأثیر قرارداد روانشناسانه و تعهد سازمانی بسیار مهم و تأثیر گذار است. طی یک پرسشنامه 433 نفر از پاسخ دهندگان در امارات متحده عربی نیز نشان داد که رابطه معناداری میان نوع قرارداد و تعهد سازمانی وجود دارد. این موضوع بدین معناست که بر حسب نوع قراردادی که کارمند با سازمان منعقد کرده است باعث می شود تعهدات سازمانی خود را تنظیم نماید.( Mohamed Behery & Paton,2012,11)
در این سده منشا اصلی برتری رقابتی تکنولوژی جدید نخواهد بود، بلکه ابتکار عمل، خلاقیت، جلب حمایت و مشارکت و تعهد کارکنان خواهد بود که در سایه توانمندسازی بدست خواهد آمد. (باکینگهام، 1383)
می یر و آلن با تفکیک دو بعد نگرشی و رفتاری تعهد، تعهد عاطفی و هنجاری را با بعد نگرش و تعهد مستمر را با بعد رفتاری مطابقت داده اند.از نظر آنها تعهد عاطفی عبارت است از: وابستگی عاطفی به سازمان، ابراز هویت با سازمان و عجین بودن با سازمان، تعهد هنجاری عبارت است از احساس التزام و دین به سازمان و ادامه کار در سازمان و تعهد مستمر درک هزینه هایی است که با ترک سازمان متوجه افراد می شود. (mayer & allen 1991)
بسیاری از مدیران در تلاش اند تا روش تصمیم گیری توسط مدیر و اجرا توسط کارکنان را باطل کنند و خود مدیریتی (که عبارت است از افزایش اعتماد به نفس در ظرفیتهای فکری و قوه خلاقانه کارکنان) را افزایش دهند و این از طریق تیم های خودگردان حاصل می گردد(اسکات، 1377)
بنابراین پرورش کارکنانی که دارای توان خود مدیریتی باشند یک پارادایم جدید می باشد. صاحبنظران این پارادایم، معتقدند که از مزایای توانمندسازی هم کارکنان و هم مدیران منتفع خواهند شد؛ توانمندسازی با ایجاد احساس کفایت نفس و بوجود آمدن فضای آزادی عمل برای کارکنان این فرصت را بوجود خواهد آورد تا توانایی ها و مهارت هایشان را بهبود بخشیده و موجبات اثربخشی خود را فراهم نمایند. از سوی دیگر توانمندسازی با پرورش کارکنان با انگیزه و توانا آنها را چندین برابر نسبت به سازمان متعهد می سازد چرا که به کارکنان توانمند و متعهد به سازمان این امکان را خواهد داد تا در برابر پویایی محیط رقابتی از خود عکس العمل مناسب نشان دهند. (بابایی، 1381)

 

http://marketingarticles.ir

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
محمد پاراو
| 1392/9/22 - 14:59 |     0     0     |
عالیه


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد