درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 آذر 1399 - 11:50   

آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

دمکراسی فارابی

  دمکراسی فارابی


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری البرز

  انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری البرز


ادامه ادامه مطلب سه

مبارزه با سانسور ـ راهی برای از میان رفتن سانسور کتاب و نشریات

  مبارزه با سانسور ـ راهی برای از میان رفتن سانسور کتاب و نشریات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نتایج یک نظرسنجی جدید: داستان سرایی برند روز به روز بیشتر می شود
  کتاب "روابط‌عمومی در عصر کرونا" منتشر شد
  هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود
  تقدیر وزارت جهاد کشاورزی از مدیر روابط عمومی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد
  محبوبیت پلی استیشن ۵، فروش فوق‌العاده
  ایران بیشترین کاربران اینترنتی را در خاورمیانه دارد
  ۳۲ میلیون کاربر بازی‌های دیجیتال ‌در ایران
  سه نکته که متخصصان روابط عمومی باید در مورد تجزیه و تحلیل احساسات بدانند
  سرنوشت نخستین روزنامه ای که در آمریکا انتشار یافت
  دمکراسی فارابی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 507صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 15 اردیبهشت 1391 - 19:36
ویژگی برندهای مشهور
اکثریت برندهای مشهور نام‌هایی کوتاه و مختصر هستند که با خلاقیت و ابتکار طراحان به گونه‌ای منحصربه‌فرد خلق شده‌اند. تعدادی از این برندها ترکیبی اختصاری از حروف اول نام کامل شرکت یا نام مالکان و موسسان اولیه آن هستند.
  

 باید گفت که خلق یک لوگو بیش از وجود یک نوشته تاثیرگذار خواهد بود. یک تصویر به یاد ماندنی و منحصربه فرد که حروفی نیز در آن گنجانده شده باشد، به مراتب بیش از یک متن برای یک کسب و کار فایده خواهد داشت. نکته دیگر این است که هر چقدر هم یک برند مفید باشد، تا زمانی که به وفور در معرض دید قرار نگیرد، هیچ سودی به حال صاحبان برند نخواهد داشت.
 تمامی لوازم‌التحریر یک بانک باید نام برند را روی خود داشته باشد. کارت‌های ویزیت، سربرگ‌ها، تقویم و هدایای تبلیغاتی، کیف‌های حمل اسناد و لپ‌تاپ و هرآنچه که به بانک و محصولات یا خدمات آن مرتبط است. مشتریان احتمالی باید بارها وبارها این نام را ببینند تا به خاطرشان بسپارند. راه‌های مختلفی برای عرضه برندها به مشتریان بالقوه وجود دارد. تبلیغات مهم‌ترین و سریع‌ترین راه به شمار می‌رود.
 می‌توان با حضور در روزنامه‌ها، مجلات، تلویزیون، رادیو و ژورنال‌های تجاری و ایستگاه‌های مترو در اندک زمانی برند را به جمعیت زیادی نشان داد. در واقع این بهترین روش است؛ ولی گران است و برای یک کسب وکار نوپا مقدور نیست که در طولانی‌مدت از آن استفاده کند. به همین جهت باید از همان ابتدا طرح تبلیغاتی را به گونه‌ای طراحی کرد که زمان پاسخ‌دهی آن به حداقل برسد و بتوان تا حداکثر زمان ممکن از آن استفاده نمود. توجه به نوع کسب‌وکار و نوع بازار هدف عواملی هستند که می‌توانند خطرات کهنه شدن و ناکارآمد بودن تبلیغات را کاهش دهند.
 معرفی معتبرترین برند خدماتی در دنیا
 آمریکن اکسپرس آژانس مسافرتی شماره یک جهان است و تاریخچه قابل توجهی دارد. این شرکت در سال 1850 به عنوان یک شرکت حمل‌و‌نقل سریع تاسیس شد. در سال‌های 1880 آمریکن اکسپرس همچنین به حمل‌ونقل کالا مشغول بود؛ ولی در همین دوران یک بخش نقل و انتقال مالی هم ایجاد کرد که بیشتر مشتریان آن را موج تازه مهاجران اروپایی تشکیل می‌دادند که می‌خواستند برای خانواده خود در میهن اصلی‌شان پول بفرستند.
 در سال 1819 آمریکن اکسپرس، چک مسافرتی را ابداع کرد و با این کار همزمان انقلابی در صنعت توریسم و مسافرت و صنایع مالی و پولی به وجود آورد. تا سال 1985 که آمریکن اکسپرس دومین ابداع بزرگ خود، یعنی کارت اعتباری آمریکن اکسپرس را ارائه داد، این کارت پلاستیکی سبز رنگ توانست مثل چک‌های مسافرتی، موانع دست و پاگیر نقل و انتقال پول را از سر راه مردم، نه تنها مسافران بلکه خریداران عادی بردارد.
 کارت اعتباری آمریکن اکسپرس برای اولین بار به مردم امکان داد بدون حمل پول نقد در جبیشان، خریدهای خود را انجام دهند. این کارت دارای تعرفه قابل شارژ بود؛ از این رو در دسترس همه اقشار جامعه قرار نداشت. بنابراین، کارت آمریکن اکسپرس به عنوان سمبلی برای کسب موقعیت اجتماعی تبدیل شد، نشانه اینکه «من دارای اعتبار مالی بالایی هستم.»
 آمریکن اکسپرس از سال 1880 در جست‌وجوی شیوه‌ای بود که از دردسرها و اوضاع نامنظم جابه‌جایی فیزیکی پول نقد، در نقل و انتقالات مالی خلاص شود. کارت‌های اعتباری شارژی موفق شد بخش بزرگی از جامعه را یک گام از اسکناس و سکه (نقدینگی سخت) دور و به دنیای تمیزتر نقدینگی نرم نزدیک کند. در نیمه دوم قرن بیستم، فعالیت‌های تبلیغاتی آمریکن اکسپرس، کارت اعتباری را سمبل شخصیت و مقام جلوه می‌دادند و گاه آن را به عنوان نشانه عضویت در یک کلوپ و باشگاه ویژه نشان می‌دادند. یکی از شعارهای تبلیغاتی معروف آمریکن اکسپرس این بود: «عضویت، امتیازات خاص دارد.» تجار موفق و شناخته شده‌ای مثل ریچارد برانسون در آگهی‌های تبلیغاتی، عضویت در آمریکن اکسپرس را توصیه می‌کردند.
 امروزه، این شرکت به یک «سوپرمارکت مالی» یا به گفته خودشان به شرکت خدمات متنوع مسافرتی، مالی و شبکه‌ای در سراسر جهان تبدیل شده است؛ ولی هنوز قسمت اعظم شهرت آن به دلیل کارت‌های کوچک پلاستیکی‌ اش است. با این حال، در قرن جدید تصویر ذهنی برند، آمریکن اکسپرس و کارت‌هایش به طرز غیر قابل انکاری، از یک برند انحصاری و گران به یک برند همگانی تغییر یافت. نوعی کارت‌های اعتباری که دیگر نشان‌دهنده موقعیت اجتماعی نبودند و کاربرد آنها تسهیل امور مالی بود، جایگزین کارت‌های قبلی شدند. مردم دیگر از کارت‌های آمریکن اکسپرس برای پرداخت خریدهای معمولی مانند خرید از سوپرمارکت یا حتی اجاره ماهانه استفاده می‌کردند.
 آمریکن اکسپرس با استفاده از تبلیغاتی که مخاطبش خریداران جزء هستند، موفق شده‌ است جایگاه قدیمی خود را به عنوان سمبل پرستیژ و مقام اجتماعی پایین بیاورد و عموم مردم را هدف قرار دهد. هر چه باشد، سال‌ها از دهه پنجاه میلادی می‌گذرد و امروز دیگر همه جهان بر پایه کارت‌های اعتباری می‌چرخد، با اینکه تغییر از جایگاه ویژه به «مردمی»، استراتژی پرخطری بود، ولی پیشینه قدیمی و معتبر آمریکن اکسپرس در امانت‌داری و امنیت مالی، این انتقال را برای این برند، نسبت به بسیاری از نام‌های تجاری دیگر، آسان‌تر ساخت. اکنون آمریکن اکسپرس می‌تواند ادعا کند که به هدف اولیه خود یعنی ایجاد «معتبرترین برند خدماتی در دنیا» نزدیک شده است. آمریکن اکسپرس با داشتن بیش از 68 هزار کارمند در سراسر جهان، در سال 2008 میلادی درآمدی بالغ بر 26 میلیارد دلار داشته است که نزدیک به 80 درصد آن، تنها از ایالات متحده به دست آمد. کارت‌های اعتباری این شرکت اکنون 24 درصد حجم مبادلات مالی آمریکا را بر عهده دارند. با توجه به سوابق این شرکت، امروزه آمریکن اکسپرس را می‌توان به عنوان یکی از نمونه‌های موفق در زمینه برندسازی در بازار خدمات مالی برشمرد.
 منبع: کتاب برندسازی در بازار خدمات مالی- تالیف دکتر مجیدرضا داوری و علی سلیمانی بشلی- انتشارات رسا

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزی که «لایف» منتشر شد و اهمیت تصویر برای نشریات آشگار گردید


  دمکراسی فارابی


  سرنوشت نخستین روزنامه ای که در آمریکا انتشار یافت


  رفتار روابط عمومی ها در فضای مجازی


  اطلاع رسانی در خصوص خدمات الکترونیک، مسئولیت روابط عمومی را دو چندان می کند


  ضرورت ایجاد «سازمان صنعت نمایشگاهی»


  سه نکته که متخصصان روابط عمومی باید در مورد تجزیه و تحلیل احساسات بدانند


  کرونا و شرکت‌های مسئولیت‌پذیر


  هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود


  کتاب "روابط‌عمومی در عصر کرونا" منتشر شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود